Koncerno SBA pajamos per pirmuosius devynis 2012 m. mėnesius, palyginti su atitinkamu 2011 m. laikotarpiu, išaugo 62 proc. ir siekė 832 mln. litų.
Vien per trečiąjį šių metų ketvirtį SBA valdomų įmonių pajamos sudarė 309 mln. litų ir buvo 66 proc. didesnės nei prieš metus. 2011 m. pirmųjų devynių mėnesių koncerno apyvarta buvo 513,6 mln. litų.
— Milijardas litų pajamų – regis, jau ranka pasiekiamas tikslas. Tikriausiai neketinate sustoti ir toliau? — pasiteiravome SBA strateginės plėtros viceprezidento Egidijaus Valentinavičiaus.
— Ambicingas planas šįmet pasiekti milijardo litų apyvartą ne tik bus įvykdytas, bet ir viršytas. Investicijos į technologijas bei nuosavus prekių ženklus leido padidinti veiklos efektyvumą ir kurti didesnės pridėtinės vertės gaminius, o tai teigiamai lėmė grupės įmonių rezultatus.
SBA baldų grupės apyvarta per pirmuosius 9 mėnesius sudarė 480,8 mln. litų ir buvo 28,4 proc. didesnė nei pernai.
Gruodį naujojoje koncerno gamykloje „Mebelain” bus pagamintos pirmosios bandomosios baldų detalės, o 2013-ųjų pradžioje prasidės nuolatinė gamyba — ši gamykla mūsų baldų grupei suteiks papildomą konkurencinį pranašumą.
Baltarusijoje pastatyta „Mebelain” kartu su Rusijoje veikiančiu „Novo Mebel” fabriku orientuosis į bendrą Muitų sąjungą sudarančių Rusijos, Baltarusijos ir Kazachstano rinkas, nes ten matomas nemažas augimo potencialas.
— Tačiau tikriausiai neapsiribosite bendradarbiavimu su Rytais?
— Žinoma, ne. Lietuvoje esančios baldų įmonės ir toliau orientuosis į eksportą Vakarų kryptimi. Antai net 50 proc iki 26 mln. litų išaugo „Kauno baldų”, pakeitusių verslo modelį ir nuo masinės gamybos perėjusių prie savų kolekcijų plėtros bei naujų baldų modelio kūrimo, pajamos.
Tai įrodo, kad savų prekių ženklų plėtojimas yra teisinga kryptis: bendrovė pirkėjams siūlo daugiau nei 500 skirtingų gaminių spektrą ir aktyviai dalyvauja kuriant tarptautinį ženklą „Parra”.
Beje, pajamos iš baldų pardavimo augo ne tik didmeninėje, bet ir mažmeninėje rinkoje. Parduotuvių tinklo „SBA idėjos namams” apyvarta per pirmuosius 9 šių metų mėnesius išaugo 29,4 proc., iki 21,4 mln. litų.
— Koncernas SBA žinomas ne tik dėl baldų, bet ir dėl drabužių. Kaip sekasi šioje srityje?
— SBA aprangos grupės įmonių apyvarta trečiąjį ketvirtį siekė 13,2 mln. litų. Nuo metų pradžios apyvarta sudarė 37,7 mln. litų ir buvo 21,5 proc. mažesnė nei tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais.
Tačiau lapkritį tarptautinėse rinkose buvo pristatytas naujas „Utenos trikotažo” prekių ženklas „About”.
Su šiuo nauju ir novatorišku apatinių drabužių prekės ženklu esame numatę aktyvią plėtrą į Skandinavijos, Baltijos šalių ir Rusijos rinkas.
„About” apatiniai drabužiai yra technologiškai sudėtingiausi ir aukščiausios kokybės „Utenos trikotažo” gaminiai, sukurti naudojant šiuolaikiškas medžiagas. Tad tikime, kad jau kitais metais „About” įsitvirtins tarptautinėse rinkose.
Beje, šis prekių ženklas rugsėjį buvo pristatytas CPM parodoje Maskvoje, ten sulaukė dėmesio iš didžiųjų Rusijos mažmeninės prekybos tinklų.
Vienas jų — 50 parduotuvių valdantis „Stil Park” – savo pirkėjams jau pasiūlė pirmąją „About” kolekciją. Lietuvoje šių drabužių jau galima įsigyti parduotuvėse „Apranga”, „City”, „Lauma” ir internetinėje parduotuvėje www.shop.about-underwear.com.
Apie koncerną SBA
Koncernas SBA valdo 27 Lietuvoje ir užsienyje veikiančias įmones.
Pagrindinės veiklos sritys - baldų bei drabužių gamyba, tarptautinė prekyba, nekilnojamo turto plėtojimas ir prekyba energetiniais produktais.
Pastaraisiais prekiaujančios įmonės „Enteco Baltic” apyvarta per devynis šių metų mėnesius siekė 286,6 mln. litų ir buvo keturis kartus didesnė nei prieš metus.