Tokias „vaikiškas“ akcijas rinkodaros specialistai vadina gudresne prekybininkų taktika, nei kad jau kiek pabodęs lipdukų rinkimas.
Tiesa, jie nestoja piestu ir įžvelgia naudos: žaislai lavina vaikų fantaziją, be to, tėvams tai kuo puikiausia proga savo atžaloms paaiškinti, kokią žalą daro pernelyg didelis vartojimas.
Kliedi pusė Europos
Penkerių metų mergaitė, nuvesta į vaikų darželį, dar nespėjusi nusirengti su draugu užmezga pokalbį. Aišku, apie „puponautus“. O naktį vieno tokio „puperstarso“ Sapkodo nepaleidžia iš rankų, mat jis šviečia.
Paaiškinti reikėtų tik tiems, kurie nėra „puponauto“ laikę rankose – tai plastikinės „pupos“ su metaliniu rutuliuku viduje, nemokamai dalijamos „Maxima“ prekybos centruose įsigijus prekių už tam tikrą sumą arba tam tikrų prekių.
Sakytum, bevertis šlamštas, kuriuo “Maxima“ nori suvilioti vaikus, tačiau „puponautais“, tik gal skirtingai vadinamais, kliedi pusė Europos, o vaikai dėl jų iš proto eina ne šiaip sau.
Ir negali kaltinti jų – nes šie stulbinamai paprasti žaislai lavina vaizduotę – juk vaikas nespokso į televizorių, o prasimano, kaip šį niekalą paversti pagrindiniu savo žaidimų herojumi.
Juk žinote, kaip sunku prekybos centre vaikus pravesti pro kasas, prie kurių padėti ledinukai, ir nepasiduoti vaikų zyzimui bei nepatuštinti piniginės. Tačiau pažadėkite jiems „puponautą“ – ir piniginė, o ir vaiko dantys liks sveiki.
Internete verda mainai
Socialiniuose tinkluose jau pilna „puponautų“ priešininkų. Tačiau jeigu jiems „Maxima“ įbruka šį niekalą, iškart atsiranda ir tokių, kurie mielai suteiktų „pupoms“ prieglobstį. Ir tai suaugę žmonės.
Štai kokia pagrindinė tema pastaruoju metu populiariame tinklalapyje supermama.lt: „Keičiam superstarą Sapkodą į Ekosą arba Šoubizą. Vilnius“, - rašo viena.
„Sveikos. Mes irgi ieškome „puponautų“ ir „puperstarų“ Vilniuje. Reikia visų, išskyrus Ipę ir Sapkodą. Mainams galime pasiūlyti: beveik visą „Kosminių rutuliukų“ kolekciją arba atskirus (jų turime atliekamų daug). „Ledynmečio korteles“, „Madagaskaro žetonėlių“. Taip pat galime pirkti arba mainyti į saldumynus ar kažką panašaus“, - pilasi pasiūlymai.
„Priglaustume „puponautus“ ir „puperstarus“ Panevėžyje. Mainais siūlome pasirinktinai gydytojo instrumentų rinkinį, saldumynus, dėliones, knygeles arba perkam po 1 litą“, - dar vienas pasiūlymas.
Šioje „rinkoje“ paprasti „puponautai“ vertinami po 1 – 1,5 Lt, o „puperstarsai“ („pupos“ - žvaigždės) - po 2 Lt. Bet vieni „puponautai“ yra kone beverčiai, nes jų yra daugiau, kiti – vertingesni ir, tikėtina, jų kaina gali kilti.
Vaikai tampa rinkodaros taikiniais
Su „puponautais“ jau susipažino ir rinkodaros specialistė Kristina Maikštėnienė. Jos nuomonė dvejopa: vaikai tapo prekybininkų jauku, tačiau drauge jie gauna lavinamąjį žaislą.
“Lipdukų akcijos, ne vienerius metus gyvavusios didžiuosiuose prekybos centruose, išgyvena naują etapą. Dėl suvienodėjusių taisyklių, besikartojančių prizų ir abejotinos jų vertės lipdukai pradėjo vis menkiau atlikti vartotojų pririšimo prie konkretaus prekybos centro funkciją”, - pradėjo ISM universiteto Rinkodaros strategijos ir valdymo programų vadovė K.Maikštėnienė.
Anot jos, šiuo metu “Maxima“ vykstanti “Puponautų kolekcijos” akcija pirkėjų elgseną keičia kiek gudriau nei ligšioliniai lipdukai.
“Pavyzdžiui, siekiama suaktyvinti pirkėjų srautą mažiausio pirkėjų aktyvumo dienomis. Pirmadieniais perkant prekių už tam tikrą sumą nemokamai dalijamas specialus „puperstaras“, kolekcijos prizus gauna tik perkantys nurodytą kiekį konkrečių akcijoje dalyvaujančių prekių, o kad vaikai vestųsi tėvelius į konkrečią parduotuvę dažniau, jie skatinami nenurimti, kol nesurinks pilnos 34 žaisliukų kolekcijos – tam siūloma „puponautų saugykla“, žaidimas, skardinė ir panašiai.
Sunku nepastebėti, kad ši prekybos centro akcija skirta specifiniam segmentui – šeimoms, turinčioms mažų vaikų. Vaikai vis dažniau tampa rinkodaros taikiniais ir yra ypač paveikūs skatinimams ką nors kolekcionuoti”, - mano rinkodaros specialistė.
Jai dvejonių kyla dėl “puponautų” medicininės tabletės formos saugumo – kas nutiktų, jei mažylis sumanytų ją įsidėti į burną.
“Tačiau žaidybos prasme konkreti akcija tikrai nėra pati blogiausia - turint lakią fantaziją, galima gana įdomių edukacinių ir atminties lavinimo užsiėmimų su šiais margais žmogeliukais sugalvoti.
Svarbu prisiminti, kad kiekviena rinkodaros pagunda vaikui gali būti ir pamoka, jei suaugę sąmoningai su juo aptars galimas neracionalios elgsenos, kolekcionavimo aistros, vartotojiškumo pasekmes”, - kalbėjo K.Maikštėnienė.
Vadina smagiu žaidimu
Tinklo „Maxima“ atstovė Renata Saulytė pabrėžė, kad su lipdukų akcijomis puponautų žaidimo nederėtų painioti.
„Tai skirtingos akcijos, kurių tikslai taip pat skiriasi. „Puponautus“, kaip ir ankstesnes mūsų organizuotas kosminių rutuliukų, „Ledynmečio“ akcijas, laikome labiau smagiu žaidimu nei akcija, kurio tikslas įtraukti mūsų klientus, jiems ir jų vaikams suteikti gerų emocijų.
Paprastai šios akcijos būna trumpos ir smagios, sulaukiančios didelio visuomenės dėmesio.
O štai lipdukų akcijų tikslas kiek kitoks. Jomis visų pirma siekiame padėkoti lojaliems klientams už tai, kad jie nuolat apsiperka mūsų parduotuvėse, pasiūlant jiems akcijos metu įsigyti kokybiškų prekių už išskirtinai gerą kainą. Šios akcijos trunka ilgiau. Nors ir žaidimai, ir lipdukų akcijos vienaip ar kitaip skatina pardavimus“, - aiškino R.Saulytė.
Pardavimai auga
Kad „puponautai“ jau pavergė vaikus, „Maxima“ darbuotojai jaučia iš tėvų klausimų, kur gauti būtent tą žaisliuką, kurio trūksta vaiko kolekcijoje. R.Saulytė sakė panaršiusi ir po mamų forumus, kur diskutuojama apie šią naujovę.
„Kartu su vaikais gali žaisti ir tėvai, tam skirti įvairūs žaidimai – „puponautų trasa“, stalo žaidimas su „puponautais“. Taip pat iš „puponautų“ galima statyti bokštą ir rungtis, kuris aukštesnį pastatys. Tėvelius įtraukia ir rinkimo azartas“, - aiškino R.Saulytė.
Laikas pradėti šią akciją buvo pasirinktas ne šiaip sau – prieš mokslo metus, kad vaikai galėtų žaisti ir keistis „puponautais“ mokykloje.
„Be to, „puponautai“ nėra tik žaislai. Kiekvienas jų turi istoriją. Ir ta istorija ne tik vaikams įdomi, bet ir skatina jų fantaziją. Pavyzdžiui, mano mergaitės mylimiausias „puponautas“, kurio negalima liūdinti. Ir jei aš, pavyzdžiui, nuliūdinu ją, turiu atsiprašyti ir „puponauto“, - pasakojo „Maxima“ atstovė.
Ar tėveliai dažniau keliauja į parduotuves dėl „puponautų“?
„Taip. Nes tiek jie, tiek vaikai pasiduoda azartui surinkti visą „puponautų“ kolekciją. Kai kurių prekių pardavimai, už kurių įsigijimą dovanojamas „puponautas“, išauga nuo keliolikos iki keliasdešimt procentų. Tačiau tai dar priklauso ir nuo pačios prekės“, - sakė R.Saulytė.
Tokia akcija vyko dar 7 Europos šalyse. Tarp jų Šveicarijoje, Vokietijoje.