Apklausą organizavęs Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyrius siekė išsiaiškinti, iš kokių ir į kokias miesto vietas, įvertinant persėdimo taškus, viešuoju transportu dažniausiai važiuoja gyventojai, ar jų poreikius tenkina šiuo metu egzistuojantys maršrutai. Taip pat buvo aiškinamasi, ar naujų maršrutų atsiradimas arba esamų maršrutų koregavimai paskatintų viešuoju transportu nesinaudojančius gyventojus pradėti juo naudotis.
„Ši apklausa mums – tai darbo įrankis. Informaciją apie viešojo transporto keleivių judėjimą taip pat nuolat gauname iš elektroninio bilieto sistemos. Šie duomenys parodo, kokie ir kokiais maršrutais juda žmonių srautai. Apklausa leis perskirstyti resursus taip, kad pagerėtų susisiekimas didžiausiems keleivių srautams“, – teigė Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Atsižvelgiant į apklausos rezultatus, nuo gruodžio 1 d. bus šiek tiek pakoreguoti autobusų ir troleibusų maršrutai Šilainiuose, Vilijampolėje, Aukštuosiuose Šančiuose, Kleboniškyje, Kauno centre.
„Vėliau tokių korekcijų bus daugiau. Viešojo transporto tinklo tobulinimas yra nuolatinis, nesibaigiantis procesas. Žinoma, kartais tenka pakoreguoti arba panaikinti maršrutą, kuris yra žmogui asmeniškai patogus, bet juo naudojasi mažai žmonių. Tačiau darydami tokias korekcijas atsižvelgiame, ar toje vietoje yra alternatyvi susisiekimo priemonė“, – tvirtino P. Keras.
Trūksta patogių maršrutų
Degalinėse, prekybos centrų aikštelėse tyrėjai apklausė daugiau nei 2 tūkst. vairuotojų. Bandyta išsiaiškinti, kokiais maršrutais ir kodėl kelionėms mieste gyventojai renkasi automobilius, kas padėtų jiems apsispręsti vietoje automobilių pradėti naudotis viešojo transporto paslaugomis.
44 proc. apklaustųjų teigė, kad važiuoti savo mašina jiems patogiau, 31 proc. vairuotojų buvo įsitikinę, kad nėra jiems patogių autobusų ir troleibusų maršrutų ir tik 8 proc. tvirtino, kad savo automobiliu jie tikslą pasiekia greičiau.
„Į tyrimą įtraukėme ir vairuotojus, nes mums svarbu išsiaiškinti, kokia trasa jie važiuoja, ir pasiūlyti jiems naujų, patogių autobusų bei troleibusų maršrutų. Štai uždarius Panemunės tiltą, pastebėjome, kad žymiai padidėjo automobilių srautas į Kauno onkologijos ligoninę per Kauno HE. Reaguodami į tai įvedėme naują autobuso maršrutą ir stebime, ar tai paskatins šia kryptimi važiuojančius automobilių vairuotojus persėsti į viešąjį transportą“, – pasakojo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.
Atsakinėjo noriai
Nuo balandžio 27 d. iki birželio 20 d. penkiuose šimtuose viešojo transporto stotelių specialius pažymėjimus turintys tyrėjai apklausė daugiau nei 16 tūkst. viešuoju transportu besinaudojančių keleivių. Dar per 2 tūkst. vairuotojų buvo apklausti daugiabučių namų kiemuose, degalinėse ir prekybos centrų automobilių stovėjimo aikštelėse.
„Kauno gyventojai geranoriškai reagavo ir noriai atsakinėjo į klausimus. Tik kai kurie buvo nusiteikę skeptiškai ir netikėjo, kad jų atsakymai ką nors pakeis. Nustebino tai, kad miestiečiai ne tik rinkosi anketoje nurodytus atsakymus, bet ir noriai išsakė savo pastabas“, – apie vykusią apklausą pasakojo Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo pavaduotojas Tadas Metelionis.