Anot organizacijos „Which?“, socialinis tinklas per lėtai šalina netikras paskyras. Šios paskyros, kurios apsimeta organizacijomis, galėtų būti visam laikui sustabdytos pagal „klaidinančių ir apgaulingų tapatybių politiką“, teigiama BBC.
Dažnai sukčiaujama, kai nusivylęs klientas bando susisiekti su oro transporto bendrove ir išspręsti problemą. Sukčiai į pagalbą pasitelkia automatinę programinę įrangą arba vadinamuosius „botus“, kad jie atsakytų į vartotojų užklausas. Taip viliamasi, kad klientas nė nepastebės, kad bendrauja su netikra paskyra.
Pasitaiko ir kitokių atvejų. Štai „Which?“ pateikė pavyzdį, kaip tyrėjas susisiekė su tikra „Wizz Air X“ paskyra @wizzair, klausdamas, ar skrydis vėluoja, ir beveik iš karto gavo atsakymus iš dviejų netikrų paskyrų.
„Abiejuose buvo vartojama beveik identiška kalba, atsiprašoma už nepatogumus, teigiama, kad jie jau perdavė šį klausimą atitinkamam skyriui ir prašoma AŽ (asmenine žinute – lrytas.lt) nurodyti pasiekiamą „WhatsApp“ numerį“, – teigiama pranešime.
Sukčiai naudojasi kone visų didžiausių oro transporto bendrovių žinomumu.
Jie dažnai prašo klientų atsiųsti asmeninius duomenis arba nukreipia į sukčiavimo svetaines, kuriose gali būti surinkti jų kredito kortelių duomenys.
Kai kurie sukčiai taip pat teigia, kad klientai turi teisę į kompensaciją arba prašo sumokėti nedidelį mokestį už problemos išsprendimą.
Organizacija „Which?“ patikino, kad rado fiktyvių „X“ paskyrų, kuriose prisistatoma „British Airways“, „easyJet“, „Jet2“, „Ryanair“, TUI, „Virgin Atlantic“ ir „Wizz Air“ bendrovėmis.
„X“ atstovas spaudai BBC komentavo: „X“ sistemoje negalima pasisavinti asmenų, grupių ar organizacijų tapatybės arba naudoti suklastotą tapatybę siekiant apgauti kitus.
„X“ klaidinančios ir apgaulingos tapatybės politikoje numatyta, kad paskyros, kurios klaidinančiai ar apgaulingai prisistato kitu asmeniu, grupe ar organizacija, gali būti visam laikui sustabdytos.“
Oro linijų bendrovės ragina klientus saugotis netikrų paskyrų ir nesidalyti asmeniniais duomenimis.
„easyJet“ atstovas spaudai patarė sekti ir bendrauti tik per vienintelį oficialų kanalą, kad gautų naujausias naujienas arba kreiptųsi pagalbos. Oficialus kanalas atpažįstamas pagal auksinį įmonių patikrinimo ženklelį. Taip pat keliautojai raginami būti budrūs, nebendrauti su kitomis paskyromis bei nespausti jokių nuorodų iš kitų paskyrų.
„Wizz Air“ atstovas spaudai taip pat pasidalijo rekomendacijomis. „Mes ir toliau pranešame apie suklastotas socialinės žiniasklaidos paskyras ir norėtume priminti klientams, kad jie niekada neteiktų savo asmeninių duomenų šiais kanalais. Keleiviai turėtų susisiekti su klientų aptarnavimo tarnyba per mūsų pretenzijų arba skambučių centrus“, – kalbėjo jis.
Parengta pagal BBC informaciją.