Pirmųjų mėnesių duomenys rodo, kad Lietuva blaivesnė kol kas netapo: šiemet sausį, palyginti su 2012 m. sausiu, Lietuvos vartotojų išlaidos alkoholiui ūgtelėjo 15 proc.
Tokias alkoholio vartojimo tendencijas rodo rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenys apie sausio mėnesio alkoholio pardavimus vadinamojoje „modernioje prekyboje“, tai yra prekybos tinkluose.
Rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ vadovas Baltijos šalims Artūras Urbonavičius pabrėžia, kad daryti fundamentalias išvadas apie rinkos pokytį turint vos vieno mėnesio – sausio duomenis būtų per drąsu, tikrosios tendencijos paaiškės šiek tiek vėliau, mat dabar dar negalime įvertinti sezoniškumo įtakos alaus vartojimui.
„Tačiau šiandien aišku viena – draudimas pardavinėti stiprų alų tikrai nesumažino alkoholio vartojimo Lietuvoje. Išleistų pinigų kiekis visam alkoholiui bendrai tai patvirtina: 2012 metais išlaidos augo 5 proc., palyginti su 2011 m., o 2013 m. sausį, palyginti su 2012 m. sausiu, jos didėjo 15 proc.“, – sakė „Nielsen“ vadovas Baltijos šalims.
„Nielsen“ duomenys patvirtina ir anksčiau prekybos tinklų skelbtą informaciją, kad nuo naujųjų įsigaliojus draudimui prekiauti stipriu alumi didesnės nei 1 litro talpos buteliuose smarkiai šoktelėjo pigaus vyno pardavimai.
Dalis vartotojų stiprų bambalinį alų pakeitė silpnesniu.
„Palyginus suvartojamo pigaus vyno ir stipraus alaus kiekio pokyčius, akivaizdu, kad dalis stipraus alaus vartotojų pasirinko pigų vyną, o dalis rinkosi silpnesnį nei 7,5 proc. alų“, – „Verslo žinioms“ sakė tyrimų bendrovės vadovas.