Pasikeitę lietuvių įpročiai kelia nerimą: jaučia, kad pradedama taupyti iš esmės

2024 m. spalio 5 d. 08:56
Lrytas.lt
Statistika byloja, jog dažnam tautiečiui linksmintis maitinimo įstaigose tampa per brangu – vakarėliai po truputį persikelia į namų erdves. Maisto prekėmis prekiaujantys verslininkai trina rankomis, mat pelnas auga kone kas mėnesį. Visgi ekspertai perspėja itin nedžiūgauti: mažėjanti konkurencija ir klientų praradimas dalį verslų gali paskatinti pasitraukti į šešėlį.
Daugiau nuotraukų (2)
Pelnai augo
Valstybinė duomenų agentūra neseniai pateikė Mažmeninės prekybos ir maitinimo įmonių apyvartos rugpjūčio mėnesio ataskaitą: per mėnesį, pašalinus sezono ir darbo dienų skaičiaus įtaką, maisto prekėmis prekiaujančių įmonių apyvarta palyginamosiomis kainomis padidėjo 1,2 proc., o palyginus su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu skaičiai ūgtelėjo 4,9 proc.
Pasak pirkimų ir kainų palyginimo portalo „Pricer.lt“ maisto krypties vadovo Petro Čepkausko, tokia tendencija nestebina.
„Mažmeninė maisto prekyba visumoje atrodo gerai – pajamų didinimas biudžetininkams, pensininkams ir kitiems mažas pajamas gaunantiems, paramos maistu pervedimas į korteles pinigus neša tiesiogiai maisto prekybos įmonėms“, – savo socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje rašė P.Čepkauskas.
Tiesa, jis pabrėžia, jog be vartotojų spaudimo verslas leis sau toliau lengvai kelti kainas ir silpninti konkurenciją.
Ekspertas tikino, jog panašios tendencijos išliks ir rugsėjį, tai lems kone iki pat pirmojo rudens mėnesio galo užsilikusi vasariška šiluma.
„Šoks į šešėlį“?
Visgi džiuginančia statistika džiaugiasi ne visi sektoriai – gėrimų pardavimo vartoti vietoje veikla užsimančių įstaigų, pavyzdžiui, barų, smuklių, kokteilių barų, kavinukių, sulčių barų, ir pan. apyvarta smunka.
Pasak P.Čepkausko, tokia tendencija gali sukurti keletą problemų, viena jų – alkoholį žmonės dažniau pradės vartoti namuose.
„Ši veikla yra būtent labiau pramoga, kuri pirmoji papuola po atsisakymu, kai pradedama taupyti. Ir čia ne tik visiškas atsisakymas – kur čia neprisiminsi savo studentavimo laikų „starter pack“ suvartojimo su draugais prieš einant į klubus ar diskotekas, nes ten brangu, o po „starter pack“ tame klube užteks ir 1 bokalo ar taurės, kad staliukas tuščias nebūtų“, – rašė ekspertas.
Pricer.lt maisto krypties vadovas pirštu bedė ir į dar vieną galimą scenarijų.
„Ši veikla labai greitai ir lengvai šoka į šešėlį per į apskaitą nepatenkančius gėrimus, kas gali būti ir savininko iniciatyva, ir darbuotojo, į ką savininkas žiūrės pro pirštus – „normą išpilstymo padarė, tai dabar tegul prie algos prisiduria“, nes atlyginimų spaudimas niekur nedingo“, – socialiniuose tinkluose rašė P.Čepkauskas.
MaistasgėrimaiVerslas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.