Net ir plaukdamas prieš srovę J.Bezosas sugeba pasiekti įspūdingų rezultatų, geriausias to įrodymas – „Amazon.com“ akcijos šiandien kainuoja triskart daugiau nei interneto bendrovių burbulo laikais prieš 13 metų.
Fool.com atrinko 20 J.Bezoso pasisakymų, kurie galbūt padės kitiems verslininkams į svarstomą problemą pažiūrėti kitu kampu.
1. „Visi verslai turi išlikti jauni per amžius. Jeigu tavo klientų amžius auga kartu su taviškiu, esi niekam tikęs“.
2. „Įmonės yra dviejų rūšių: tos, kurios siekia savo produktų kainą padidinti, ir tos, kurios siekia savo produktų kainą sumažinti. Mes esame antro tipo.“
3. „Tavo marža yra mano galimybė.“
4. „Jeigu darysi tik tuos dalykus, kuriems jau žinai atsakymus, tavo įmonė mirs.“
5. „Amazon.com“ mes turėjome tris dideles idėjas, jos ir yra mūsų sėkmės priežastis. Klientas visada svarbiausias. Išradinėk. Ir būk kantrus.“
6. „Manęs dažnai klausia, kas per artimiausius 10 metų pasikeis. Tai labai įdomus klausimas; ir labai paprastas. Beveik niekada jo nesuprantu. Geriau klausti, kas per artimiausius 10 metų nepasikeis. Aš manau, kad tai yra svarbiau, todėl, kad žmogus gali sukurti verslą aplink dalykus, kurie yra stabilūs. Mūsų mažmeninės prekybos versle, mes žinome, kad klientai nori mažų kainų, taip bus net ir po 10 metų. Jie nori greito pristatymo, jie nori plataus pasirinkimo. Neįmanoma įsivaizduoti ateities, kur klientas prieina ir sako: „Jeffai, man patinka „Amazon“, tik norėčiau, kad kainos būtų šiek tiek aukštesnės“ [arba] „Man patinka „Amazon“, tik norėčiau, kad prekes jūs pristatytumėte lėčiau“. Neįmanoma. Todėl visą savo energija skiriame šiems dalykams, kurie nesikeičia, nes ir po 10 metų, jie mums duos dividendų. Kai turi kažką, ką žinai esant tiesa, net ir ilgu laikotarpiu gali jam skirti daug energijos“.
7. „Jei nesi užsispyręs, tada labai greitai nustosi bandyti. Jei nesi lankstus, tada daužysi galvą į sieną ir nepamatysi kitos išeities problemai, kurią bandai išspręsti“.
8. „Joks verslo planas neišgyvens savo pirmo susidūrimo su realybe. Realybė visada bus kitokia. Ji niekada nebus tokia, kaip planas“.
9. „Seniau 30 proc. savo laiko skirdavai kurdamas puikią paslaugą ir 70 proc. šaukdamas, kad ją jau padarei. Šiandien tai apsivertė aukštyn kojomis“.
10. „Mes esame atlikę kainų elastingumo tyrimų, jų atsakymas visada vienas – reikia kelti kainas. Mes to nedarysime, nes mes tikime – tikime tikrąją to žodžio prasme – kad palikdami savo kainas labai mažas mes susikuriame savo klientų pasitikėjimą, kuris ilgainiui iš tiesų padidina pajamų srautą“.
11. „Mąstymas, kurį atradau, ir kuris padėjo man priimti sprendimą [1994 m. pradėti „Amazon“] buvo labai paprastas, aš jį pavadinau apgailestavimo mažinimo mąstymu. Panorau save pamatyti 80 metų amžiaus ir pasakyti: „Gerai, žiūriu atgal į savo gyvenimą. Noriu turėti kuo mažiau apgailestavimų“. Tada supratau, kad kai būsiu 80 metų, tada neapgailestausiu dėl to, kad nusprendžiau tai išbandyti. Neapgailestausiu dėl to, kad bandžiau dalyvauti tame dalyke vadinamame Internetu, kuris, tada galvojau, taps labai svarbiu. Žinojau, kad net jeigu suklysiu, dėl to nesigailėsiu. Tačiau supratau, nepabandęs tikrai gailėčiausi. Supratau, kad dėl to gailėčiausi kasdien“.
12. „Inovacijas mes kuriame pradėdami nuo kliento ir dirbdami atbulomis. Vadovaudamiesi šiuo principu darome išradimus“.
13. „Kai konkurentai ryte stovi duše, jie galvoja, kaip kurį nors savo konkurentų aplenkti. Pas mus duše žmonės galvoja apie tai, kaip sukurs ką nors naudingo klientui“.
14. „Įmonė neturėtų įprasti blizgėti, nes blizgesys ilgai netrunka“.
15. „Manau, kad kuklumas yra inovacijų variklis, kaip ir kiti apribojimai. Vienas būdų, kaip rasti kelią iš ankštos vietos, yra jį išrasti“.
16. „Jeigu per metus padvigubinsi savo daromų bandymų skaičių, kartu padvigubinsi ir savo išradingumą“.
17. „Jeigu nenori, kad tave kritikuotų, dėl Dievo meilės, nedaryk nieko naujo“.
18. „Jeigu orientuojiesi į ilgą laikotarpį, tada tiek tavo klientų, tiek tavo akcininkų interesai sutampa“.
19. „Išradingumas reikalauja suvokimo, kad ilgą laiką tavęs niekas nesupras. Reikia daryti tai, kuo iš tikro tiki, tai kuo esi įsitikinęs. Net ir gero linkintys žmonės gali šias pastangas kritikuoti. Kai sulauki kritikos ir gero linkinčių žmonių, verta paklausti, ar jie teisūs. Jeigu taip, tada reikia pasikeisti. Tačiau, jeigu jie neteisūs, jeigu esi įsitikinęs, kad jie neteisūs, tada reikia suvokimo, kad ilgą laiką tavęs niekas nesupras. Tai yra išradingumo dalis.“
20. „Reikia stebėti, ką daro kitos įmonės. Negalima būti visiškai užsidariusiam. Bet negalima jų stebėti tartum galvotum „gerai, tai mes galime nukopijuoti“. Geriau į juos žiūrėti ir galvoti, kaip jie gali tave įkvėpti ir kaip jų metodą galėtum patobulinti“.