Paroda „Rinkis prekę lietuvišką“ pirkėjus vilioja metrais vyniojama dešra

2013 m. spalio 4 d. 16:16
Iveta Skliutaitė
Siekdami įtikti vietinei rinkai Lietuvos gamintojai kuria naujus produktus, o viena iš jų pristatymo rinkai vietų tampa tradicinė paroda „Rinkis prekę lietuvišką“.
Daugiau nuotraukų (1)
Nuo penktadienio Kauno „Žalgirio“ arenoje jau penktą kartą vyksta lietuviškų prekių gamintojus į vieną būrį sutraukianti paroda.
Šiais metais joje savo produkciją pristato rekordinis dalyvių skaičius — 120 gamintojų. Tai 38 proc. daugiau nei pernai. Išaugus dalyvių skaičiui, išsiplėtė ne tik vidaus, bet ir lauko ekspozicija.
Šįmet pirmą kartą geriausiems parodoje „Rinkis prekę lietuvišką“ pristatomiems produktams skirti parodos medaliai.
Likus mėnesiui iki parodos buvo paskelbtas konkursas, kurio metu išrinkti geriausi parodoje pristatomi maisto, lengvosios pramonės, kosmetikos, buitinės chemijos ir statybos produktai.
Komisija vertino kiekvienai konkurso kategorijai pateiktus produktus, o laimėtojai buvo paskelbti ir parodos medaliai įteikti per oficialų parodos atidarymą penktadienį.
Maisto pramonės sektoriaus medaliais apdovanoti šie produktai: bendrovės „Žemaitijos pienas“ pagamintas ekologiškas jogurtas „Dobilas“ su vanile, bendrovės „Klaipėdos pienas“ gaminys „Dione“ vanilinis plombyras, bendrovės „Česlovo vynas“ pagamintas natūralus „Česlovo aviečių vynas“, bendrovės „Bagaslaviškio pieninė“ pagaminta natūralios varškės užtepėlė „Petite Tartine“ su krapais ir bendrovės „Rūta“ šokoladinių saldainių rinkinys „Didžiųjų kunigaikščių pagundos“.
Lengvosios pramonės sektoriuje įteikti medaliai šiems produktams: bendrovės „Diversus LT“ pagamintiems ilgaauliams veltiniams batams moterims „My Feltboots“, Amatų ir menų centro „Nauja Sirena“ sukurtai natūralios odos moteriškai rankinei „Havana“, bendrovės „Vegateksa“ pagamintoms „Termo“ frotinėms pėdkelnėms ir kojinėms, Rasos Zubrutės įmonės „Geltonas kaspinėlis“ sukurtai ilgai lininei suknelei, bendrovės „Vilkijos gija“ vyriškam laisvalaikio megztiniui, bendrovės „Pakaita“ suknelei moterims „Ida“.
Kosmetikos ir buitinės chemijos pramonės sektoriaus medaliais įvertinti bendrovės „Uoga uoga“ pagamintas natūralus lūpų blizgesys su juodųjų serbentų ekstraktu „Plunksna“, bendrovės „Probiosanus“ indų ploviklis su probiotikais.
Statybos pramonės sektoriaus medaliais įvertinti G.Plečkaičio individualios įmonės „Elektra“ produktas glaistas—klijai „Pro.tak“ bendrovės „Gampre“ šiltnamis „Gampre“.
Dar kelios įmonės apdovanotos parodos diplomais.
Po parodos atidarymo ir apdovanojimo įteikimo svečiai ir lankytojai pabiro po paviljonus. Nors po juos vaikščiodami kauniečiai ir miesto svečiai ypatingų staigmenų neišvydo, buvo galima rasti ne vieną naują produktą, kurio įsigyti parduotuvėse dar nėra galimybės.
Naujoves pristato kosmetikos kūrėjai, maisto ir lengvosios pramonės gamintojai.
Parodoje galima paragauti įvairių produktų, nes vyksta šokolado, naujų kepinių — duonos, blynų degustacijos. Lankytojai vaišinami ledais, sultimis, žuvies produktais — vytintų lašišos juostelėmis, silke, mėsos gaminiais.
Ypač paklausi metrais matuojami dešra, kurios bendrovės „Biovela“ atstovai į parodą atvežė 250 metrų. Vieno metro kaina — 6 litai. Prie jos iš karto nutįso pirkėjų eilė. Žmonės būriuojasi ir prie knygų bei bioenergetikų, kurie pageidaujantiems specialia aparatūra išmatuoja jų organizmo bioenergetiką.
Parodos dalyviai lankytojams nešykšti nuolaidų, kai kurios siekia iki 20 — 50 proc.
Dvi pirmąsias parodos dienas vyks seminarai, kur lankytojai galės ne tik sužinoti daugiau apie savo vartojamus produktus, bet bus aktualūs ir tiems, kurie suinteresuoti patys pradėti kurti ir vystyti verslą.
„Paroda buvo pradėta organizuoti ekonominiu sunkmečiu siekiant populiarinti lietuviškos produkcijos vartojimą ir padėti gamintojams išlikti rinkoje. Todėl tai, kad prabėgus penkeriems metams, parodoje dalyvauja nemaža dalis rinkos dalyvių, yra labai geras rezultatas.
Stebint parodos augimo tendenciją, galima teigti, kad joje savo produkciją pristatys vis daugiau Lietuvos įmonių“, — įsitikinęs parodos organizatorius Ekspozicijų centro vadovas Erikas Piskunovas.
Nors lietuviškų gaminių gamyba ir pardavimas auga, rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenimis, Lietuvos vartotojai perka vos apie 22 proc. lietuviškos kilmės prekių.
„Vertinant šiuos skaičius, kad lietuvio pirkinių krepšelyje lietuviška produkcija sudaro kiek daugiau nei penktadalį, galima sakyti, kad tai nėra daug ir galbūt Lietuvos gamintojai per mažai investuoja į savo produkcijos rinkodarą.
Tačiau stebint tai, kad pastaruoju metu sparčiai auga parodos „Rinkis prekę lietuvišką“ dalyvių skaičius, įmonės parodai specialiai ruošiasi, situacija turėtų gerėti. Parodoje kelis metus iš eilės dalyvaujančių gamintojų patirtis rodo, kad dalyvavimas vietinės rinkos parodose pasiteisina, su nauju gaminiu ar prekės ženklu parodoje susipažinę vartotojai kur kas greičiau jį įsimeta ir į savo pirkinių krepšelį parduotuvėje“, — teigė Kauno krašto pramonininkų ir darbdavių asociacijos prezidentas Jonas Guzavičius.
Anot jo, didelis susidomėjimas paroda rodo, kad lietuvis yra lojalus vietiniams prekių ženklams.
Prognozuojama, kad parodoje „Rinkis prekę lietuvišką“, kaip ir ankstesniais metais, apsilankys apie 30 tūkst. lankytojų.
Parodos lankymas mokamas, bilieto kaina šįmet siekia 6 litus. Renginys vyks spalio 4 — 6 dienomis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.