Pardavė pigiau, sumokėjo daugiau
2011 metų rugsėjį skelbimą į laikraštį „Alio reklama“ įdėjusi pensininkė iš pradžių nenorėjo bendradarbiauti su NT agentais.
Vis dėlto vienam iš jų pavyko įsiprašyti ir pridaryti buto nuotraukų. Anot moters, jokia sutartis su agentu tuomet nebuvo pasirašyta.
Kitą sykį savanoris tarpininkas atėjo jau ne vienas, o su pirkėjomis. Dvi seserys susigundė būstu senamiestyje, gatvėje, kurioje kažkada gyveno jų tėvas.
Tuomet NT agentas šio pasakojimo herojei pateikė ne itin malonią staigmeną – pareiškė, kad jos norima būsto pardavimo suma – 320 tūkst. litų yra per didelė, ir pasiūlė parduoti butą už 292 tūkst. litų.
Kiek padvejojusi, pensininkė nusprendė parduoti butą pigiau ir prieš žiemą pabėgti nuo didelių šildymo kainų (buto plotas yra per 67 kv. m - aut. past.). Deja, norėdama išsigelbėti pataikė ant didesnės bėdos – NT agentas už savo paslaugas užsiprašė 6 tūkst. litų.
Agentas pasirodė agresyvus ir brangus
Kadangi pasirašydama preliminarią sutartį su pirkėjomis buto savininkė agentui jau buvo atidavusi 2 tūkst. litų, ji galvojo, kad liko sumokėti dar 4 tūkst. litų. Tačiau agentas pareiškė, kad tie 2 tūkst. litų jam priklauso už konsultavimo paslaugas, o 6 tūkst. - už sėkmingą buto pardavimą, t. y. vadinamasis „sėkmės mokestis“.
Moteris pasipiktino tokiomis reikalaujamomis sumomis ir atsisakė sumokėti. Prasidėjo teismo procesas, ir pensininkė buvo pripažinta neteisia, nes ant sutarties buvo jos parašas.
Moteris tvirtino, kad apie papildomą 2 tūkst. litų konsultacinį mokestį nebuvo įspėta. Be to, ji teigė, kad visiškai nepamena, kad būtų pasirašiusi sutartį. „Aš nepamenu, kad pati būčiau pasirašiusi“, - tvirtino II grupės invalidumą turinti moteris. Ji neneigė, kad galbūt sutartį pasirašė būdama afekto būsenos.
Kadangi teismas pripažino NT agento teisybę ir įšaldė jos lėšas, kelis mėnesius skolose skendėjusi pensininkė pripažino, kad jai teko nusileisti ir sumokėti visą, jos nuomone, grobikišką mokestį.
Be jau minėtų 6 tūkst. litų, NT agento kišenę papildė 1,32 tūkst. litų delspinigių, kuriais moteris taip pat piktinosi ir teigė, kad 0,2 proc. sutartyje numatytos palūkanos už vėlavimą yra per didelis reikalavimas.
Be to, moteris tvirtino, kad tie iš pradžių sumokėti 2 tūkst. litų dingo be pėdsako, nes nei preliminarioje, nei kitoje sutartyje apie juos nebuvo užsiminta.
Pensininkė tikino, kad NT agentas buvo labai įkyrus, netgi agresyvus. Jis gąsdino pirkėjas, kad butas bus tuoj parduotas ir jos nespės jo įsigyti, o garbaus amžiaus buto savininkei aiškino, kad jos neapsisprendimas parduoti butą jį žemina.
Kalba skirtingomis kalbomis
Butą pardavęs vyras viską aiškino paprastai: „Močiutei pasimaišė protas.“ NT agento teisybę pripažino ir vartotojų teisių tarnyba, ir teismas. Teismo nuosprendis įsigaliojo prieš kelias dienas.
NT agentas aiškino, kad 8 tūkst. litų mokestis buvo įrašytas pirmoje sutartyje, kurią moteris pametė. Vėliau ši sutartis buvo perrašyta į dvi atskiras - 2 ir 6 tūkst. litų - sutartis, kad pensininkei nereiktų sumokėti visko vienu metu.
Agentas tvirtino, kad tai - moteris pati kalta, nes ji pametė vieną iš sutarčių. NT tarpininkas sakė, kad neatmeta galimybės kreiptis į teismą ir dėl šmeižto.
„Šiuo metu vyksta ikiteisminis tyrimas, aš apkaltintas, kad padirbau tos moters parašą. Tyrėjai tikrai išsiaiškins, kad parašas nėra padirbtas, parašytas ir jos vardas, ir pavardė. Gal aš pats ją į teismą patrauksiu už tokį šmeižtą“, - sakė jis.
3 proc. mokestis nieko nenustebino
Tokią situaciją paprašytas pakomentuoti NT agentūros „Ober-Haus“ atstovas spaudai Remigijus Pleteras teigė, kad 3 proc. „sėkmės mokestis“ Lietuvoje yra įprastas. Jis dar pridėjo, kad Lietuvoje šis mokestis yra vienas iš mažiausių Europoje.
R. Pleteras pripažino, kad jei konkurentų įmonės NT agentas buvo nemandagus su savo klientais, tai yra problema, nes reikia gerbti žmones, kurie sutinka bendradarbiauti su tarpininkais.
Patikrinus, kokių sumų prašo įvairios NT agentūros Vilniuje, paaiškėjo, kad jų paslaugų kaina svyruoja nuo fiksuoto 5 tūkst. litų iki 3 proc. mokesčio nuo pardavimo vertės.