„Beta Media“ atsiųstame pranešime bendrovės vadovas Raimundas Adomaitis sakė, jog tai nebuvo tyčinis veiksmas.
„Viešai kalbama, kad šių metų gegužės 24–26 dienomis Beta.lt portale paleista nuolaidų kampanija ir vėliau, birželio mėnesio 7 dieną „Beta Media“ paskelbtas bankrotas, buvo tyčinis veiksmas. Atsakingai pareiškiu, kad jokio pagrindo tokioms kalboms nėra. Minima kelių dienų gegužės mėnesio kampanija buvo dar šių metų antrojo ketvirčio pradžioje suderinto įmonės rinkodarinio plano dalis. Rinkodaros planą ir nuolaidinių pasiūlymų turinį, nuolaidos dydį derinome iš anksto ir tai nebuvo vienos pusės iniciatyva.
Pažymėtina, kad nuolaida buvo taikoma ne visiems, o tik atrinktiems paslaugų pasiūlymams. Tai aiškiai matoma mūsų „Facebook“ įrašuose, vartotojams siųstuose naujienlaiškiuose ir t.t. Deja, minėta kampanija planuotų rezultatų nepasiekė. Supratome, kad situacija tampa sudėtinga ir tai turi įtakos atsiskaitymų su partneriais procesui. Todėl nuo gegužės 28-os dienos mūsų vartotojui atjungėme galimybę Beta.lt portale įsigyti pasiūlymus. Buvo atjungta apmokėjimo funkcija – beveik dvi savaites iki bankroto inicijavimo paskelbimo, prekyba kuponais nevyko“, – teigė R.Adomaitis.
Anot pastarojo, teigti, kad po nuolaidų kampanijos įmonė vis dar pardavinėjo pasiūlymus, būtų klaidinga.
„Mūsų verslo esmė visada buvo dienos pasiūlymų pardavimai. Dienos pasiūlymas – specialus dienos ar ilgesnės trukmės pasiūlymas su nuolaida. Tai sudarė pagrindinę mūsų paslaugų pasiūlymų pardavimų dalį. Todėl mes visada siūlėme nuolaidas. Nieko specifinio tąkart nedarėme. Tie kas naudojosi Beta.lt portalu puikiai žinojo, kad Beta.lt yra nuolaidų portalas, mes tokius nuolaidų pasiūlymus skelbėme nuo pat portalo įkūrimo.
Partneriams buvome puiki platforma ne tik pasiūlymų publikavimui, naujo turinio sklaidai, bet ir pardavimams užtikrinti. Pasiūlymų su nuolaida mūsų vartotojai nuolatos ieškojo, laukė ir pirko. Žiniasklaidoje, socialinėje medijoje, per televiziją vartotojai ir dabar mato įvairiausioms prekėms ar paslaugoms taikomas nuolaidas, sezoninius išpardavimus, nuolaidų „lietų“ ir kitas, tiesioginius pardavimus skatinančias žinutes ar kampanijas. Tai daro daugybė prekinių ženklų. Beta.lt nebuvo išimtis. Kampanijos, jų trukmė ir turinys, pasiūlymų kainodara, taikomų nuolaidų dydis būdavo derinami su partneriais“, – komentavo R.Adomaitis.
R.Adomaitis nesutinka ir su kita viešoje erdvėje pasirodžiusia informacija. Esą tai, kad skelbtos nuolaidos buvo didesnės nei iš paslaugų pasiūlymo pardavimo gaunama komisinio procento dalis – nepagrįsta.
„Skirtingose paslaugų grupėse buvo taikomi skirtingi komisiniai procentai, taip pat į komercinę kampanijų grąžą skaičiuodavome nepanaudotų kuponų procentą, kuris tarp paslaugų svyravo nuo 5 proc. iki beveik 25 proc. Be to, labai svarbi dienos pasiūlymų formavimo ir gaunamos grąžos dalis buvo tai, kad didelę nuolaidą savo pasiūlymų pardavimams neretai suteikdavo partneris, kuris būdavo suinteresuotas pardavimų skatinimu, papildomų paslaugų vartotojui pasiūlymu po pardavimo ir t.t. Tiesa, ne visi partneriai taikydavo didelių nuolaidų savo paslaugoms politiką,“ – teigė „Beta Media“ vadovas.
Taip pat priduriama, jog konkurencinėje aplinkoje nuolaidos kaskart didėjo – esą būta atvejų, kai paslaugų pasiūlymamas būdavo taikoma 60 proc. nuolaida. R.Adomaičio teigimu, šiuo keliu toliau eiti bendrovė nebegalėjo.
Ar vartotojai galės pasinaudoti įsigytomis paslaugomis?
Bendrovės atsiųstame pranešime taip pat teigiama, jog pastarieji treji-ketveri metai po COVID-19 pandemijos e-komercijos paslaugų verslui Lietuvoje buvo nelengvi – paslaugų pardavimuose internetu iš esmės pasikeitė konkurencinė aplinka ir vartotojo įpročiai.
„Jeigu anksčiau mes konkuravome tarp panašių paslaugų arba dovanų turinio pardavimo portalų Lietuvoje, tai po pandemijos mūsų pagrindinis konkurentas tapo pats paslaugų teikėjas. Daugelis partnerių pandemijos laikotarpį sėkmingai išnaudojo savo internetinių portalų atnaujinimui ir tiesioginių pardavimų internetu platformos tobulinimui. Todėl po karantino didžiųjų paslaugų teikėjų komandoms buvo keliamas uždavinys – tiesioginių pardavimų, naudojant partnerio internetinę platformą, užtikrinimas ir didinimas“, – teigė R.Adomaitis.
„Šis laikotarpis mus taip pat vertė keistis, ieškoti naujų technologinių sprendimų, skirtų galutinio vartotojo patogumui, saugiam ir greitam apsipirkimui didinti. Beta.lt įsidiegė paslaugų rezervacijos platformą, kainų palyginimo įskiepius, teikiamų nuolaidų valdymo modulį. Tačiau dėl augančių skaitmeninių kanalų kaštų, iš jų gaunamos grąžos, pasikeitusios konkurencinės aplinkos, vartotojų koncentracijos į rinkoje kasmet didėjančias nuolaidas, „Beta Media“ susidūrė su apyvartinių lėšų trūkumu.
Vartotojas pirko ir naudojosi paslaugomis čia ir dabar, kai tuo metu anksčiau vartotojo sprendimas pasinaudoti kuponu užtrukdavo keletą mėnesių ir ilgiau. Vartotojo atvedimas į portalą tapo labai brangus, o generuotinos apyvartos neretai mažesnės nei buvo planuota. Internetiniame versle situacija labai greitai keitėsi. Vartotojas tapo išprusęs. Kainų palyginimas dabar vyksta gerokai paprasčiau. Rizikos išaugo, jų valdymas tapo sudėtingesnis“, – taip pat pridūrė bankrotą paskelbusios bendrovės vadovas.
R.Adomaitis pripažįsta, kad iš įmonės pusės pastarosiomis dienomis komentarų būta nedaug, o dabartinė situacija yra didelis iššūkis partneriams, vartotojai susiduria su nežinia. „Beta Media“, anot bendrovės vadovo, iškart po bankroto inicijavimo pradėjo darbą su partneriais, siekiama rasti būdų, kad vartotojai galėtų pasinaudoti įsigyta paslauga.
„Kadangi šiuo metu nėra aiškios įstatyminės bazės situacijai suvaldyti, mūsų paslaugų sutartys su partneriais pateikia tik dalinius atsakymus, atsakymai į vartotojų klausimą „Ar galėsiu pasinaudoti įsigyta paslauga?“ arba „Kada tai galėsiu padaryti?“ užtrunka.
Pripažįstame, kad per šias keletą dienų mažai komentavome susiklosčiusią situaciją, nes koncentravomės ties problemų sprendimu, vartotojų ir partnerių užklausų valdymu. Pripažįstame savo klaidą, kad turėjome daugiau dėmesio skirti tinkamai vartotojo komunikacijai. Atsakome į laiškus ir skambučius, tačiau dėl itin didelio vartotojų užklausų ir skambučių skaičiaus, neretai mūsų atsakymo tenka palaukti“, – kalba R.Adomaitis.
Priduriama, kad kai kurie partneriai jau yra prisiėmę įsipareigojimus dėl paslaugų suteikimo klientams.
„Džiaugiuosi vienos didžiausių Druskininkų sanatorijos vadovo vieša pozicija, kad jie yra pasiruošę priimti visus mūsų pirkėjus, įsigijusius kuponus iki birželio 4 dienos. Puikiai suprantame, kokią papildomą finansinę naštą partneris prisiims.
Derybos su partneriais ženkliai pasistūmėjo į priekį. Kaip pavyzdį galiu pateikti, kad pilnai užsitikrinome visų poilsinių kelionių organizatorių Lietuvoje paramą ir patvirtinimą, kad visi per „Beta Travel“ poilsines keliones įsigiję keliautojai laiku išskris atostogauti. Bendradarbiaujame su Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba, kitomis valstybinėmis institucijomis ir tarnybomis, kurios į mus kreipiasi. Šiuo metu esame pasiruošę atsakyti į visus mums užduodamus klausimus“, – sakė R. Adomaitis.