Jaunas verslas. Kaip idėją paversti pinigais

2013 m. balandžio 18 d. 08:52
Jokūbas Laukaitis
Praeitame straipsnyje rašiau apie tai, nuo ko prasideda kiekvienas verslas - apie idėją. Aptikus problemą, su kuria susiduria daugelis žmonių kiekvieną dieną, radus efektyvų būdą išspręsti ją geriau, negu siūlo kiti ir apibrėžus idėją 1-2 trumpais sakiniais, reikėtų sugalvoti, kaip iš to sukurti verslą. 
Daugiau nuotraukų (1)
Pirmiausia reikia nustatyti verslo tikslinę rinką. Tai yra gyvybiškai svarbu dėl vienos paprastos priežasties - galėsite daug lengviau pasiekti savo vartotojus/ klientus.
Pavyzdžiui, jeigu jūsų tikslinė rinka yra namų šeimininkės, auginančios 1-2 metų vaikus, pasieksite jas reklamuodamiesi receptų tinklalapiuose, interneto forumuose ar žurnaluose tėvams.
Jeigu jūsų tikslinė rinka yra studentai, tada juos pasieksite reklamuodamiesi universitetuose, laikraščiuose studentams ar edukacinėse konferencijose.
Labai svarbu apibrėžti tikslinę rinką kiek įmanoma konkrečiau. Blogas apibrėžimas būtų: “25-45 metų moretys”.
Geras skambėtų taip: “Ištekėjusios moterys nuo 30 iki 35 metų, auginančios 1-2 metų vaiką ir gaunančios aukštas pajamas”.
Verslui plečiantis tikslinė rinka natūraliai didės. Puikus to pavyzdys yra "Facebook" socialinis tinklas. Pirmiausia juo naudojosi tik geriausių Amerikos universitetų studentai, tačiau šiuo metu jie turi virš milijardo vartotojų visame pasaulyje. 
Apibrėžus verslo tikslinę rinką, reikėtų pasirinkti tinkamiausią verslo modelį - verslo modelis yra būdas kaip kompanija uždirbs pinigus.
Kartais verslo modelis yra labai paprastas, tačiau kartais reikės sugalvoti šimtą skirtingų būdų ir pasirinkti geriausią.
Pavyzdžiui, jeigu norite atidaryti restoraną, verslo modelis akivaizdus - apmokęstinti žmones už maistą, gėrimus bei kitus produktus ar paslaugas.
Tačiau jeigu kuriate diskusijų tinklalapį, atsiranda daug skirtingų būdų uždirbti pinigų: imti iš vartotojų mėnesinį mokestį, leisti naudotis nemokamai, tačiau apmokęstinti papildomas funkcijas, pardavinėti reklaminį plotą arba sukurti elektroninės komercijos platformą savo tinklalapyje, o galbūt jūs žinote savo būdą. 
Yra du pagrindiniai verslo modeliai:
1. B2C (business to consumer) - verslo modelis yra sukurti produktą ar paslaugą ir apmokęstinti paprastus vartotojus, už tai, kad tuo produktu ar paslauga naudojasi.
Nors daugumai atrodo, kad šis modelis yra labai pelningas, tačiau dažniausiai kompanijoms reikia turėti dešimtis ar net šimtus tūkstančių vartotojų norint išlaikyti savo verslą ir toliau plėstis. Šiuo modeliu naudojasi "Starbucks", "McDonald’s", "Amazon" ir kitos kompanijos.
2. B2B (business to business) - verslo modelis yra sukurti produktą ar paslaugą ir parduoti tai kitoms kompanijoms. Geroji šio modelio pusė ta, jog kompanijos gali išleisti daug pinigų, jeigu produktas paslauga patobulina jų kasdienes operacijas, padeda daugiau parduoti ar geriau komunikuoti su savo klientais bei darbuotojais. Šiuo modeliu naudojasi "Google", "Cisco", "MySQL" ir kitos kompanijos.
Nė vienas modelis nėra geresnis už kitą, tiesiog svarbu įsivaizduoti, kam siūlysite savo produktą ar paslaugą ir galėsite priimti protingiausią sprendimą savo verslui. 
Aiškiai apibrėžti verslo tikslinę rinką ir pasirinkti tinkamą verslo modelį labai svarbu. Kitame straipsnyje skaitykite apie komandos svarbą bei kaip ją surinkti.
Daugiau J. Laukaičio įžvalgų rasite čia.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.