Vilniaus Rotušėje vyksiančioje „Brand4Baltic 2012” Vilniaus franšizavimo dienoje išbandytus verslo modelius lietuviams pristatys JAV ir Europoje ledainių tinklas „Baskin-Robbins“, rankų darbo juvelyrikos salonas iš Serbijos „City Fashion“, medicininių tyrimų pagal kraujo mėginius įmonė iš Rusijos „Invitro“, itališkos virtuvės restoranai - „Alfredo‘s Gallery“, „Pizzemporio“ ir „Insalate Italiane“, tai pat net keletą nestandartinių verslų siūlantys australai: grožio salonas-baras „Blow Dry Bar“, dirbtinių gėlių dekoras „Floral Image“, apskaitos sistema „Intelligent Accounts“ ir daugybė kitų. Tarp užsienio franšizių – ir vienintelis lietuviškos kilmės verslas – kepyklėlė „Crustum“.
„Lietuva – labai patrauklus regionas plėtoti verslui tiek dėl geografinės padėties, tiek dėl populiacijos. Praktiškai visi mūsų atstovaujami prekiniai ženklai pritaikyti nedidelei šaliai, gali būti sėkmingi ir 2 milijonų gyventojų rinkoje. Mažas verslo laukas, kaip ir didelis, turi savų privalumų. Be to, Lietuvos geografinė padėtis labai palanki: tai vartai ne tik į Baltijos šalis, bet ir kaimyninius Rytus. Jeigu verslo modelis prigyja čia, dažnai tikėtina, kad jis bus populiarus ir Rytų Europoje“, – sako į Lietuvą atvykęs australas Alan Branch, atstovaujantis „Intellingent Accounts“, „Floral Image“ , „Blow Dry Bar“ ir „Essential Beauty“ franšizes.
Pasak jo, nedidelė Lietuvos rinka dar tikrai nėra užpildyta ir turi potencialo augti. Yra vietos idėjos originalumo, aptarnavimo ir paslaugų standartų konkurencijai.
Australo įžvalgoms pritaria ir „Brand4Baltic 2012” Vilniaus franšizavimo dienos organizatoriai. Anot renginio koordinatoriaus, Rytų Europos franšizės asociacijos pirmininko Severino Žilinskio, mūsų šalyje vietos naujiems verslams dar tikrai atsirastų.
„Verslo rinka Lietuvoje dar tikrai nėra užpildyta. Joje yra vietos geroms, kokybiškoms paslaugoms, produktams. Mūsų skaičiavimais, šiuo metu didžiuosiuose šalies prekybos centruose franšizės pagrindu veikiantys verslai sudaro maždaug trečdalį. Šis skaičius galėtų dar drąsiai augti“, – sako jis.
Pasak S. Žilinskio, išankstinis susidomėjimas renginiu didelis. Verslininkai jau dabar aktyviai domisi galimybėmis susitikti su vienu arba kitu franšizės davėju.
Pasisemti patirties
Be pagrindinio „Brand4Baltic 2012“ Vilniaus franšizavimo dienos akcento – kontaktų mugės, kurioje franšizės davėjai ir potencialūs franšizės gavėjai galės prisistatyti vieni kitiems ir pabendrauti, renginio lankytojų laukia ir uždara ekspertų diskusija „Ar franšizė yra patrauklus būdas pradėti nuosavą verslą Lietuvoje?“.
„Brand4Baltic 2012“ Vilniaus franšizavimo dienos lankytojai turės galimybęių įgyti ir teorinių žinių apie franšizavimą: su franšizavimo verslo formato veikimo principais juos supažindins konsultacinės įmonės „Advanced Advice“ direktorius Ilja Malkin ir Rytų Europos franšizės asociacijos pirmininkas Severinas Žilinskis. Apie teisinius franšizės įsigijimo aspektus pasakos advokatų kontoros „Sorainen“ atstovai, o dėl pradinių investicijų į franšizę ir kreditavimo sąlygų konferencijos lankytojus konsultuos „Šiaulių banko“ atstovas Viktoras Budraitis. Sveikinamąjį žodį Lietuvos ir užsienio verslininkams tars Vilniaus miesto meras Artūras Zuokas.
„Brand4Baltic“ Vilniaus franšizės diena yra antrus metus iš eilės organizuojamas renginys. Šiais metais jis yra labiau orientuotas į kontaktų tarp tarptautinių franšizės davėjų bei potencialių franšizės gavėjų iš Baltijos valstybių užmezgimą. Dalyvauti renginyje nemokamai kviečiami visi norintys, užpildę registracijos anketą svetainėje www.brand4baltic.lt.