Tai lrytas.lt patvirtino Generalinės prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo departamento prokuroras Gintaras Jasaitis.
Kratas atliko Generalinės prokuratūros ir Kriminalinės policijos biuro pareigūnai.
Kaip sakė G.Jasaitis, pareigūnų vizito sulaukė asmenys, susiję tiek su „FlyLAL“, tiek su jos privatizavimu 2005-aisiais siejamomis įmonėmis. Visi jie – įtariamieji „FlyLAL“ byloje. Įtariamųjų sąraše – 17 asmenų.
„Turto bankui padaryta maždaug 9 mln. žala, Vilniaus tarptautiniam oro uostui – apie 20 mln., Valstybės įmonei „Oro navigacija“ – apie 6 mln. litų“, – sakė jis.
Tarp įtariamųjų ir bankrotą vykdę asmenys ir bankrutuojančios įmonės vadovai. Prokuroro sprendimu įtariamų asmenų kilnojamam ir nekilnojamam turtui laikinai apribotos nuosavybės teisės.
Ikiteisminis tyrimas pradėtas 2009 metų pradžioje. G. Jasaičio teigimu, įtariamiesiems buvo pareikšti įtarimai dėl sukčiavimo ir tyčinio (nusikalstamo) bankroto.
G.Jasaitis minėjo, kad byla teismą turėtų pasiekti per artimiausius tris mėnesius. Įtariamiesiems asmenims pritaikytos kardomosios priemonės – pasižadėjimas neišvykti.
Jei pasitvirtins kaltinimai dėl sukčiavimo ir nusikalstamo bankroto, įtariami asmenys gali būti baudžiami laisvės atėmimu nuo trejų iki aštuonerių metų.
Prokuroras G.Jasaitis kol kas nekomentuoja, ar kratų metu buvo rasta buvusių „Lietuvos avialinijų“ privatizavimo bylos tyrimui reikalingos medžiagos.
Iki 2005 m. 100 proc. bendrovės „Lietuvos avialinijų“ akcijų valdė Lietuvos vyriausybė. 2005 m. įmonė privatizuota, naujieji savininkai pakeitė įmonės pavadinimą į „flyLAL“. 2006 m. bendrovės veikla išskaidyta pagal veiklos sritis, įsteigta įmonių grupė „flyLAL Group Services“ (dabar – AB „Avia Solutions Group“), kurią sudaro bendrovės:
„FlyLAL–Lithuanian Airlines“ veiklos nevykdo nuo 2009 metais – tuomet buvo paskelbtas bankrotas.
Per ikiteisminį tyrimą nustatyta, kad AB aviakompanijos „Lietuvos avialinijos“ akcininkų veiksmai, susiję su dalies pelningų įmonės vykdytų veikų perkėlimu į naujai sukurtas bendroves, galėjo turėti neigiamos įtakos įmonės finansiniams rezultatams ir jos galimybėms atsiskaityti su kreditoriais.
Prokuroro teigimu, turimi dokumentai leidžia daryti prielaidas, kad bendrovė „flyLAL – Lituanian Airlines“, kaip skolininkė, neinformuodama kreditorių, sudarė sandorius, galimai pažeidžiančius kreditorių teises.
Tikėtina, kad skolininkė, būdama nemoki, suteikė pirmenybę kitiems kreditoriams – naujai įsteigtoms AB „flyLAL Group“ įmonėms, tokiu būdu padarydama žalą valstybės įmonėms ir kitiems kreditoriams.