Malkų įlankos terminalas didina savo pajėgumus

2013 m. rugpjūčio 31 d. 19:08
Gediminas Pilaitis

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto pietinėje dalyje esančiame Malkų

Daugiau nuotraukų (1)
Pasistatęs naują 35 tūkst. tonų talpos grūdų sandėlį, keturis bokštus Malkų įlankos terminalas tapo dar vienu žaidėju biriųjų krovinių eksporto rinkoje.
Saugyklose jau sukaupta apie 55 tūkst. tonų naujojo derliaus grūdų. Kitą savaitę atplauks „Panamax“ tipo grūdvežis, į kurį bus perkrautas krovinys.
Rudenį Klaipėdos jūrų uoste į laivus kraunami eksportuojami lietuviški kvietrugiai, rugiai, rapsai. Terminaluose kaupiami iš Rusijos, Kazachstano atgabenti produktai - avižos, sojų pupelės, ekologiški grūdai, kitokios javų kultūros. Pernai grūdų pardavėjai skundėsi dėl uosto prieigose nusidriekusių vagonų su derliumi eilių. Žemdirbiai tada irgi nerimavo dėl kamšaties - esą nėra kur dėti derliaus.
Šiemet tokių problemų neturėtų būti - nauji grūdų krovos įrenginiai atsirado ne tik Malkų įlankoje, bet ir jūrų krovinių kompanijos „Bega“ teritorijoje. Prie naujojo šios įmonės pirso gali švartuotis didžiakrūviai 70 tūkst. tonų talpos grūdvežiai.
„Bega“ per metus gali eksportuoti apie 2 mln. tonų grūdų. Javų kultūras į laivus krauna ir koncerno „Achemos grupė“ įmonė - Klaipėdos jūrų krovinių kompanija. „Juo daugiau Klaipėdos uosto terminalų kraus biriuosius krovinius, tuo geriau bus ūkininkams.
Didėjančios eksporto galimybės skatina plėsti javų pasėlius, auginti daugiau ir įvairesnių grūdinių kultūrų“, - kalbėjo Malkų įlankos terminalo direktorius Julius Kiršys.
Lietuvoje iš žemdirbių kasmet superkama apie 4 mln. tonų derliaus. Maždaug pusė grūdų išgabenama į užsienį.
Malkų įlankos terminale dar kraunama mediena, durpės, skalda, skiedros. Pernai šios įmonės krovos apyvarta siekė 650 tūkst. tonų, aptarnauta 160 laivų. Terminalo valdytojai tikisi, kad per kelerius metus apyvarta šoktelės iki 1,5-1,8 mln. tonų.
Ne tik šios, bet ir kitų Malkų įlankoje įsikūrusių įmonių savininkai skundžiasi negalintys išnaudoti visų savo galimybių tik dėl to, kad tenykštė akvatorija sekloka - į ją neįplaukia didesnės talpos laivai.
„Tai - sena problema. Diskutavome su kompanijų savininkais ir sutarėme, kad Malkų įlanka bus pagilinta iki 14,5 metrų. Teritorijų naudotojai turės susitelkti, derinti savo veiksmus“, - kalbėjo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.