Šiuo metu Baltarusijos gamintojų kroviniai sudaro apie trečdalį visos Klaipėdos uosto krovinių apyvartos. Kaimyninės šalies premjeras Michailas Miasnikovičius pareiškė, kad sieks krovinių srautą per Klaipėdą padvigubinti.
Krovinių gabenimas per Klaipėdos uostą išlieka svarbiausia dvišalio ekonominio bendradarbiavimo kryptimi. Per Lietuvą gabenami Baltarusijos gamintojų kroviniai maitina visą transporto sektorių. Metinės pajamos iš šių krovinių sudaro apie 300 mln. litų. Didžiausia pajamų dalis tenka bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“ ir uosto krovos kompanijoms, kitoms pervežimu užsiimančioms įmonėms.
Krovinių daugėja
Pernai perkrauta 13,5 mln. tonų baltarusiškų krovinių, 2011 –aisiais – 11,5 mln. tonų.
Baltarusijos Vyriausybės vadovas įvardijo svarbiausią artimiausių kelerių metų uždavinį – šiuos skaičius padvigubinti ir per metus gabenti ne mažiau kaip 20 mln. tonų.
„Sieksime ne tik padidinti esamų krovinių srautus, bet ir tarsimės dėl naujų krovinių gabenimo“, - patikino Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika.
Klaipėdos uostas perkrauna didžiausią dalį baltarusiškos produkcijos tarp visų Rytų Baltijos pakrantės uostų. Latvijos uostai užima antrąją vietą, trečioje – Ukraina, o Rusijos uostams kol kas tenka visai nedidelė dalis.
Pirmojo ketvirčio rezultatai džiugina
Pernai Baltarusijos valdžia viešai buvo pareiškusi, jog ketina nemažą dalį savo krovinių perkelti į Rusijos uostus. Tai sukėlė uostininkų nuogąstavimų.
Klaipėdos uoste dirbančios krovos kompanijos siekia išlaikyti glaudžius ryšius su partneriais Baltarusijoje, nes tai garantuoja gerą uždarbį.
Per metus mūsų šalies geležinkeliais pervežama 6 mln. tonų kalio trąšų, milijonas tonų azoto trąšų, 2 mln. tonų naftos produktų.
„Lietuvos geležinkeliai“ yra sudarę sutartis su visomis pagrindinėmis Baltarusijos įmonėmis: „Belkalij“, „Gardino azotas“, Novopolosko ir Mozyrio naftos gamyklomis, Zlobino metalo, Minsko traktorių gamykla, chemijos gamyklomis.
Pirmąjį šių metų ketvirtį Klaipėdos uoste iš viso perkrauta beveik 10 mln. tonų jūrinių krovinių.
Tokį apyvartos šuolį lėmė rekordinė trąšų, grūdų ir naftos produktų krova. Didžioji dalis šių krovinių – Baltarusijos gamintojų produkcija.