25 veiklos metus skaičiuojančios „Baltic Amadeus“ aukso gysla - Skandinavija

2013 m. balandžio 16 d. 19:11
lrytas.lt
Dvidešimt penktuosius veiklos metus skaičiuojanti programinės įrangos, interneto portalų, elektroninės komercijos ir mobiliųjų sprendimų kūrimo paslaugas teikianti bendrovė „Baltic Amadeus” tikrąją aukso gyslą rado prieš keletą metų, pradėjusi paslaugas eksportuoti į Skandinavijos šalis.
Daugiau nuotraukų (1)
Šiandien įmonėje „Baltic Amadeus” dirba per aštuoniasdešimt specialistų, ji gali pasigirti itin didele .NET ir JAVA platformomis grįstų informacinių sistemų kūrimo patirtimi.
„Šiuo metu kuriame pačius įvairiausius sprendimus – nuo mobiliųjų aplikacijų iki didelių bankinių bei elektroninės komercijos sistemų.
Vienas pagrindinių mūsų įmonės projektų – DNB internetinės bankininkystės bei interneto portalų, kuriais kasdien naudojasi tūkstančiai žmonių, kūrimas ir tobulinimas”, – pasakojo įmonės „Baltic Amadeus” prezidentas Viktoras Tonkichas.
Dar visai neseniai pagrindinė įmonės veikla buvo plečiama tik Lietuvoje. Tačiau prieš penkerius metus šalį užklupusi krizė pastūmėjo bendrovę plėstis į užsienio rinkas.
Anot įmonės vadovo, šiandien galima drąsiai teigti, kad šis sprendimas buvo teisingas: ekonominis sąstingis, kitaip nei daugeliui, išėjo į naudą. Šiuo metu įmonė savo paslaugas sėkmingai eksportuoja ir dirba su klientais iš Skandinavijos rinkų.
„Iki krizės Lietuvoje gyvenome rožinėmis svajonėmis – mąstėme, kaip išplėsti veiklą vietinėje rinkoje, – pasakojo V. Tonkichas. – Turėjome didelių projektų Latvijoje ir manėme, jog ją galime vadinti užsienio rinka.”
Bet atėjus krizei paslaugų paklausa ėmė sparčiai trauktis, turėti dideli projektai ir užsakymai iš bankų akimirksniu buvo sumažinti arba visai nutraukti.
Įmonės vadovai suprato, jog vis sunkiau Lietuvoje tampa rasti užtektinai užsakymų pagal savo specifinę patirtį.
Ieškodama naujų verslo plėtros galimybių įmonė ne tik pasinaudojo Europos Sąjungos įgyvendinamu projektu „Naujos galimybės”, bet ir vykdo tiesiogines investicijas, skatinančias eksporto plėtrą.
Dar tais pačiais metais bendrovė džiaugėsi pasirinkusi Skandinaviją ir pernai beveik tris kartus iš eksporto padidėjusiomis pajamomis užsienyje.
„ES parama leido mums įvertinti labiausiai tinkamas užsienio rinkas, ištirti jas. Įsitikinome, jog mūsų specifinės žinios tinkamiausios šiaurinėse šalyse. Iki tol, kaip ir daugelis Lietuvos įmonių, mąstėme apie Jungtines Amerikos Valstijas ir kitas didžiąsias pasaulio rinkas. Tiesa, jos mums per didelės ir pernelyg nutolusios”, – prisiminė V.Tonkichas.
„Baltic Amadeus” pagrindinė rinka šiuo metu yra Švedija. Pagal EITO tyrimų rezultatus, Lietuvos įmonės 2011 metais į šią šalį eksportavo net 7,7 mln. litų vertės informacinių technologijų ir jų optimizavimo sprendimų paslaugų. Tai viena didžiausių Skandinavijos rinkų.
„Pradėję dirbti su skandinavais ir šiaurės šalių klientais pirmiausia supratome, jog uždarbis ten ir Lietuvoje yra panašus – jie taip pat linkę derėtis dėl geriausios kainos”, – apie pirmąją pažintį su užsienio klientais pasakojo V. Tonkichas.
Tiesa, jau tada „Baltic Amadeus” vadovai įsitikino, kad tai itin palanki rinka: lietuviams buvo lengva suprasti jų poreikius, projektai – gana ilgi, trunkantys metus ar daugiau. Tai leido labai ramiai ir efektyviai planuoti įmonės veiklą, sėkmingai plėstis.
Šiuo metu daugiausia įmonės „Baltic Amadeus” projektų kuriama užsienio klientams.
„Skandinavijos rinkoms kuriame SMS mokėjimų ir užsakymų paslaugas, elektroninės komercijos sprendimus”, – paaiškino įmonės prezidentas.
Iki metų pabaigos „Baltic Amadeus” žada plėstis ir tikisi, kad kolektyvo darbuotojų skaičius perkops šimtą.
Taip plėstis, anot vadovo, leido įmonės eksportas, pernai lūkesčius viršijęs beveik tris kartus. V.Tonkichas įsitikinęs, jog šiuo metu didžiausias plėtros stabdys yra IT specialistų trūkumas.
„Lietuvoje dėl itin didelės konkurencijos nėra lengva rasti ir sudominti IT profesionalus: IT darbo rinkos pasiūla didesnė už paklausą.
Nepaisant to, nuolatinis investavimas į jaunąją IT specialistų kartą leidžia mums užtikrinti stabilų augimą, prisitaikyti prie didėjančios IT paslaugų paklausos ne tik vietos, bet ir užsienio rinkose”, – sakė „Baltic Amadeus” prezidentas.
Eksportas auga kaip ant mielių
Viešosios įstaigos „Versli Lietuva” skelbiamais duomenimis, Lietuvos bendrovių IT paslaugų eksportas vien 2012 metų trečiąjį ketvirtį sudarė 65 mln. litų ir, palyginti su tuo pačiu 2011 metų laikotarpiu, išaugo dvigubai.
Lietuvos banko duomenimis, Lietuvos bendrovių IT paslaugų eksportas per 2012 metus sudarė net 246,85 mln. litų.
Baltic AmadeusrinkosKrizė
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.