„Turgelių daugėja, ne tik mes užsiimame ta veikla - yra ir kitų
lauko prekybų organizatorių. Ir lankytojų ratas plečiasi, tik jų
perkamoji galia yra šiek tiek sumažėjusi. Jei anksčiau pirkdavo po
kilogramą, tai dabar galbūt po pusę kilogramo ar kelis šimtus gramų
(produkto). Pagrindiniai turgelių klientai yra pensinio amžiaus
žmonės, taigi tokie dalykai ypatingai pastebimi, ypač sąskaitų už
šildymą sezoną“, - sakė M.Miciulevičius.
Mobiliųjų turgelių organizatorius džiaugiasi, kad vis daugėja
pačių gamintojų, ūkininkų, amatininkų, kurie nori juose prekiauti.
„Mes esame kaip inkubatorius, kur ūkininkas pradeda dirbti,
išsibando, bendrauja su vartotoju, gauna atsakymus, kas vartotojui
patinka, ką reikėtų tobulinti. Užaugęs jis pradeda ir plačiau vežti
(...), bendradarbiauja su prekybos centrais“, - pasakojo M.
Miciulevičius.
Ir patys turgelių organizatoriai, pasak projekto vadovo,
nesnaudžia. „Mes ieškome alternatyvų, šiek tiek pradėjome
bendradarbiauti su prekybos centru „Maxima“. Turime „Linkėjimų iš
kaimo“ skyrius. Mintis yra tokia, kad, kai ūkininkas važiuoja į
turgelį, dalį produkcijos palieka ten, tada ir pats atvažiavimas
labiau atsiperka, gali atsivežti daugiau produkcijos vienu metu“, -
sakė M. Miciulevičius.
Susiklosčiusi situacija žemės ūkyje šiandien neleidžia
ūkininkui tiesiogiai pasiekti vartotojo ir be tarpininkų realizuoti
savo gaminamą produkciją. Neturėdamas galimybės perdirbti savo
produkciją ūkininkas tampa priklausomas nuo perdirbėjo ir kartu
sunkiai gali daryti įtaką jų tarpusavio bendradarbiavimo sutarties
sąlygoms, derėtis dėl žalios produkcijos supirkimo kainų. Dažnai
ūkininko sukuriama produkto pridėtinė vertė atitenka perdirbėjui.
Žemės ūkio rūmų 2008 m. sukurtas projektas „Lietuvos ūkininkų
gaminamos produkcijos propagavimas mugėse“ ir skirtas spręsti šias
problemas. Jo tikslas - skatinti bei padėti ūkininkams perdirbti
savo produkciją ir ją realizuoti. Siekiama surasti optimaliausią
produkcijos realizavimo būdą, kuris būtų priimtinas ūkininkui ir
kurį būtų galima kontroliuoti, jog parduodama produkcija yra tikrai
natūrali ir iš lietuviško ūkio. Kartu kad ši produkcija patenkintų
galutinių vartotojų, t. y. pirkėjų, poreikius ir būtų populiari.