„Trečia savaitė prasidėjo, kai „Kauno energijos“ tiekiamos šilumos vartotojai gauna termofikacinį vandenį su oro priemaišomis. Todėl pastatų šildymo sistemose susidaro oro kamščiai ir nebešyla dalis patalpų. Tada reikia papildomai nuorinti sistemas ir tai atlikti ne vieną kartą paroje. Vargsta pastatų šildymo sistemų prižiūrėtojai – tai papildomas darbas, kurį reikia ir darbo dienomis, ir savaitgaliais atlikti. Kenčia ir nešylančių patalpų gyventojai. Nėra jokios informacijos iš „Kauno energijos“, kiek tai tęsis“, – skundėsi kaunietis.
Vyrui šią savaitę antrino ir dar viena skaitytoja.
„Šiaurės prospekto 32 name jau dvi savaites gurguliuoja radiatoriai, susisiekus su pirmininku teigia, kad „Kauno energija“ turi tvarkyti, bet niekas nieko nedaro. Gyvena du maži vaikai, naktį neina miegoti prie tokio čiurlenimo, sąskaitos už tai niekas nemažina, šalta bute. Orinam kas kelias valandas, bet jokios naudos“, – skundėsi dar viena kaunietė.
Gedimų nefiksuota
AB „Kauno energijos“ marketingo ir komunikacijos skyriaus vadovas Šarūnas Bulota naujienų portalą „Kas vyksta Kaune“ patikino, kad skundai dėl sutrikusio šildymo įvairiuose Kauno mikrorajonuose iš tiesų pasiekia bendrovę.
„Reikėtų atkreipti dėmesį, kad šilumos tiekėjas yra tik vienas iš šilumos tiekimo grandies dalyvių. Šilumos tiekimo grandinę nuo šilumos šaltinio (katilinių) iki gyventojų butų prižiūri bei už jos kokybinius rodiklius skirtinguose etapuose atsako skirtingi dalyviai.
„Kauno energija“, kaip šilumos tiekėjas, kuris užtikrina šilumnešio (termofikacinio vandens) pristatymą šilumos vartotojams iki tiekimo-vartojimo ribos (pastate esančio šilumos punkto), savo sistemose naudoja automatinį nuorinimą. Todėl oras iš šilumos tiekėjo tiekiamo termofikacinio vandens pašalinamas automatiškai. Jokių avarijų Kauno miesto šilumos tinkle nei prieš šildymo sezoną, nei jam prasidėjus nėra užfiksuota“, – komentavo Š. Bulota.
Jo teigimu, viena iš dažniausiai pasitaikančių priežasčių orui patekti į šildymo sistemą – pastatų vidaus sistemų remonto, rekonstrukcijų darbai, kuomet yra keičiami šildymo prietaisai (pvz.: radiatoriai), arba pastato šildymo sistemos priežiūros (eksploatavimo) netinkamas vykdymas (pvz.: netinkamai atliktas arba neatliktas šildymo sistemos praplovimas, hidraulinis išbandymas, paruošimas šildymo sezonui, šildymo prietaisų sezoninis nuorinimas).
Padėti turėtų namo administratorius
Dėl netinkamai šylančių radiatorių Š. Bulota pataria kreiptis į savo namo administratorius arba šilumos punktų ir vidaus šildymo sistemų prižiūrėtojus.
„Kaip jau minėta, oras iš šilumos tiekėjo tiekiamo termofikacinio vandens pašalinamas automatiškai katilinėse, miesto šilumos tinkle įrengtuose nuorinimo įrenginiuose, nuokrypių nuo norminių tinklo vandens parametrų neužfiksuota, t.y. termofikacinis vanduo iki tiekimo-vartojimo ribos (pastate esančio šilumos punkto) pristatomas kokybiškas ir tinkamos temperatūros.
Pastatų šilumos punktų ir vidinių šildymo sistemų priežiūrą (eksploatavimo) atlieka pastatų administratoriai arba šilumos punktų ir vidaus šildymo sistemų prižiūrėtojai. Kviečiame gyventojus kreiptis į savo namo administratorius arba šilumos punktų ir vidaus šildymo sistemų prižiūrėtojus ir pagal poreikį nuorinti pastato vidaus šildymo sistemą“, – teigė „Kauno energijos“ marketingo ir komunikacijos skyriaus vadovas.