Skūpus moka du kartus? To neprireiks – svarbu pasinaudoti suteikta galimybe ir laiku grąžinti prekes

2024 m. vasario 19 d. 15:00
Tam, kad prisikviestų ir išsaugotų pirkėjus, konkuruodamos parduotuvės atidžiai stebi produktų kokybę. Bet vis tiek kartais pasitaiko atvejų, kai pirkėjai nusiperka pažiūrėti gražių, bet prastokų daržovių, ir, tarkim, skutant bulves tenka išpjaustyti pažeidimus.
Daugiau nuotraukų (1)
Būna, kad nusipirkus šviežių uogų pakuotę namie paaiškėjo, kad dalis uogų – apgedusios.
Pasitaiko, kad pirkėjams į rankas patenka kokybę praradę pieno produktai, nors galiojimo data nebūna pasibaigusi. Kartais praplėšus šviežios mėsos ar paukštienos pakuotę nepradžiugino jos kvapas.
Natūralu, kad tokiais atvejais pirkėjai susinervina bei nusivilia, tačiau geriau sugaišti dar šiek tiek laiko ir su neįtikusiais pirkiniais grįžti atgal ten, kur jie buvo įsigyti.
Svarbus ne tik pirkinių čekis
Sveriami vaisiai ir daržovės „Iki“ parduotuvėse yra kasdien perrūšiuojami. Net ir tai, kas dar būtų tinkama valgyti, bet prarado prekinę išvaizdą, yra išimama iš lentynų ir perduodama mažiesiems gamintojams, kurie išsiverda gardžios uogienės ar prigamina patiekalų.
Tik maža dalis produktų, kurie nebetinka maistui, yra nurašomi ir perduodami biodujas bei kompostą gaminančioms įmonėms.
Kaip kruopščiai sveriamus vaisius, uogas ar daržoves beperrinktų salės darbuotojai, vis tiek pasitaiko atvejų, kai pažeidimai būna viduje, o išorėje jų neįmanoma pastebėti.
Vis dėlto šviežias maistas – tai greitai gendantys produktai. Net ir esant kruopščiai jų atrankai pasitaiko į krepšį įsidėti pirkinių, kuriuos tik namo parsinešus paaiškėja, kad jie – netinkami valgyti. Kaip tokiais atvejais, sulaukęs pirkėjų priekaištų, elgiasi „Iki“ tinklas?
„Namie aptikus nekokybiškų pirkinių kviečiame pirkėjus nedelsiant, jei tik įmanoma – dar tą pačią dieną atnešti juos atgal į parduotuvę, ir jiems bus grąžinti pinigai.
Juk pasitaiko atvejų, kai ir uogos pakuotėje būna pažeistos, ir tiekėjų supakuoti pomidorai ar kitos daržovės.
Nutinka ir taip, kad tik pradarius pakuotę paaiškėja, kad mėsos ar žuvies gaminių kokybė – prasta. Tai – nemalonūs incidentai, bet jų pasitaiko, ir mes grąžiname pinigus už visas nekokybiškas prekes.
Tik svarbu neuždelsti, grįžti į parduotuvę nelaukiant keleto dienų.
Net jeigu žmogus nebūna išsaugojęs pirkinių kvito, bet mokėjo už prekes naudodamasis „Iki“ lojalumo kortele, joje bus regimos išlaidos, tad klausimų dėl pinigų grąžinimo neturėtų kilti“, – paaiškino „Iki“ prekybos tinklo komunikacijos vadovė Vaida Budrienė.
Laikymo sąlygų įtaka
Vis dėlto pasitaiko ir situacijų, kai neigiamą įtaką jau įsigytų prekių kokybei padaro netinkamos jų laikymo sąlygos, pavyzdžiui, žiemą – šaltis, vasarą – karštis, ypač, jei pirkiniai kurį laiką būna laikomi automobilyje.
Pienas karštyje gali sugyžti, vaisiai – ištęžti, mėsos savybės taip pat pakinta. Šaltis labiau pavojingas šviežiems vaisiams bei daržovėms.
Anot V.Budrienės, tokiais atvejais už netinkamų laikymo sąlygų pažeistas prekes grąžinti pinigų nebūtų galimybės, nes tai – paties pirkėjo atsakomybė.
Kita vertus, tokių atvejų jei ir pasitaiko, tai – labai retai, nes žmonės paprastai atsakomybės už savo klaidas nė nepermeta kitiems.
„Užtat ne taip jau retai pasitaiko atvejų, kai suklumpa prekių gamintojai.
Už nekokybišką prekę, pavyzdžiui, dešrą, grąžinę pirkėjui pinigus mes patys iš karto patikriname visą tos prekės siuntą. Jeigu randame pažeidimą, išimame ją iš prekybos ir kreipiamės į jos tiekėjus – gamintojus, kad ir jie patikrintų visą to gaminio partiją“, – paaiškino V.Budrienė.
Anot jos, kadangi maisto kokybei yra keliami išskirtiniai reikalavimai, ir pats „Iki“ prekybos tinklas, priimdamas iš tiekėjų šviežią paukštieną ar mėsą, tikrina jos kokybę, – būta atvejų, kai vieno ar kito produkto siunta nebuvo pateikta prekybai.
Išskirtiniai reikalavimai
„Prieš kelerius metus būta ir kuriozinio atvejo, kai prieš Kalėdas iš prekybos teko išimti „Kinder Surprise“ šokoladinius kiaušinius. Tąkart iš jų gamintojo gavome informaciją, kad juose rasta salmonelių bakterijų.
Lietuvoje yra labai griežti VMVT reikalavimai. Atsižvelgiant į juos išėmus nekokybišką maisto produktą iš prekybos būtina nurodyti ir priežastį, kodėl tai padaryta.
Apie tai prekybos salėse vartotojai informuojami iškabinus stendus, informacija patalpinama ir interneto svetainėje.
To prireikia labai retai, bet vis dėlto – prireikia: vartotojai paskatinami grąžinti įsigytas nekokybiškas prekes, už kurias jiems grąžinami pinigai“, – štai taip situaciją, susijusią su incidentais, apibūdino V.Budrienė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.