P. Vesterbacka - „Angry Birds“ erelis, nusprendęs užkariauti pasaulį

2013 m. birželio 2 d. 14:54
Aurimas Abišala
Nors prie kompanijos „Rovio Mobile“, sukūrusios „Angry Birds“ suomis Peteris Vesterbacka prisijungė tik 2010 metais, be jo nebūtų nei įmonės, nei populiariojo žaidimo.
Daugiau nuotraukų (1)
2003 metais, kai P. Vesterbacka dirbo HP kompanijoje ir rūpinosi žaidimus kuriančių įmonių vystymu, jis surengė konkursą, kurio užduotis buvo sukurti naują žaidimą. Jį laimėjo trys jauni vaikinai – Niklas Hedas, Jarno Väkeväinenas ir Kimas Dikertas. P. Vesterbackos patarimu jie įkūrė žaidimų įmonę, o kiek vėliau tapo žmonėmis, į pasaulį paleidusiais piktuosius paukščius. P. Vesterbacka nuo pirmojo susitikimo palaikė ryšius su „Rovio Mobile“ įkūrėjais, padėdavo jiems naudingais patarimais, o galiausiai, 2010 metais nusprendė prisijungti prie komandos kaip lygiavertis narys.
„Kai pamačiau „Angry Birds“, supratau, kad tai prekės ženklas, kuris užkariaus pasaulį“, - savo apsisprendimo priežastis portalui lrytas.lt aiškino suomis, radęs laiko papasakoti apie artimiausius įmonės planus ir požiūrį, slypintį už žaidimo, kuris tapo gerokai didesnės pramogų imperijos užuomazga.
Su lrytas.lt žurnalistu „Angry Birds“ Galingasis erelis (tokios pareigos įrašytos vyriškio vizitinėje kortelėje) susitiko lyderystės forumo „Forum One“ metu.
- Kokie artimiausi „Angry Birds“ planai? Ko imsitės šiemet?, - pasiteiravo lrytas.lt
- Kadangi mūsų versle bene svarbiausia yra stebinti žmones, negaliu daug pasakoti. Tačiau pastaruoju metu labai stengėmės stiprinti „Angry Birds“ prekės ženklą, ir jį taikysime įvairiose srityse. Kursime naujus žaidimus, animaciją.
Toliau statysime „Angry Birds“ teminius pramogų parkus – norime pastatyti po vieną kiekviename žemyne. Amerikoje bendradarbiaujame su NASA kosmoso agentūra juos statydami. Be to, daug laiko atima mūsų 2016 metais pasirodysiantis animacinis filmas.
- Kodėl palikote technologijų milžinę HP ir prisijungėte prie mažos „Rovio Mobile“ kompanijos?
- Su jais bendrauju jau seniai – apie 10 metų. Kai pamačiau „Angry Birds“, supratau, kad tai prekės ženklas, kuris užkariaus pasaulį. O tai velniškai įdomu – dirbti su produktu, kuris pakeis pasaulį.
- Koks jūsų mėgstamiausias ne „Rovio Mobile“ sukurtas žaidimas?
- Man patinka daugybė žaidimų. Mano darbo dalis yra juos žaisti. Man labai patinka žaidimas „Plants versus Zombies“ („Augalai prieš zombius“ - žaidėjas turi auginti augalus, kurie gina jo kiemą nuo zombių armijos – Red.), puikus žaidimas su gražia animacija.
- Sakėte, kad net į verslo susitikimus vaikštote su šiuo raudonu „Angry Birds“ megztiniu. Ar tai netrukdo bendraujant su solidžiais, kostiumuotais verslininkais?
- Ne! Jie visi yra mūsų gerbėjai. Verslininkai žaidžia „Angry Birds“ ir mums labai lengva su jais bendrauti. Toks įvaizdis tik padeda sustiprinti nebijančios išsiskirti įmonės įvaizdį.
- Kokias didžiausias klaidas padarė „Rovio Mobile“ savo veiklos pradžioje?
- Manyčiau, kad problema buvo laikas - „Rovio Mobile“ žaidimus mobiliesiems telefonams pradėjo kurti prieš dešimt metų, tada tai buvo gerokai per anksti. Bet visi darome gausybę klaidų, svarbu iš jų pasimokyti ir kitą kartą užduotį atlikti geriau. Mes kasdien išmokstame naujų dalykų.
- Kalbant apie mokymąsi – jūsų žaidimus perprasti itin lengva. Kaip sugebate pasiekti tokį  paprastumo efektą? Gal duodate jį išbandyti mažiems vaikams?
- Tiesa sakant, mes retai duodame žmonėms ne iš savo įmonės žaisti dar neišleistus žaidimus. Mes daug žaidžiame patys ir stengiamės kurti tokius žaidimus, kurie „užkabintų“ mus pačius.
- Mane stebina šiauriečiai. Estija sukūrė „Skype“, Suomiai - „Nokia“ ir „Angry Birds“. Ar čia toks jūsų nacionalinis ypatumas – kurti sėkmingus IT produktus?
- Nemanau (juokiasi). Mūsų šalyje yra puiki aplinka kurti tokiems produktams. Dažnai vyksta startuolių (startup) stovyklos, jaunimas turi daugybę gerų pavyzdžių ir laisvę kurti.
Ir šiuo metu Suomijoje vyksta viena tokių stovyklų – beje, tarp 15 ten esančių komandų, viena yra iš Lietuvos (minėti lietuviai - lrytas.lt kalbinti „Track Duck“ įkūrėjai – Red.). Galimybių turi ne tik Suomija ir Estija, bet ir visos Šiaurės ir Baltijos šalys. Juk jūs irgi turite Ilją Laursą. Jis – puikus sėkmės pavyzdys.
- Suomijos „Nokia“ žvaigždė jau blėsta. Ar „Angry Birds“ planuoja tapti naujuoju Suomijos technologijų vėliavnešiu?
- Nesakyčiau. Mes esame labiau pramogų industrijos atstovai, tad negalime pakeisti „Nokios“. Tačiau Suomijoje auga daug puikių kūrėjų – mes tik vieni iš jų.
- Interviu pabaigai norėčiau užduoti kelis žaibiškus klausimus. Pasakysiu du žodžius, o jums reikės greit pasirinkti vieną iš jų. Gerai?
- Žinoma.
- „Apple“ ar „Android“?
- Abu.
- Planšetinis kompiuteris ar telefonas?
- Abu... Atsiprašau! Aš negaliu pasirinkti, kas yra geriau, naudoju abu. Bet jei būtinai reikia, tuomet rinkčiausi planšetinį kompiuterį.
- Kas ateityje turi geriausias galimybes užkariauti IT rinką – JAV ar ES?
- Kinija (juokiasi).
- Paukščiai ar kiaulės?
- Paukščiai. Tik paukščiai.
 * * *
Nuo 2012 metų Lietuvoje platinami „Angry birds“ gėrimai. Platinimu užsiimančios įmonės „Volfas Engelman“ generalinis direktorius Marius Horbačauskas portalui lrytas.lt negalėjo tiksliai įvardyti, kokio dydžio investicijų reikėjo šiai veiklai, bet daugiausia  lėšų teko panaudoti reklamai Lietuvoje. 
Tačiau reklama atsipirko, nes gėrimo pardavimai Lietuvoje viršijo lūkesčius. 
„Angry birds“ gėrimų pardavimai tikrai geri. Pirkimą dažniausiai lemia pomėgis žaisti „Angry birds“ žaidimą, o tai yra populiaru tarp labai įvairaus amžiaus žmonių, taigi ir gėrimai yra gausiai perkami ne tik jaunimo, bet ir vyresnių vartotojų“ - tvirtino M. Horbačiauskas. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.