Statistinis lietuvis „draugauja“ su 5 prekės ženklais

2012 m. spalio 27 d. 17:43
lrytas.lt
Žmogus, susikūręs „Facebook“ paskyrą, greitai sulaukia pakvietimų draugauti ne tik iš šeimos ir artimųjų. Į jo skaitmeninio būsto duris pradeda belstis ir įvairios įmonės, prašančios tapti jų gerbėjais, gundydamos už tai nuolaidomis, akcijomis ar žaidimuose laimimais prizais.
Daugiau nuotraukų (1)
Tačiau labai dažnai verslo pastangos lieka bevaisės – žmonės nėra linkę „draugauti“ su pirmu pasitaikiusiu prekės ženklu.
Vidutiniškai į savo paskyras socialinių tinklų naudotojai mūsų šalyje „įsileidžia“ maždaug penkis prekių ženklus ar įmones. Tai parodė rinkos tyrimų kompanijos TNS atliktas specialus socialinių tinklų naudotojų tyrimas. Jame buvo analizuojamas gyventojų elgesys lankantis tokiuose socialiniuose tinkluose, kaip „Facebook“, „Twitter“, „One.lt“, „Draugas.lt“ ir kt. 
Pasak TNS projektų vadovės Ingos Bitinaitės, pasaulinis prekės ženklų skaičiaus pasaulinis vidurkis yra 4. Brandesnėse rinkose (pvz., JAV) socialinių tinklų naudotojai uždaresni ir bendrauja su mažiau prekinių ženklų.
Tuo tarpu šalyse, kuriose internetas naudojamas kur kas trumpiau - tokiose kaip Indija, Indonezija - interneto naudotojai socialinius tinklus laiko puikia vieta ne tik daugiau sužinoti apie prekės ženklus, bet ir apsipirkti.
Daugiausiai prie prekinių ženklų paskyrų jungiasi jaunimas. 15-19 metų jaunuoliai teigia prisijungę prie 9 prekių ženklų. Tuo metu tarp 20-29 metų gyventojų šis skaičius siekia 5, kuomet 30-39 m. amžiaus grupėje vos 2. Vyresni apklaustieji teigia socialiniuose tinkluose apskritai nesijungią prie prekių ženklų ar įmonių puslapių. 
Moterys vidutiniškai socialiniuose tinkluose turi prisijungusios 3 prekių ženklus ar įmones, o vyrai - 7.
Tyrimo duomenimis, socialiniuose tinkluose paskyras teigia turį 39 proc., arba 980 tūkst. 15-74 metų amžiaus Lietuvos gyventojų, arba 57 proc. interneto vartotojų. Vidutinis vieno gyventojo draugų skaičius socialiniuose tinkluose siekia apie 150. 12 proc. interneto naudotojų bendravimą socialiniuose tinkluose įvardija kaip patį svarbiausią užsiėmimą naudojantis internetu. 
Tyrimas parodė, kad jau daugiau nei prieš metus socialinių tinklų auditorijos augimas sustojo, beveik nesikeičia ir žmonių elgsena juose. Populiariausiu Lietuvos gyventojų užsiėmimu socialiniuose tinkluose išlieka bendravimas su draugais, šeimos nariais, kolegomis - taip teigė 79 proc. apklaustųjų.
Kas antras socialinių tinklų naudotojas stebi pasikeitimus draugų, pažįstamų profiliuose. 41,5 proc. komentuoja draugų nuotraukas, žinutes ar pranešimus. Pakankamai didelė vartotojų dalis, t. y. 37 proc., socialiniuose tinkluose ieško senų draugų ar pažįstamų, 13 proc. taip mezga naujas pažintis. 
„Pastebėjome, kad nišinėmis veiklomis socialinių tinklų svetainėse išlieka reikalaujančios daugiau įgūdžių, įsitraukimo ir skatinančios išeiti iš savo draugų rato ribų. Tai - informacijos skelbimas verslo ar darbiniais tikslais, prekių ar paslaugų rekomendavimas, naujienų grupių kūrimas.“, - teigė I. Bitinaitė.
RinkaFacebookVerslas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.