Tyrimai rodo, kad 80 proc. naujų produktų per pirmuosius metus dingsta iš parduotuvių lentynų. Rinkodaros specialistai tikina, kad norint išvengti produkto nesėkmės, būtina sukurti naują produkto dizainą, atlikti išsamius tyrimus bei sukurti originalią reklamą.
Dizainas
Bendrovės „BIOK laboratorija“ rinkodaros vadovė Romualda Stragienė teigė, kad norint prisivilioti sėkmę, būtina nustebinti klientą. Kosmetikos produktų pardavimo patirtis liudija, kad pristatant naują prekę, itin svarbi prekinė išvaizda.
Tam, kad produktas taptų patrauklus pirkėjui, būtinos inovacijos. „Vienas iš mūsų pavydžių – kremas. Pasitelkę dizainerių komandą bei reklamos triukus, smarkiai padidinome savo produktų pardavimą“, - kalbėjo R. Straigienė.
Reklamuoti moterims skirtą veido kremą bendrovė pakvietė dizainerį Juozą Statkevičių. „Stereotipiška manyti, kad veido kremo reklamai būtina pasitelkti išvaizdžios ir žinomos moters veidą“, - kalbėjo specialistė.
Anot R. Stragienės, įvedus naują produktą, dažnai susiduriama su prekybininkų teiginiu, kad jų parduotuvių lentynos „nėra guminės“, vietos naujam produktui nėra. Tokiu atveju būtina atkakliai kautis dėl savo produkto.
Kelią populiarumo link galima skintis tikslinėje produktų sferoje. „Pakeitus produkcijos receptūrą ar pakuotės dizainą, galima prisijaukinti dar didesnį klientų būrį“, - teigė specialistė.
Kaip vieną iš galimybių, kaip nustebinti klientą ir pasiūlyti atnaujintą produktą rinkoje, „BIOK laboratorijos“ atstovė pristatė įprastą ekologišką dantų pastą, kurios turinys bus juodos spalvos.
Tyrimai
Naujo produkto įvedimo į rinką procesas bus sėkmingesnis, atlikus išsamius rinkodaros tyrimus. Pasak „Rinkos tyrimų centro“ partnerio Edmundo Bražėno, tyrimų rezultatai padės nuspėti produkto pardavimo rezultatus, suvokti klientų poreikius, reikalavimus ir pageidavimus.
Atliekant tyrimą būtina apklausti kuo daugiau respondentų ir įsitikinti, ar jie nemeluoja. „Patirtis rodo, kad apklausų dalyviai visuomet nori būti geresni, gražesni ar protingesni ir savo atsakymus „pagražina“. Tai yra natūralus psichologinis veiksnys, kurį lemia išsilavinimas ir kultūrinė aplinka“, - sakė E. Bražėnas.
Dažnai nemažai respondentų teigia, kad būtinai pirks naują prekę. „Puikus pavyzdys buvo atliekant tyrimą žurnalui „National Geographic Kids“. Beveik 90 proc. apklaustųjų pažymėjo atsakymą, kad prenumeruos žurnalą. Deja, pirmuosius mėnesius žurnalo pardavimas buvo gerokai menkesni, nei parodė apklausa“, - sakė E. Bražėnas.
Jo nuomone, norint išvengti netikslumų rinkodaros tyrimuose, būtina apklausti kuo daugiau žmonių. Užduodant kontrolinius klausimus galima įsitikinti, ar respondentas sako tiesą, o atrinkus tuos, kurie nemeluoja, reikėtų apklausti dar kartą ir gavus rezultatus juos pritaikyti naujo produkto realizavimui.
Tyrimų patirtis rodo, kad apklausus 100 žmonių, atsakymų netikslumo paklaida - 9,8 proc., apklausus 1 tūkst. – paklaida sumažėja iki 3,1 procento.
Reklama
Vienas iš veiksmingiausių metodų norint sėkmingai parduoti naują produktą – kūrybiška reklama. Ypač svarbu produktą reklamuoti laužant nusistovėjusius stereotipus. Reklamos agentūros „Astos dizainas McCann-Erickson“ strategijos vadovas Tomas Bartininkas teigė, kad drąsus ir neįprastas požiūris į reklamą gali suteikti naujų galimybių.
Anot jo, pats svarbiausias ir būtiniausias įrankis produkto reklamoje – kūrybiškumas. Nepasitelkus lakios vaizduotės, tai bus tik rinkodaros projekto papasakojimas auditorijai.
„Be reklamos sėkmingai parduoti naują produktą tikėtis neverta“, - sakė T. Bartininkas. Kiekvieną dieną visame pasaulyje atsiranda apie 10 tūkst. naujų prekinių ženklų ir produktų, o vienas žmogus per dieną pamato daugiau nei 5 tūkst. prekinių ženklų.
„Pabandykite nueiti į prekybos centrą ir pabandykite suskaičiuoti, kiek yra skirtingų produktų ir prekinių ženklų. Pradėjus skaičiuoti galima išprotėti“, - teigė reklamos strategijos specialistas.
T. Bartininko manymu, tik originali reklama gali suteikti produktui savitumo ir galimybę prasimušti begalinėje produkcijos pasiūloje.
Bendrovėms, kurios turi ribotą biudžetą ir reklamai pinigų skirti negali, T. Bartininkas pataria pasitelkti išmintį ir drąsą. „Pinigai ne visada lemia reklamos sėkmę. Sukurti originalią, nematytą ir klientų dėmesį pritraukiančią reklamą galima ir turint kuklią sumą pinigų“, - patarė specialistas.