O šiandien, antradienį, Eišiškių plente, Vaidotų geležinkelio stoties teritorijoje, per iškilmingą ceremoniją jie įkasė simbolinę kapsulę ir taip paskelbė terminalo statybos pradžią.
Logistikos centras kuriamas netoli Vilniaus oro uosto. Ten pat šiuo metu yra tiesiamas ir sostinės pietinis aplinkkelis.
Perkraus krovinius
„Pastaraisiais metais intermodaliniai pervežimai tapo pagrindine mūsų paslaugų plėtros kryptimi“, – patikino bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka.
Intermodaliniai pervežimai – tai įvairių krovinių gabenimas jų neperkraunant, bet perkeliant konteinerius su jais iš vienos rūšies transporto priemonės į kitą, pavyzdžiui, iš vilkikų – į prekinius traukinius, iš pastarųjų – į krovininius laivus.
Toks įvairių rūšių transporto suderinamumas skatinamas visose ES šalyse. Lietuva - ne išimtis. Nes mūsų šalyje yra gerai išplėtotas geležinkelių tinklas bei geras jūrų uostas, didelės yra ir galimybės intermodaliniams pervežimams plėtoti.
Anot S.Dailydkos, viešųjų logistikos centrų steigimas yra vienas iš ambicingiausių Lietuvos transporto sistemos projektų. Šiuo metu jis jau tampa realybe.
„Terminalas sudarys galimybę suderinti skirtingų rūšių – kelių ir geležinkelio transporto srautus. Ir panaudoti kiekvieno iš jų privalumus.
Gabenant krovinius geležinkeliais, sunaudojama mažiausiai energetinių išteklių. Užtat vilkikais galima greitai ir lanksčiai nugabenti krovinius galutiniam vartotojui“, - kalbėjo S.Dailydka.
Tikimasi naudos
Terminalas – tai pirmasis Vilniaus viešojo logistikos centro objektas. Greta jo kursis privačios transporto, logistikos bendrovės bei su krovinių gabenimu susijusia veikla besiverčiančios įmonės. Terminalas joms suteiks galimybę greitai ir veiksmingai perkrauti krovinius iš vilkikų į konteinerinių traukinių sąstatus ar atvirkščiai.
Šio projekto vertė, be pridėtinės vertės mokesčio, siekia 104,8 mln. litų. Iš jų 85 proc. sudaro ES struktūrinių fondų lėšos. Likusias skirs „Lietuvos geležinkeliai“.
Skaičiuojama, kad projekto grąža bus triskart didesnė ir sieks per 370 mln. litų. Svarbi ir ekonominė nauda, kuri bus gaunama kuo daugiau krovinių perkėlus į ekologiškesnę transporto priemonę, - konteinerinius traukinius.
Kelininkams teks padirbėti
„Terminalo statyba – tai kelininkų projektas. Mums teks gerokai daugiau darbo nei geležinkelininkams. Turime įrengti stovėjimo aikšteles, skirtas krovinius gabenantiems vilkikams ar kitokiems automobiliams.
Šis projektas mums yra ypač patrauklus. Viena, jis vykdomas Vilniuje, kur įsikūrusi ir mūsų bendrovė. Antra, pagal darbų pobūdį jis mums ir priimtinas, ir naudingas“, - lrytas.lt yra sakęs „Fegda“ generalinis direktoriaus Žydrius Baublys.
Valstybei svarbus statinys
Vilniaus viešasis logistikos centras yra valstybinės reikšmės ekonominis projektas. Jį įgyvendinti bendrovę „Lietuvos geležinkeliai“ įpareigojo Vyriausybė.
Terminalą pradedama statyti šalia Vaidotų geležinkelio stoties, per kurią nuolat kursuoja konteineriniai traukiniai „Vikingas“, „Šeštokai Express“, „Saulė“ ir „Merkurijus“.
Šiuo metu link logistikos centro teritorijos yra tiesiamas Vilniaus pietinis aplinkkelis. Vėliau jis bus sujungtas su Minsko plentu ir kirs logistikos centro teritoriją.
Planuojama, kad Vilniaus viešasis logistikos centras paskatins Vilniaus infrastruktūros bei smulkiojo ir vidutinio verslo plėtrą. Jame bus sukurta daug naujų darbo vietų, pagerės regione ir verslo sąlygos.
Anot S. Dailydkos, projektas naudingas ne tik partneriams ir investuotojams, bet ir visai Lietuvos transporto sistemai. Projektas prisidės ir prie Europos „žaliųjų koridorių“ koncepcijos įgyvendinimo, nes didesnę krovinių vežimų dalį sudarys būtent intermodaliniai vežimai geležinkelių transportu tarptautiniais koridoriais.