Aplankytos didžiausios parodos
„Per paskutiniuosius dešimt metų mūsų įmonės pardavimai išaugo daugiau nei 2 kartus. To pasiekta daugiausiai eksporto į kitas šalis dėka. Ir jei ne Europos Sąjungos parama pagal priemonę „Naujos galimybės“, vargu ar būtume šiuo metu tiek pasiekę. Nesame tokia turtinga įmonė, kad galėtume aplankyti tiek parodų“, - sako UAB „Amber pasta“ Eksporto vadovas Mantas Petrauskas.
Bendrovė šiuo metu vykdo jau antrąjį projektą pagal priemonę „Naujos galimybės“, skatinantį bendrovės eksportą. Pirmojo, du metus trukusio ir 2012 metais baigto projekto metu bendrovei suteikta daugiau kaip 200 tūkst. litų parama iš ES struktūrinių fondų. Šiuo metu vykdomam projektui „UAB „Amber pasta“ veiklos efektyvumo didinimas, skatinant eksportą” įgyvendinti iš ES fondų numatyta skirti 56,4 tūkst. litų.
„Projekto metu aplankėme praktiškai visas didžiausias specializuotas Europoje vykstančias parodas, dalyvavome ir parodose tokiose egzotiškose šalyse kaip Jungtiniai Arabų Emyratai, Pietų Afrikos Respublika, Kenija, Senegalas“, - pasakoja M. Petrauskas.
Eksporto geografija plečiasi
Šiuo metu bendrovė labiausiai orientuojasi į eksportą į Afrikos šalis, kuriose parduodama net 40 proc. visos eksportuojamos produkcijos. Šiuo metu „Amber pasta“ makaronai jau pardavinėjami penkiolikoje šio žemyno šalių: Angoloje, Botsvanoje, Benine, Džibutyje, Kamerūne, Egipte, Gabone, Kenijoje, Gambijoje, Madagaskare, Nigerijoje, Senegale, Pietų Afrikos Respublikoje, San Tomėje ir Prinsipėje bei Toge.
„Šiuo metu eksportuojama apie 70 proc. įmonės produkcijos. Čia neskaitant Baltijos šalių rinkos, kur užimame stiprias pozicijas: Latvijoje mūsų makaronai sudaro 30 proc. o Estijoje 25 proc. parduodamų makaronų“, - pasakoja M. Petrauskas.
Taip pat lietuviškus makaronus vartotojai ragauja Albanijos, Azerbaidžiano, Danijos, Švedijos, Suomijos, D. Britanijos, Lenkijos, Rusijos, Vokietijos, Vengrijos, Izraelio, Ukrainos, JAV, Barbadoso ir net Kinijos rinkose.
Investicijos atsiperka su kaupu
„Žinoma, jei ne dalyvavimas parodose, tokių pasiekimų eksporto srityse niekaip nebūtume įgyvendinę. Praktiškai visi svarbiausi mūsų kontaktai užmegzti būtent jose“, - sako „Amber pasta“ eksporto vadovas.
Pasak jo, šie pasiekimai svarbūs ne tik jų įmonei, bet ir Lietuvai. Tiek, kiek investuota į bendrovės eksportą skatinančius projektus, su kaupu grįžta mokesčiu pavidalu į Lietuvos biudžetą.
1996 metais veiklą pradėjusi UAB „Amber Pasta“ šiuo metu yra didžiausia ir moderniausia makaronų gamintoja Baltijos valstybėse. Makaronai įmonėje gaminami įvairiausių formų ir kokybinių lygių. Įmonė gamina produktus savo prekiniais ženklais „Amber pasta“ „Gintariniai“, „Dzintara“, „Pasaka“, „Manni“, „Ckaзka“ bei privačiais klientų prekiniais ženklais.
„Naujos galimybės“
Priemonė „Naujos galimybės“ skirta didinti įmonių produktyvumą, skatinti įmones aktyviau ieškoti užsienio partnerių ir didinti pardavimą užsienio rinkose. Pagal priemonę iki 55 proc. intensyvumu remiamas įmonės ir jos produkcijos pristatymas užsienyje vykstančiose tarptautinėse parodose, kontaktų mugėse, verslo misijose (kūrybinių industrijų atveju, papildomai ekspozicijose, festivaliuose, madų šou), įskaitant pristatymui reikalingos rinkodaros medžiagos parengimą, planuojamų eksportuoti gaminių ir paslaugų sertifikavimą.