Internetinė rinkodara turi daugybę privalumų, palyginti su kitais reklamos kanalais. Pateiksiu du pačius svarbiausius:
1. Tikslumas. Jūs galite pasiekti net pačias specifiškiausias auditorijas internete. Pagal amžių, lytį, pomėgius, lokaciją, paieškos raktažodžius ir t.t. Tarkime, Jūs norite reklamuoti savo produktą 35 metų vedusioms moterims, kurios gyvena Vilniuje ir žaidžia lauko tenisą.
To nebūtų įmanoma padaryti kitais būdais. O internete galite sukurti reklamėles Facebook portale ir reklamuotis tokiai konkrečiai auditorijai.
2. Matavimas. Reklamuojantis internete labai paprasta matuoti investicijų grąžą, kadangi galite nesunkiai nustatyti, kiek žmonių apsilankė Jūsų tinklalapyje, koks procentas iš jų pateikė užsakymą, kiek gavote registracijų ir t.t.
Šių duomenų negalėtumėte gauti reklamuodamiesi televizijoje ar žurnaluose (nebent žmonės turėtų įvesti tam tikrą nurodytą kodą, tačiau, vėlgi, ne visi tą darytų, taigi duomenys nebūtų tokie tikslūs).
Nors internetinė reklama gali būti labai efektyvi, reikia suprasti, jog tai yra tik priemonė pasiekti tikslui ir skirtingos kompanijos pasiekia skirtingų rezultatų. Pateiksiu populiariausius būdus reklamuotis internete:
"Google Adwords". Tai reklamos, kurios atsiranda geltonose dėžutėse "Google" paieškos sistemoje, kai suvedate vieną ar kitą raktažodį. Google suteikia galimybę reklamuotis žmonėms pagal tai, ko jie ieško, kur jie gyvena ir, aišku, jų vartojamą kalbą.
Taigi jeigu pardavinėjate ekologiškus produktus Panevėžyje, galite reklamuotis žmonėms, kurie kalba lietuviškai, gyvena Panevėžyje ir ieško tokių dalykų, kaip: “pirkti ekologiškus produktus”, “ekologiškas maistas internetu” ir t.t.
Vaizdinė reklama. Tai iš esmės yra baneriai, rodomi vartotojams tūkstančiuose skirtingų tinklalapių. Dažniausiai reikia mokėti sutartą kainą už tūkstantį banerio parodymų, tai reiškia, kad jeigu 1000 žmonių pamatė Jūsų reklamą (nepriklausomai nuo to, ar paspaudė, ar ne), turėsite mokėti nuo kelių iki keliolikos litų.
Norint reklamuotis šiuo būdu, labai tikėtina, kad nereikės bendrauti su tinklalapių vadovais, kadangi mažesnieji tinklapiai priklauso reklamos tinklams, kurie parduoda reklamą ir po to ją rodo dešimtyse skirtingų puslapių. Lietuvoje du populiariausi reklamos tinklai - "Trade Doubler" ir "Adnet".
Socialinių tinklų reklama. Ši reklama pastaruoju metu sparčiai populiarėja, kadangi auga tokių tinklų, kaip „Facebook“, „Twitter“ bei „Pinterest“ lankomumas.
Kompanijų tikslas - dalintis vartotojams patraukliu turiniu, kuriuo jie dalinasi tarpusavy ir taip auginti savo gerbėjų ratą, kurie potencialiai gali pirkti produktus, tapti produkto vartotojais ir pan. Nuostabus tas dalykas, kad ši reklama yra visiškai nemokama, tačiau dažnu atveju labai sudėtinga socialinių tinklų gerbėją paversti realiu klientu.
Jeigu įdomu sužinoti apie inovatyvius būdus reklamuotis socialiniuose tinkluose, perskaitykite šį straipsnį.
Video rinkodara. Kompanijos kuria internetinius filmukus, tikėdamosis, kad žmonės pradės dalintis vieni su kitais ir filmukai taps virusiniai (viral). Tokiu atveju jie gali surinkti net dešimtis milijonų peržiūrų, o kiekviena iš jų bus reklama Jūsų verslui. Tačiau sukurti sėkmingą filmuką yra pakankamai sudėtinga, taigi siūlau peržiūrėti kelis pavyzdžius:
Linksma Old Spice dezodoranto reklama (45,000,000 peržiūrų);
Coca-Colos laimės mašina (5,500,000 peržiūrų);
Labai sėkmingas internetinis filmukas, kurį sukūrė vienas geriausių Lietuvos filmų kūrėjų, Tadas Vidmantas (2,500,000 peržiūrų).
Kitame straipsnyje paaiškinsiu priežastis, kodėl neturėtumėte bijoti daryti klaidų ir, tam tikra prasme, netgi turėtumėte jas padaryti.
Daugiau J. Laukaičio įžvalgų rasite čia.