Verslo rekomendacijų tinklo „Biz Recommends“ kūrėjai neigia gajų stereotipą, kad tai, jog vienos įmonės savo nišą randa greitai, o kitų plėtrai prireikia ir dešimtmečių, priklauso vien nuo verslo idėjos išskirtinumo ir tuo metu vyraujančios verslo aplinkos. Jų teigimu, mažoms įmonėms „koją neretai pakiša“ ir dar 5 barjerai, kurių neįveikusios jos, deja, turi pasitraukti iš verslo arenos.
1. Nemato poreikio išsiskirti iš konkurentų
Jūs įsitikinę, kad Jūsų siūlomas produktas ar paslauga yra geriausi, tačiau tuo pačiu metu potencialus Jūsų klientas eina pas konkurentus? Verslo vadovėliai skelbia, kad konkurentų analizė ir silpnųjų jų vietų identifikavimas yra privalomi žingsniai kopiantiems į verslo Olimpą.
Nebūtina būti pirmu – parduodant net patį nuobodžiausią, tačiau kasdien buityje naudojamą prietaisą, galima tai padaryti „kitu kampu“, išskirsiančiu Jus iš minios. Tik tada vartotojas Jus ims sieti su ta išskirtine savybe ir atskirti Jūsų įmonės pavadinimą. Tiesa, ne visi vengiantys išskirtinumo yra pasmerkti žlugimui, tačiau apie bet kokią verslo plėtrą derėtų pamiršti.
2. Rinkos naujokams sunku rasti „didelių“ draugų
Versle turėti draugų (partnerių) neretai būna svarbiau nei turėti daugiaženklį pradinį kapitalą. Su strateginiu partneriu galite dalintis rinkodaros uždaviniais, finansiniais ar techniniais sunkumais ar kontaktais klientų, kuriam reikalingos tiek Jūsų, tiek Jūsų partnerio paslaugos, ratu.
Pavyzdžiui, ekologiško ūkio savininkas neprarastų nieko, jei veiklą vykdytų kartu su pvz. tiekimo paslaugas teikiančia įmone. Žinoma, vargu, ar stambus verslas be papildomo įsikišimo norės tapti Jūsų partneriu, tad patariama patiems kreiptis į tokią įmonę, kuriai ir Jūs galite atnešti naudos. Galiausiai, rinkitės tik atsakingus partnerius, kurių gera reputacija galėtų prisidėti ir prie Jūsų įmonės įvaizdžio.
3. Neišnaudojamos partnerių rekomendacijos
Susikūrus patikimų verslo partnerių ratą, patariama objektyvią informaciją apie savo įmonę skleisti ir jų lūpomis. Rinkoje gerbiamo verslininko išsakyta rekomendacija Jūsų siūlomoms prekėms ar paslaugoms bus priimta daug atviriau nei brangiai kainuojanti reklama. Žinoma, rekomendacijos neturi tapti nepelnytomis pagyromis – joms nepasitvirtinus, grėsmė iškiltų tiek Jus rekomendavusio verslininko, tiek Jūsų reputacijai.
4. Per mažai dėmesio skiriama įmonės komunikacijai
Rinkodara ne be reikalo laikoma viena svarbiausių verslo planavimo dalių, kuriai neturėtų būti gailima nei lėšų, nei pastangų. Nesvarbu, ar atstovaujate didelei korporacijai ar kelių žmonių įmonei – nepakanka viso dėmesio skirti tik teikiamoms paslaugoms ar prekėms bei jų kokybei.
Pažiūrėkite į tai, ką siūlote iš vartotojo, pirkėjo perspektyvos – ar apie Jus pakanka informacijos, ar ji atspindi realybę, ar Jūsų produkcija orientuota į plačią auditoriją ir yra lengvai pasiekiama. Galiausiai, į įmonės komunikaciją žvelkite plačiai – nuo dalykinio bendravimo su partneriais ar klientais iki tarpasmeninio bendravimo tarp kolegų ir darbuotojų. Tikslinga komunikacija padės įsitvirtinti rinkoje, informuoti apie naujoves ir galiausiai lengviau susidoroti su galimomis krizėmis.
5. Stinga krizių valdymo patirties
Krizės versle yra neišvengiamos ir gali vienodai pakenkti tiek smulkiai, tiek stambiai įmonei – ir geriausią verslo idėją kartais palaidoja vienas viešas ar „iš lūpų į lūpas“ keliaujantis skundas. Verslo rekomendacijų tinklo „Biz Recommends“ ekspertai pataria aiškiai įvertinti rinkoje esančias rizikas ir visada turėti planą „B“. Menka krizių valdymo patirtis, tikėjimasis, kad viskas priklauso vien nuo įmonės pastangų ir įmonės komunikacijos patikėjimas patirties neturinčiam darbuotojui gali turėti nepataisomų padarinių tiek įmonės įvaizdžiui, tiek jos tolimesnei plėtrai.
Norint įveikti aukščiau išvardintus barjerus, būtina stiprinti savo reputaciją. Didelę dalį geros reputacijos sudaro verslo rekomendacijos. Tik vėliau, išplėtus verslą ir įsitvirtinus rinkoje, reputacija gali būti planingai kuriama, valdoma. Mažo verslo reputacija yra priklausoma nuo rekomendacijų taip pat, kaip pats verslas priklausomas nuo nuolatinių klientų.
„Mažos įmonės neįvertina rekomendacijų, nes painioja jas su daugystėmis, protekcijomis, taip pat liaudiškai vadinamu „blatu“. Iš tiesų rekomendacijos visai kitoks tikslas – naudos gavėjas čia yra ieškantis rekomendacijos, o ne tas, kurį rekomenduoja“, - tikina verslo rekomendacijų tinklo sumanytojas Kęstutis Gečas. Jo teigimu, būtent mažose įmonėse slypi potencialas, mat jos turi daug partnerių, o kartu ir įvairesnių patirčių su jais; jos moka objektyviai lyginti ir gali taikliai rekomenduoti.