Šią savaitę Klaipėdos apylinkės teismas priėmė sprendimą už akių, kuriuo Vengrijos bendrovė privalės sumokėti ne tik 250 eurų kompensaciją už atidėtą skrydį, bet ir padengti 748 eurus siekiančias bylinėjimosi išlaidas.
Taip pat skaičiuojamos ir 5 proc. palūkanos nuo kompensacijos.
Ginčą nagrinėti teisme prireikė po to, kai 2023-iųjų pabaigoje bendrovės skrydis iš Vilniaus į Dortmundą buvo atidėtas ir dėl šios priežasties keleiviai Vokietijos didmiestį pasiekė gerokai vėliau: užtruko ilgiau nei tris valandas.
Tokiu atveju europinė teisė suteikia galimybę prašyti iš skrydžių bendrovės kompensacijų.
Vieno keleivio atstovas šia teise pasinaudojo ir pareikalavo kompensacijos iš „Wizz Air“ – su ja dėl to susisiekė elektroniniu paštu, o įmonė į užklausą atsakė patvirtinimu, tačiau pinigų neišmokėjo.
Nesulaukęs jokios reakcijos keleivis kreipėsi į teismą, jo ieškinys rugpjūtį pradėtas nagrinėti Klaipėdos apylinkės teisme, tačiau Vengrijos bendrovė savo atsiliepimo nepateikė ir savo prievolės neginčijo.
„Wizz Air“ atsitvėrus tylos siena teismas spalio 7-ąją priėmė sprendimą už akių. Juo keleivio ieškinys visiškai tenkintas: „Reikalavimas priteisti 250 eurų kompensaciją yra pagrįstas.“
Teismo atstovė spaudai Monika Vismantė sako, kad visoje šalyje pastebima tendencija, kai tokių ginčų daugėja.
„Lietuvoje dėl kilusių ginčų su oro vežėjais dažnu atveju į teismą kreipiasi specializuotos įmonės, kurių verslai susiję su kompensacijų reikalavimu iš oro vežėjų keleivių vardu.
Tačiau taip pat gali kreiptis ir patys keleiviai“, – sakė ji „Vakarų ekspresui“.
Klaipėdoje tokių ginčų nagrinėjimų padaugėjo po liepos 1-osios, kai pasikeitė civilinių bylų skirstymo tvarka ir pagal ją ginčai iki 5 tūkst. eurų sumos gali būti sprendžiami bendrai visuose Lietuvos apylinkės teismuose.
Galiojanti tvarka keleiviams kompensacijas numato, kai juos atsisakoma skraidinti, skrydžio atšaukimo ir atidėjimo atvejais – kai atidedamas 2 valandoms ir ilgiau.
Mokamos sumos dydis priklauso nuo to, kokį atstumą turėjo skristi lėktuvas ir kiek jis vėluoja.