Reklamos pajamos 2012 m. tesiekė tik 63 proc. 2008 m. rodiklių. „Įmonės vis dar atsargiai atveria piniginę“, – „Verslo žinioms“ sakė „Nordea Bank Lietuva“ ekonomistas Žygimantas Mauricas.
Jis prognozuoja, jog 2014–2015 m. reklamos rinka augs labiau nei
visas šalies ūkis.
„Jei reklamos rinka labiau krito, ji turi ir augti smarkiau. Be to, yra ir papildomų paskatų – ateina naujų
žaidėjų, IKEA, „H&M“ ir t. t. Ir jei laukiama, kad šalies ūkis ūgtels 3,5– 6 proc., galima tikėtis, jog reklamos
rinka jau kitąmet didės dviženkliu skaičiumi. Iki šiol bene vienintelis kliuvinys reklamos rinkai augti buvo
niūrūs vartotojų lūkesčiai dėl bendros padėties. Nors Lietuvoje per pastaruosius metus fiksuotas stabilus ir
gana solidus ekonomikos augimas, tie lūkesčiai buvo labai prasti, tačiau per šiuos metus teigiamų poslinkių
jau matome ir čia – jie yra geriausi nuo 2007 m.“, – priduria Ž.Mauricas.
Tarptautinė komunikacijos planavimo agentūra „Carat“
prognozuoja, kad Lietuvos reklamos rinka šiemet augs 1,4 proc., kitąmet – 2,5 procento. Pasaulinei rinkai yra numatytas
atitinkamai 3 proc. ir 4,5 proc. augimas.
Marius Marčenkovas, „Aegis Media“ grupės, Lietuvoje valdančios „Carat“ ir „Vizeum CMS“ komunikacijos
planavimo agentūras, žiniasklaidos direktorius, „Verslo žinioms“ teigė, kad investicijos į reklamą Lietuvoje auga santykinai
lėtai, bet gera žinia ta, jog jos visgi juda iš 2012 m. sąstingio, kai augimas tesiekė 0,7 procento.
„Reikia pasakyti, kad šių ir kitų metų Lietuvos reklamos rinkos augimo tempai nesiekia prognozuojamų šalies
BVP augimo rodiklių, nors iki ekonomikos nuosmukio gerokai juos viršydavo. Tai rodo, kad reklamdaviai vis dar
labai atsargiai žiūri į išlaidų reklamai didinimą ir labai pasveria šių investicijų grąžą“ – padėtį vertina
M.Marčenkovas.
Jis atkreipia dėmesį, jog laukiant proveržio reklamos rinkoje reikia nepamiršti, kad daug kas priklausys ir
nuo realiojo atlyginimų kilimo, vidaus rinkos paklausos, vartotojų išleidžiamų pinigų prekėms ar paslaugoms
pokyčių, prabangos produktų paklausos ir t. t.