Labai svarbu suvokti, jog kompanija nėra sudaryta iš mašinų, kompiuterių, popierių, kėdžių ar stalų.
Kompanijas sudaro žmonės, kuriems gimsta naujos idėjos, kurie kuria produktus, teikia paslaugas, bendrauja su klientais ir galų gale parduoda sukurtą produktą ar paslaugą.
Richardas Bransonas yra vienas žymiausių verslininkų pasaulyje. Jis pradėjo savo verslininko karjerą būdamas 16-os metų ir šiuo metu jam priklauso daugiau, nei 200 kompanijų, vertų milijardų dolerių, pradedant bankais ir baigiant kosminėmis kelionėmis.
Jo nuomone pagrindinis dalykas, kurį reikia padaryti, tai surasti tinkamus žmones, priversti juos patikėti kompanijos vizija ir suteikti jiems laisvę reikštis, patiems priimti sprendimus.
Viena pagrindinių priežasčių, kodėl R. Bransono verslo karjera buvo tokia sėkminga, yra ta, jog jis neapsakomai vertina kiekvieną savo kompanijos darbuotoją, stengiasi, jog jiems patiktų darbas.
Vienoje savo knygų jis rašė, kad jo kompanijoje „Virgin“ jie stengiasi padaryti savo darbuotojus laimingus, kadangi laimingi darbuotojai puikiai patenkins vartotojų poreikius, o tai yra pagrindinis kiekvienos kompanijos tikslas.
Komandos narius galima suskirstyti į dvi pagrindines grupes:
Pirma - gamyba. Tai žmonės, kurie kuria produktus ar paslaugas. IT versle tai būtų dizaineriai bei programuotojai; mados namuose - rūbų dizaineriai; restoranuose - šefai.
Antra - pardavimai. Tai žmonės, kurie parduoda produktus ar paslaugas bei bendrauja su klientais. IT versle tai būtų verslo vystytojai bei rinkodaros specialistai; spaustuvėje - vadybininkai, bendraujantys su leidyklomis; žurnale - reklamos pardavėjai.
Šios dvi grupės yra vienodai svarbios, kadangi nesugebant parduoti net geriausio produkto, nebus įmanoma išlaikyti kompanijos.
Kita vertus, taip pat nepavyks sukurti verslo, jeigu mokėsite labai gerai parduoti, tačiau neturėsite gero produkto, nes kartą nusipirkę ir nusivylę žmonės netaps lojaliais klientais.
Taigi būtina komandą sudaryti tiek iš gerų gamybos žmonių, tiek iš gerų pardavėjų.
Pavyzdys: dvi draugės, Marija ir Greta, nori imtis savo veiklos. Marija yra puiki suknelių dizainerė, o Greta yra komunikabili, tad pažįsta daug pasiturinčių moterų, kurios dažnai perka naujas sukneles.
Dirbdamos po vieną jos nesugebės išvystyti veiklos, kadangi Marija visiškai nemėgsta ir nemoka pardavinėti, tad negalėtų gauti užtektinai užsakymų, o Greta, net sugebėdama gauti daug užsakymų, negalėtų pasiūti gražios suknelės, tad klientės nebegrįžtų.
Jeigu jos dirbtų drauge, verslas klestėtų, nes Greta parduotų daug suknelių, o Marija jas kokybiškai sumodeliuotų bei pasiūtų. Šis pavyzdys parodo, kaip svarbu dirbti su žmonėmis, turinčiais skirtingų savybių bei gabumų, negu Jūs.
Patartina dirbti su žmonėmis. Kurie tiki kompanijos vizija. Tokie žmonės bus daug labiau motyvuoti padaryti verslą sėkmingu. Yra ekspertai savose srityse. Kaip minėjau aukščiau esančiame pavyzdyje, labai svarbu dirbti su žmonėmis, turinčiais skirtingų gabumų, negu Jūs.
Taip pat pasirinkite komandą, su kuria smagu dirbti drauge. Kiekviena nauja kompanija susiduria su labai daug kliūčių bei problemų, kurias reikia išspręsti. Tad jeigu darbas nesuteiks malonumo, galų gale pasiduosite.
Geriausias būdas ieškoti komandos narių yra per bendras pažintis, arba per „LinkedIn“ socialinį tinklą (ieškokite žmonių pagal specialybę ir gausite daug naudingų pasiūlymų).
Kitame straipsnyje skaitykite apie tai, kaip kurti savo produktą ir kaip jį išleisti į rinką.