Dėl to įsiutusi vyriausybė esą nurodė Vidaus saugumo agentūrai (VSA) atkeršyti „OLT Express”, o saugumiečiai ėmė vykdyti įmonės sužlugdymo planą skambiu pavadinimu „Ikarus”.
VSA paneigė egzistuojant tokį planą. Tačiau žiniasklaida pažymėjo, jog vienu metu staiga buvo užblokuotos visos „OLT Express” sąskaitos ir ji nebegalėjo atsiskaityti nei už degalus, nei už oro uostų paslaugas.
Bankroto grėsmė tuo pat metu iškilo ir bendrovės „OLT Express” veiklą finansavusiai įmonei „Amber Gold” – jos sąskaitos irgi buvo užblokuotos.
Po šios žinios „Amber Gold”, žadėjusią mokėti dideles palūkanas už indėlius, apgulė pinigus atsiimti panorę žmonės.
Šios bendrovės klientai – apie 50 tūkst. lenkų, susiviliojusių pažadais gauti 16,5 procento metinių palūkanų už investicijas į auksą ir patikėjusių per 80 milijonų zlotų.
„Amber Gold” niekada neskelbė veiklos rezultatų.
Keista, tačiau Finansų priežiūros kontrolės (FPK) inspektoriai į tokius pažeidimus ilgai nereagavo.
Užtat prieš pusmetį po keliolika šalies miestų ėmusi skraidinti klientus už 99 zlotus „OLT Express” sukėlė didelį galvos skausmą valstybinei LOT.
Triskart brangiau skraidinančios oro bendrovės nuostoliai pernai siekė 145,5 mln. zlotų.
Šįmet buvo tikimasi nedidelio pelno, tačiau nuostoliai vėl ėmė augti, ir vyriausybė pradėjo ieškoti įmonės pirkėjo.
Deja, derybos su investuotojais iš Turkijos nutrūko.
Iš karto po FPK raginimo visi bankai užblokavo „OLT Express” bei „Amber Gold” sąskaitas, tad jų bankrotas tapo neišvengiamas. Apžvalgininkai stebisi, kad tokių veiksmų buvo imtasi taip vėlai ir tik tada, kai iškilo grėsmė LOT egzistavimui.