Idėja atgaivinti vieną iš senųjų alaus rūšių kilo suradus pluoštą receptų – alus pagal juos darykloje buvo verdamas prieš gerą dešimtmetį ar dar anksčiau. Pagal tris iš surastųjų receptų buvo išvirtos skirtingos alaus rūšys. Nuspręsti, kuri iš jų turėtų atgimti „Utenos Classic“ vardu, aludariai pakvietė alaus mėgėjus.
Pirmasis pagal senuosius receptus išvirtas alus šviesus, su lengvomis karamelinio salyklo užuominomis ir aiškiai juntamu švelniu apynių kartumu. Šis alus sodraus, išraiškingo skonio ir švelnios vario spalvos. Antrasis – šviesios gintaro spalvos, švelnaus skonio. Jame mažiau juntamas apynių kartumas. Trečiasis – tamsios aukso spalvos, jame stipriau išreikštas apynių aromatas ir jų kartumas.
Atsiklausė alaus mėgėjų
Norintieji dalyvauti „Utenos Classic“ skonio rinkimuose turėjo užsiregistruoti daryklos interneto svetainėje. Iš beveik 3 000 užsiregistravusiųjų kvietimus dalyvauti rinkimuose gavo 100 alaus mėgėjų ir po du jų draugus – iš viso 300 žmonių iš visos Lietuvos. Pusė pakviestųjų buvo 30-40 metų amžiaus, penktadalis – jaunesnių nei 30 metų amžiaus, kiti – vyresni nei 40 metų amžiaus. Tarp užsiregistravusiųjų buvo ir vyresnio amžiaus alaus mėgėjų, pavyzdžiui, septyniasdešimtmečių, taip pat žmonių, itin besidominčių alaus kultūra, turinčių dideles su alaus gamyba ir vartojimu susijusias asmenines kolekcijas.
Pirmąjį spalio savaitgalį pakviestieji apsilankė „Utenos alaus“ šiuolaikinės aludarystės pažinimo centro parodoje, paragavo visų trijų rūšių alaus ir balsavo už tą, kuris, jų nuomone, labiausiai vertas vadintis „Utenos Classic“ vardu. Skonio rinkimuose nugalėjo pirmoji alaus rūšis – šviesi, su lengvomis karamelinio salyklo užuominomis ir švelniu apynių kartumu.
„Favoritu prieš dešimtmetį virtą alų išrinkusieji po degustacijos sakė, kad toks ir turi būti tikras klasikinio skonio alus. Skonio rinkimuose dalyvavusių žmonių teigimu, šis alus tinkamas ne tik atsigaivinti, jis tinkamas gerti ir šaltesniu oru, ne tik vasarą. Pasibaigus balsavimui iškart pradėjome pilstyti pirmąją alaus partiją, tad prekyboje naujasis „Utenos Classic“ pasirodys jau artimiausiu metu“, – sako „Utenos“ produkto vadovė Asta Kazlauskienė.
Tai nebe pirmas kartas, kai drąsiais ir netradiciniais sprendimais išsiskiriantis „Utenos alus“ į naujų produktų kūrimą įtraukia vartotojus. Pernai pavasarį alaus darykla kvietė kartu išrinkti pavadinimą naujam kvietiniam filtruotam alui („Utenos Friday“), o 2010-ųjų rudenį pristatydama tamsų ir lengvą „Utenos Dark“ pasiekė Lietuvos rekordą pakvietusi „Utenos alaus“ gerbėjus į dangų paleisti daugiau kaip 1 000 degančių dangaus žibintų.
Apmokėta reklama