2014 metais planuojama atidaryti dar keturias „H&M“ parduotuves. Trys iš jų įsikurs sostinės „Ozo“, „Panoramos“ ir „Gedimino 9“ prekybos centruose, o dar viena – „Akropolyje“ Šiauliuose. Taigi, iš viso Lietuvoje „H&M“ drabužių įsigyti bus galima šešiose vietose.
Visame pasaulyje „H&M“ dirba 49 rinkose, turi beveik 2,9 tūkst. parduotuvių ir įdarbina maždaug 104 tūkst. darbuotojų. Ši imperija išaugo iš vienos 1947 m. vidutinio dydžio miestelyje Švedijoje įkurtos moteriškų drabužių parduotuvės.
Pastaraisiais metais „H&M“ vykdė gana agresyvią plėtrą. Įmonės tinklapyje nurodoma, kad 2013 m. atidaryta pirmoji parduotuvė pietiniame Žemės pusrutulyje – Čilėje, o taip pat ir Estijoje, Lietuvoje, Serbijoje.
Prieš metus drabužių parduotuvės buvo atidarytos Bulgarijoje, Latvijoje, Malaizijoje, Meksikoje ir Tailande. Panašiai plėtra vyko ir 2011, 2010 bei 2009 m. „H&M“ atvirai deklaruoja, kad jų tikslas – augti po 10-15 proc. per metus.
Žada kokybę ir madas už žemą kainą
Panašu, kad pasaulinė finansų krizė „H&M“ nesutrukdė, o atvirkščiai – įmonė sugebėjo ja puikiai pasinaudoti.
Savo verslo koncepciją „H&M“ apibūdina taip: „suteikti klientams puikiausią vertę siūlant madą ir kokybę geriausiomis kainomis“.
Jeigu dėl mados tenka sutikti, nes, kaip sakoma, dėl skonio nesiginčijama, tai į kainos ir kokybės pažadus verta pažiūrėti iš arčiau.
Įmonės tinklapyje jau dabar galima peržvelgti kai kurias prekes, kurios rudenį atkeliaus į Lietuvą. Taip pat nurodomos ir kainos litais. Pavyzdžiui, moterišką lietpaltį nusipirkti bus galima už 329 Lt, palaidinę už 109 Lt, ilgą sijoną už 119 Lt, suknelę be rankovių – 159 Lt, vyrišką džemperį – 129 Lt, vaikiškus marškinėlius už 32,95 Lt.
Kainos gal ir nesikandžioja, tačiau tam trečdaliui lietuvių, kurie gyvena žemiau skurdo ribos - mažiau nei 691 Lt per mėnesį vienam asmeniui, arba 1 tūkst. 452 Lt šeimai su dviem vaikais, jos, greičiausiai, nėra labai prieinamos.
Tenka rinktis tarp kokybės ir mados
Lietuvoje populiarios dėvėtų drabužių parduotuvės, kuriose galima įsigyti aprangos maža kaina ir patikrinta kokybe, suprask: „jei tiek atlaikė, tai ir aš dar nesunešiosiu“.
Tačiau dėvėtų drabužių parduotuvėse naujausius mados klyksmus įkūnijančių drabužių rasti beveik neįmanoma. Tai yra „H&M“ pranašumas, nes jie madai skiria labai daug dėmesio ir nuolat tai pabrėžia reklamose su garsiausiomis pasaulio žvaigždėmis.
Kaip ir dėl daugelio aprangos prekių, internete taip pat apstu nusiskundimų ir dėl „H&M“ produkcijos. Viename interneto forume buvo iškeltas klausimas, kaip skalbti „H&M“ drabužius jų nesugadinant.
Geriausiai įvertinto klausimo autorius rekomendavo juos plauti tik šaltame vandenyje ir džiovinti padėjus kur nors kambaryje, o ne skalbykloje. Kitu atveju, galite savo drabužį išvysti kitokios spalvos arba visai neatpažinti.
Kitaip tariant, jei nori pigiai, kokybiškai ir tau nerūpi mada, tada rinkis dėvėtų drabužių parduotuvę. Jei nori pigiai ir madingai – eik į „H&M“, o jei turi pakankamai pinigų ir nori geros kokybės ir mados, tada tavęs laukia prabangios drabužių parduotuvės Europos madų sostinėse.
Konkurentai ruošiasi jau seniai
Pagrindiniu „H&M“ konkurentu Lietuvoje yra koncernui „MG Baltic“ priklausanti „Apranga“. Tačiau parduotuvių grupės vadovai bent jau viešai tvirtina, kad dėl naujokų atėjimo pernelyg nesijaudina ir toliau planuoja plėstis.
Sužinojusi, kad „H&M“ pradės veiklą Lietuvoje „Apranga“ atnaujino savo parduotuvių koncepcijas, atidžiai išstudijavo, kaip būsimi konkurentai metais anksčiau prisistatė Latvijos rinkai.
Taip pat rekonstruotos net 7 su „H&M“ tame pačiame pastate Klaipėdoje dirbsiančios „Aprangos“ parduotuvės. Iš viso šiems atnaujinimams buvo skirta 5 mln. Lt.
Konkurenciją mažmeninėje drabužių prekyboje stebintys analitikai yra svarstę, kokios įtakos turės „H&M“ atsikraustymas į Lietuvą. Dalis jų tikisi, kad mažos naujosios žaidėjos kainos privers ir kitus jas mažinti, tačiau kiti nesutinka teigdami, kad vienas tinklas nieko nepakeis.