Susisiekus su pardavėjos – konsultantės Kaune darbo skelbimą publikavusios kompanijos „Lėvuo“ personalo vadove, paaiškėjo, kad visų gyvenimo aprašymų (CV) peržiūra tokiais atvejais užima labai daug laiko, net ir tuo atveju, kai skelbime yra įvardinti labai konkretūs reikalavimai (filtrai). Kandidatai įprastai yra vertinami pagal turimą darbo patirtį, kvalifikaciją, specialiuosius įgūdžius ir pan. Į pokalbius kviečiami atrinkti 7-8 kandidatai.
Cvmarket.lt marketingo specialisto Ernesto Bareikio teigimu, norint išsiskirti iš kitų kandidatų, jūsų CV turi parodyti šiuos dalykus:
Kokią vertę sukursite įmonei? Savo ankstesnę patirtį ir įgūdžius pateikite taip, kad darbdavys suprastų, jog pasamdyti jūs būsite naudingi įmonei. Darbdavius domina kandidatų pasiekimai išreikšti skaičiais, o ne detalūs jų buvusių pareigybių aprašymai. Pavyzdžiui, pardavimų vadybininkas galėtų rašyti: metinį pardavimų planą viršijau 20 proc., marketingo specialistas – įmonės prekių užimamą rinkos dalį padidinau nuo 10 proc. iki 30 proc.
Parodykite, kad esate tikslingas kandidatas. Patartina rašyti individualizuotus CV, atsižvelgiant į darbo pasiūlyme išvardintus reikalavimus kandidatams. Tikslingumą turi rodyti ir tinkamai parinktas CV pavadinimas, pavyzdžiui „Transporto paslaugų pardavimo vadybininkas”.
CV turi būti lengvai skaitomas. Daugybės kandidatų CV gavę darbdaviai, vienam CV vidutiniškai skiria vos 6 sekundes. Todėl informaciją patartina pateikti taip, kad ji būtų lengvai skaitoma. Svarbiausią informaciją apie darbo patirtį rekomenduotina pateikti pirmoje CV pusėje. CV geriau rašyti lengvai skaitomu šriftu „Arial“, atskiras CV dalis paryškinant, o teksto pastraipas aiškiai atskiriant vieną nuo kitos.