Privaloma ekonomikos ir verslumo programa išdėstoma dešimtoje klasėje, aukštesnėse klasėse šios disciplinos jau galima mokytis pasirinktinai. Ekonomikos ir verslumo mokytojų asociacijos valdybos narys, Vilniaus privačios gimnazijos mokytojas Klaudijus Melys sako, kad programa gana plati, tad kokybiškai ją išdėstyti, kai yra tik viena savaitinė pamoka – nemenkas iššūkis. „Kursą pradedame nuo supažindinimo su ekonomikos pagrindais, supratimo apie pasiūlą, paklausą, rinkos dėsnius. Vėliau kalbame apie asmeninį biudžetą, jo planavimą ir valdymą. Tada pereiname prie verslo temų, mokomės pagrindinių metodų, kaip analizuoti verslo aplinką, kaip atlikti stiprybių – galimybių ir silpnybių – grėsmių analizę. O paskutinis temų blokas yra orientuotas į tarptautinę ekonomiką, aiškinama, kaip funkcionuoja valstybė, kas yra BVP, infliacija, kaip globali rinka veikia valstybę, mus, kaip vartotoją ir verslą“.
Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos mokytoja Rasa Sirvydė sako, kad ekonomikos ir verslumo mokymas yra labai svarbus. „Kažkada universitete mokėmės mikro ir makro ekonomikos, o dabar ir mokykloje apie tai kalbame. Labai svarbu, kad vaikai sugebėtų orientuotis finansuose, rinkose, išmoktų planuoti biudžetą, neišleisti visų pinigų iš karto, kad suprastų, jog reikia atidėti pinigų ir taupymui, investuoti“. Tačiau mokytoja pripažįsta, kad mokiniai turi ir klaidingų vizijų apie finansų valdymą. „Mokiniai klausinėja, kaip išvengti mokesčių, kaip sukurti verslą, kuris atneštų labai didelius pinigus, kaip investuoti 100 eurų ir gauti dešimt kartų didesnę grąžą… Jie ieško greitesnių būdų užsidirbti ir galvoja ne apie tai, kaip tobulinti žinias, bet kaip apeiti sistemą. Aš tam ir esu mokykloje, kad su vaikais galėčiau pakalbėti, kodėl reikia mokėti mokesčius ir ką su jais paskui valstybė daro, kokias paslaugas gauname“. Mokytoją neramina ir tai, kad nemažai mokinių tikisi išlošti pinigų kazino ar loterijose, tad tenka pakalbėti ir apie grėsmes.
Praktiniams įgūdžiams lavinti yra pasiūlyta „Junior achievement“ verslumo programa, kuomet mokiniai kuria mokomąsias bendroves. Tai unikali galimybė sukurti ir valdyti realų verslą vienerius mokslo metus. Mokomoji bendrovė apima visus etapus – nuo verslo idėjos, registravimo, akcijų išplatinimo, veiklos plėtojimo iki metinės ataskaitos paruošimo, likvidavimo ir pelno paskirstymo. Tokia galimybe naudojasi ne viena šalies gimnazija.
K.Melys sako, kad Ekonomikos ir verslumo mokytojų asociacija siūlo finansinį raštingumą mokyklose pradėti diegti kuo anksčiau, tai turi būti kuo labiau integruojama į pradinio ugdymo programas. „Asociacija kalba apie tai, kad tai turi būti tolygus švietimas nuo pradinio ugdymo ir aukščiau. Aš pats esu iš privačios gimnazijos, tai mes šitą praktiką taikome. Mes turime taip vadinamą antreprenerio akademiją, kur mokiniai pradeda lavintis ir susipažinti su verslu, įgyti asmeninių kompetencijų, komunikacijos, viešojo kalbėjimo įgūdžių. Lygiai taip pat supažindiname su finansais, jų valdymu, investavimu, asmeninio biudžeto formavimu jau nuo penktos klasės“.
Ekonomikos ir verslumo pamokos gali padėti ir renkantis profesiją, juolab kad nuo šių metų ši disciplina įtraukta ir į pasirenkamų brandos egzaminų sąrašą.