„Anksčiau dovanos darbuotojams dažniau būdavo fizinės, daiktai. Tačiau vis dažniau dovanojama tai, ką, pasak tyrimų, žmonės vertina labiausiai kartu su piniginiais priedais – laisvas kokybiškas laikas. Kai kurios įmonės tiesiog leidžia savo komandoms pasiimti papildomą laisvadienį švenčių laikotarpiu ir praleisti jį su artimaisiais, kitos kartu įteikia ir bilietus į festivalį ar kitą pramogą visai šeimai, tokių užsakymų pernai turėjome kaip niekada daug“, – išplatintame pranešime sako G. Klimkevičius.
Kaip teigiama pranešime, tokios tendencijos įsivyrauja ne tik Lietuvoje. JAV korporacijos „Blackhawk Network“ pernai atlikta plačios apimties apklausa atskleidė, kad 86 proc. dirbančiųjų dovanas iš įmonės priima kaip gero savo darbo ir reikalingumo komandoje įrodymą, įvertinimą.
Iš darbdavio gaunamos dovanos yra priimamos kaip padėka ir įvertinimas, o korporatyviniai vakarėliai, apklausų duomenimis, reikšmingai prisideda prie geresnių komandos santykių.
Savo ruožtu Vokietijos tyrėjų atliktas tyrimas rodo, kad didesnį darbuotojų pasitenkinimą darboviete ir savo vaidmeniu joje kūrė tie renginiai, kurie vyko neįprastoje ir naujoje erdvėje. Šio tyrimo išvados taip pat indikuoja, kad tokių vakarėlių vis mažiau svarbus tampa alkoholis. Dideli alkoholinių gėrimų kiekiai ir formali programa sieti su didžiausiu nepasitenkinimu.
Panašios tendencijos, teigia G. Klimkevičius, pastebimos ir Lietuvoje. Pasak jo, šiuo metu šalyje taip pat pastebima kultūros renginių populiarėjimo tendencija be trankių pasilinksminimų.