„Biovela Group” tikslas – išlikti lyderiais

2013 m. kovo 21 d. 18:56
Simonas Liutkus
„Biovela Group” – viena moderniausių ir didžiausių mėsos perdirbimo įmonių Lietuvoje ir Vidurio Europoje. Pradėjusi veiklą 1994 metais, šiuo metu ji užima didžiausią mėsos gaminių rinkos dalį Lietuvoje.
Daugiau nuotraukų (1)
„Biovela Group” tikslas – pasiekti ir išlaikyti 30 proc. Lietuvos mėsos gaminių rinkos.
Praėjusiais metais „Biovela Group” apyvarta augo 10 proc. ir pasiekė 370 mln. litų.
„Biovela Group” misija – įvairioms rinkoms tiekti kokybiškus, originalaus skonio ir – svarbiausia – saugius produktus, atitinkančius reikliausių vartotojų poreikius. Už nuopelnus Lietuvos verslui „Biovela Group” generalinis direktorius Virginijus Kantauskas buvo apdovanotas sidabrine „Darbo žvaigžde”.
– Kiek žmonių dirba įmonių grupėje „Biovela Group”? – paklausėme jos vadovo V. Kantausko.
– Šiuo metu jų yra daugiau nei 1500, tai viena didžiausių darbdavių Lietuvoje. Vien šiais metais buvo priimta 70 naujų darbuotojų. Artimiausiu metu planuojama sukurti dar šimtą darbo vietų. Naujai priimti darbuotojai yra apmokomi, jie įgyja kvalifikaciją, pavyzdžiui, mėsos produktų gamintojo.
Pastaruoju metu labai jaučiamas kvalifikuotų darbuotojų trūkumas, tai tampa vienu didžiausių įmonės rūpesčių. „Biovela Group” turi sutartis su įvairiomis mokymosi institucijomis, kurios rengia specialistus mėsos pramonei, o mes suteikiame studentams galimybę atlikti praktiką, o ją atlikus įsidarbinti.
– Kokius gaminius laikytumėte vizitine „Biovelos” kortele?
– „Biovela Group” rinkai tiekia tik kokybiškus produktus. Visa produkcija yra skirstoma į aukščiausios, pirmos ir antros rūšies produktus. „Biovela Group” orientuojasi į aukščiausios rūšies vytintų, šaltai rūkytų ir kitų kategorijų produktų gamybą.
Vytinti gaminiai puikiai vertinami ir Rytų, ir Vakarų rinkose, jie išsiskiria puikiu skoniu ir nepriekaištinga kokybe.
Kol kas vieninteliai visoje šalyje turime itališką vytintų dešrų ir kumpių brandinimo įrangą, padedami užsienio šalių specialistų ištobulinome mėsos brandinimo ir vytinimo technologijas.
– Kaip vartotojai vertina „Biovelos” ir „Utenos mėsos” produkciją?
– „Biovela Group” priklausantys prekės ženklai „Biovela” ir „Utenos mėsa” 2012 metais atliktame mėgstamiausių prekės ženklų tyrime užėmė pirmąsias pozicijas mėsos sektoriuje.
Net 28 proc. apklausos dalyvių mano, kad „Biovela” produkcija yra kokybiškiausia. Tai pats geriausias jos vertinimas, palyginti su kitais mėsos sektoriaus prekės ženklais.
– Kokios įtakos mėsos gamybai turi populiarėjanti ekologija?
– Ekologiškų produktų gamyba griežtai reglamentuojama ir kontroliuojama. Dėl šių specifinių reikalavimų, keliamų ekologiškai produkcijai, šių produktų kaina yra didesnė nei įprastų.
Šiuo metu Lietuvoje į parduotuves ekologišką šviežią jautieną tiekia vienintelė „Biovela”.
„Biovela Group” turi ekologiškos jautienos gamybos sertifikatą. Ekologiškos šviežios mėsos poreikis yra, tačiau tokie mėsos gaminiai Lietuvoje nėra populiarūs, greičiausiai – dėl kainos.
– Kokius dar sertifikatus turi „Biovela Group”?
– 2011 metais tarptautinė audito kompanija „Bureau Veritas” mūsų įmonių grupei suteikė aukščiausio – A lygio – „BRC Global Standard-Food” sertifikatą.
Jį gauna tik tos kompanijos, kurios produkciją nuolat gamina labai saugiai ir kokybiškai. Šis sertifikatas patvirtina, kad įmonė atitinka aukščiausius kokybės, vadybos ir maisto saugos sistemos standartų reikalavimus.
Pasaulinis maisto saugos standartas BRC – tai ne tik vienas garbingiausių standartų, galiojančių daugelyje šalių. Tai yra griežtas savikontrolės mechanizmas, užtikrinantis nuolatinę aukščiausią produktų kokybę bei saugą ir leidžiantis tobulėti diegiant naujas technologijas.
„Biovelai” tapus sertifikuota gamintoja, įmonė įgijo konkurencinį pranašumą užsienio rinkose. Šis sertifikatas patvirtina užsienio šalių prekybininkų ir vartotojų pasitikėjimą „Biovelos” ir „Utenos mėsos” gaminiais.
– Kiek procentų savo produkcijos eksportuojate?
– „Biovela Group” eksportuoja daugiau nei 50 proc. visos produkcijos. Šiuo metu eksportuojama į 28 šalis – Rusiją, Didžiąją Britaniją, Vokietiją, Baltarusiją, Airiją, Gruziją, Ukrainą, Latviją, Estiją, Norvegiją ir kitas šalis.
– Kokie lietuvių mitybos įpročiai? Kokios mėsos suvartojama daugiausia?
– Kiaulienos suvartojimas Lietuvoje statistiškai gerokai didesnis nei jautienos. „Biovela Group” produktams gaminti naudoja vietines lietuviškas žaliavas, glaudžiai bendradarbiauja su vietos kiaulių ir galvijų augintojais.
Mūsų įmonių grupei priklausanti skerdykla yra viena didžiausių visoje Lietuvoje ir Baltijos šalyse, per metus joje yra paskerdžiama 200 tūkst. kiaulių ir 50 tūkst. galvijų.
– Ar jūs patys auginate gyvulius?
– „Biovela Group” priklausantis Žiobiškio veislinių kiaulių auginimo kompleksas per metus išaugina per 15 tūkst. kiaulių.
Kadangi patys esame ir augintojai, puikiai suprantame žemdirbių problemas ir žinome jų lūkesčius. Todėl „Biovela Group” stengiasi užmegzti glaudžius santykius su ūkininkais, kiaulių bei galvijų augintojais ir su jais bendradarbiauti tiesiogiai.
– Kaip tenka konkuruoti mėsos perdirbėjams tarpusavyje ir su gamintojais iš užsienio, ypač Lenkijos?
– Iš Lenkijos atvežama produkcija dažniausiai būna pigi, o pirkėjo apsisprendimą šiuo atveju lemia ne kokybė, o kaina.
„Biovela Group” orientuojasi į aukščiausios kokybės produktų gamybą, todėl tiesioginės konkurencijos nejaučiame.
– Kaip sekasi įmonių grupei „Biovela Group”? Kokia įmonių ateitis? Ar ketinate plėstis?
– Saugos ir kokybės sertifikatai „Biovela Group” atveria daugiau galimybių eksportuoti savo produkciją ne tik į ES, bet ir kitas pasaulio šalis. Jau kitais metais įmonė planuoja pradėti eksportą į Jungtines Valstijas, taip pat ir į Kiniją.
JAV, Australijos ir Naujosios Zelandijos inspektoriai atliko grupės auditą ir pateikė išvadas, kad įmonė atitinka aukščiausius kokybės, vadybos ir maisto saugos sistemos reikalavimus. Artimiausiu metu laukiame leidimo eksportuoti produkciją į šias šalis.
Įmonė turi ambicingų planų pradėti eksportą į Kiniją. Pernai įmonė dalyvavo parodoje „FHC China 2012”, kurios metu užmegzti prekybos ryšiai. Taip pat artimiausiu metu planuojama dirbti su naujomis šalimis – Moldova, Turkmėnija ir kitomis, su kuriomis jau pradėtos derybos.
– „Biovelos” gaminiai nekart apdovanoti įvairių parodų aukso medaliais. Ką tik Maskvoje vykusioje tarptautinėje parodoje „Prodexpo 2013” taip pat nuskynėte laurus. Kokie tai apdovanojimai?
– Maskvoje vykusioje didžiausioje maisto pramonės parodoje Rytų Europoje „Prodexpo 2013” „Biovela” jau nebe pirmą kartą pristatė savo gaminamus produktus ir pelnė keturis apdovanojimus.
Konkurse „Geriausias produktas 2013” mūsų gaminiai – karštai rūkytos dešrelės su sūriu, šaltai rūkyta kiaulienos šoninė, vytinta „Bernų” dešra su žaliaisiais pipirais ir vytinta „Bernų” dešra su raudonaisiais pipirais buvo apdovanoti parodos diplomais ir medaliais.
Rusija yra svarbi žemės ūkio ir maisto produktų rinka. Taigi sulaukti parodos apdovanojimų – didžiulis kokybės įvertinimas.
Kitas aukščiausios kokybės gaminys šaltai rūkytas „Juodasis” kumpis net Lenkijoje buvo apdovanotas prestižiniu apdovanojimu „Geras produktas – ekspertų pasirinkimas”.
Šaltai rūkytas „Juodasis” kumpis – kulinarijos šedevras, kuris jau buvo apdovanotas konkurso „Lietuvos metų gaminys 2010” aukso medaliu ir Maskvoje vykusios tarptautinės parodos „Prodexpo 2011” aukso medaliu.
Svarbu, kad „Biovela Group” mėsos gaminiai tokiais reikšmingais apdovanojimais įvertinami ne tik Lietuvoje, bet ir užsienio rinkose.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.