Tuo metu pardavėjams akcijos kelia dvejopus jausmus. Iš vienos pusės jas taikyti verčia konkurencija ir įsitvirtinę lietuvių vartojimo įpročiai, iš kitos – kartais taip galima padidinti apyvartą.
Nors iš pirmo žvilgsnio prekių kainų mažinimas esant didžiausiai jų paklausai gali atrodyti keistai, „Rinkos tyrimų centro“ partneris Edmundas Bražėnas sakė, kad tokia parduotuvių rinkodaros taktika stebinti neturėtų.
„Tokia yra bendra tendencija, nes pirkėjų krepšeliai per, pavyzdžiui, Kalėdas ar Rugsėjo 1-ąją padidėja, o prekybos centrai yra į juos nusitaikę ir taiko įvairias priemones“, – aiškino rinkodaros specialistas.
Bene dažniausiai taikoma priemonė – nuolaidos. Jomis pritraukiami klientai, iš kurių ta proga galima paimti daugiau pinigų.
Be to, dažniausiai pirkėjai užsukę į prekybos centrą nusiperka ne tik sąsiuvinių su nuolaida, bet ir kitų prekių.
Galų gale, jei kuri nors viena parduotuvė nuolaidų nepaskelbs, tai visi pirkėjai nueis į kitą, tai reiškia, kad taikyti mažesnes kainas verčia ir konkurencija.
Siekia įgyvendinti planus
Buities ir elektronikos prekybos tinklo „Elektromarkt“ rinkodaros vadovas Irmantas Viliūnas sakė, kad esant padidėjusiai paklausai mokyklinėms prekėms ji ir toliau yra skatinama, nes norima pasiekti savo užsibrėžtus pardavimo planus.
„Dabar yra sezono metas“, – aiškino pašnekovas.
20 proc. ar dar didesnes nuolaidas taikyti verčia ir konkurencija. Taip prarandama dalis pelno, tačiau norint išsaugoti savo rinkos dalį taikyti nuolaidas tapo neišvengiama.
Pasak I.Viliūno akcijos paklausioms prekėms tam tikrų švenčių metu Lietuvoje, kaip ir daugelyje kitų Vakarų valstybių, tapo natūralia būsena.
„Topo grupės“ Komunikacijos projektų asistentė Lina Mažeikienė pridurė, kad mokslo metų pradžia yra laikoma kompiuterinės technikos „Kalėdomis“.
Šiuo laikotarpiu pirkėjai ieško būtent šio segmento prekių, todėl pardavėjai stengiasi pateisinti jų lūksečius, pateikdami naudingus pasiūlymus.
I.Viliūnas pasakojo, kad „Elektromarkt“ šiuo metu siūlo akcijų nešiojamiems ir planšetiniams kompiuteriams, pastarųjų šiais metais perkama daugiausiai.
Rinka augo daugiau nei 100 proc.
Technologijų rinkos tyrimų bendrovės „GfK Retail and Technology“ duomenimis, planšetinių kompiuterių rinka Baltijos šalyse per pirmąjį 2013 metų pusmetį, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, išaugo 158 procentais.
„Samsung Electronics Baltics“ vadovas Lietuvoje Simonas Skupas sakė, kad ši tendencija pastebima jau ne pirmus metus, o matydami didelį vartotojų poreikį jie stengiasi jiems pasiūlyti kuo platesnį įrenginių spektrą.
Taikosi prie įvairių klientų
Prekybos centrų tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis paklaustas, kokių nuolaidų jų tinklas pasiūlė mokslo metų pradžios proga pradėjo vardinti: 50 proc. sąsiuviniams, kuprinėms, pieštukams ir taip toliau.
Jis sakė, kad skelbti akcijas verčia ne tik verslo, bet ir psichologinės bei socialinės priežastys.
D.Ryliškio teigimu, lietuviai yra įpratę pirkti akcijų metu. Tai iš dalies lėmė pastaroji finansų krizė, kuri net ir psichologiškai vertė ieškoti, kaip norimų prekių įsigyti pigiau.
„Norfa“ atstovas taip pat tikino, kad jie akcijas skelbia ir dėl socialinių priežasčių. Pavyzdžiui, visą praeitą mėnesį jų prekybos centruose vyko akcija „1+1“, kurios metu tėvai į mokyklą leidžiantis du vaikus galėjo juos reikiamomis prekėmis aprūpinti už vieno kainą.
Tačiau ne visi klientai turi įproti visiems metams apsirūpinti per vieną dieną. Tiesa, vėliau jiems tai atsiperka brangiau.
D.Ryliškas aiškino, kad tiek užsakant prekes iš tiekėjų, tiek ir parduodant jas pirkėjams galioja ta pati taisyklė – perkant urmu mokėti teks mažiau.
Savaitinėmis akcijomis skatina pardavimą
Kad lietuviai yra įpratę mokyklines prekes pirkti tik akcijų metu sutiko ir prekybos centrų tinklo „Maxima LT“ komunikacijos vadovės Renata Saulytė.
Ji pridūrė, kad jų tinklas mokslo metų pradžios akcijas taikyti pradeda rugpjūtį ir kiekvieną savaitę nuolaidų pasiūlo vis kitai prekių grupei. Taip jų klientai yra skatinami parduotuvėje apsilankyti bent kartą per savaitę.
Kartu su pigiau įsigytomis kanceliarinėmis prekėmis jie nusiperka ir kitų produktų, taip didinama visų prekių apyvarta.
R.Saulytė dar pabrėžė, jog jie akcijas taiko specialiai toms prekėms, kurios tuo metu yra aktualios pirkėjams.
„Jeigu dabar žiemos prekėms pritaikytume net ir 70 proc. nuolaidas, jos sėkmės vis tiek nesulauktų“, – kaip pavyzdį pateikė ji.