Ekonomistas Ž.Mauricas spėja: reklamos rinka augs sparčiau nei šalies ūkis

2013 m. spalio 14 d. 09:51
lrytas.lt
Į viršų ėmę kopti gyventojų lūkesčiai ir į Lietuvą atėję nauji stambūs prekės ženklai turėtų iš mirties taško išjudinti ir reklamos rinką, jai kitąmet ekonomistai prognozuoja didesnį augimą nei visam šalies ūkiui.
Daugiau nuotraukų (1)
Reklamos pajamos 2012 m. tesiekė tik 63 proc. 2008 m. rodiklių. „Įmonės vis dar atsargiai atveria piniginę“, – „Verslo žinioms“ sakė „Nordea Bank Lietuva“ ekonomistas Žygimantas Mauricas.
Jis prognozuoja, jog 2014–2015 m. reklamos rinka augs labiau nei visas šalies ūkis.
„Jei reklamos rinka labiau krito, ji turi ir augti smarkiau. Be to, yra ir papildomų paskatų – ateina naujų žaidėjų, IKEA, „H&M“ ir t. t. Ir jei laukiama, kad šalies ūkis ūgtels 3,5– 6 proc., galima tikėtis, jog reklamos rinka jau kitąmet didės dviženkliu skaičiumi. Iki šiol bene vienintelis kliuvinys reklamos rinkai augti buvo niūrūs vartotojų lūkesčiai dėl bendros padėties. Nors Lietuvoje per pastaruosius metus fiksuotas stabilus ir gana solidus ekonomikos augimas, tie lūkesčiai buvo labai prasti, tačiau per šiuos metus teigiamų poslinkių jau matome ir čia – jie yra geriausi nuo 2007 m.“, – priduria Ž.Mauricas.
Tarptautinė komunikacijos planavimo agentūra „Carat“ prognozuoja, kad Lietuvos reklamos rinka šiemet augs 1,4 proc., kitąmet – 2,5 procento. Pasaulinei rinkai yra numatytas atitinkamai 3 proc. ir 4,5 proc. augimas.
Marius Marčenkovas, „Aegis Media“ grupės, Lietuvoje valdančios „Carat“ ir „Vizeum CMS“ komunikacijos planavimo agentūras, žiniasklaidos direktorius, „Verslo žinioms“ teigė, kad investicijos į reklamą Lietuvoje auga santykinai lėtai, bet gera žinia ta, jog jos visgi juda iš 2012 m. sąstingio, kai augimas tesiekė 0,7 procento.
„Reikia pasakyti, kad šių ir kitų metų Lietuvos reklamos rinkos augimo tempai nesiekia prognozuojamų šalies BVP augimo rodiklių, nors iki ekonomikos nuosmukio gerokai juos viršydavo. Tai rodo, kad reklamdaviai vis dar labai atsargiai žiūri į išlaidų reklamai didinimą ir labai pasveria šių investicijų grąžą“ – padėtį vertina M.Marčenkovas.
Jis atkreipia dėmesį, jog laukiant proveržio reklamos rinkoje reikia nepamiršti, kad daug kas priklausys ir nuo realiojo atlyginimų kilimo, vidaus rinkos paklausos, vartotojų išleidžiamų pinigų prekėms ar paslaugoms pokyčių, prabangos produktų paklausos ir t. t.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.