Susimokės trigubai daugiau
Kaunietis Tomas (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi – red. past.) rugpjūtį atostogavo, tad nutarė laiko veltui neleisti – užsirašė į sporto klubą „Gym+“. Kadangi žinojo, kad rugsėjis laukia darbingas, narystę sporto klube pirko tik rugpjūčio mėnesiui – toliau sportuoti neketino.
„Susimokėjau 33,90 euro. Rugpjūtį sėkmingai pasportavau, viskas buvo puiku, tačiau rugsėjį gavau šokiruojančią žinutę: sporto klubui esu skolingas beveik 68 eurus. Pranešta, kad jei nesusimokėsiu, būsiu perduotas antstoliams“, – portalui lrytas.lt pasakojo Tomas.
Tomas iškart suskubo aiškintis, kaip galėjo susidaryti tokia suma, juk už rugpjūtį susimokėjo. Sporto klubo darbuotoja telefonu paaiškino, kad teks susimokėti ir už rugsėjį bei spalį, nors rugsėjį vaikinas net nesportavo, o spalis dar nė neatėjo.
Pasirodo, užsisakius narystę, ji kas mėnesį vis pratęsiama automatiškai. Jei sportuoti toliau nebenorėsite, turite sporto klubui pranešti 30 dienų prieš, tik tada galima nutraukti narystę, todėl sąskaitą Tomas gavo ir už dar neatėjusį spalį – esą jei neketino sportuoti, turėjo pranešti rugsėjo pradžioje.
„Liko vos kelios dienos pranešti, kad nesportuosiu lapkritį. Jei nepaskubėsiu, turėsiu susimokėti ir už jį“, – nusivylė Tomas.
Kaunietis dabar padaryti nieko negali, greičiausiai nebeliks nieko kito kaip susimokėti už tris mėnesius, nors sportavo tik vieną. Pasak jo, „Gym+“ administracija griežta – savo pozicijos nekeičia.
„Mėginau aiškinti telefonu, kad rugsėjį nesportavau, neketinu sportuoti ir spalį. Atsakė, kad turiu jiems parašyti elektroninį laišką. Kai jį parašiau, per kelias minutes gavau atsakymą, kad turiu patikslinti kelis duomenis. Kai tą padariau, mane tiesiog ėmė ignoruoti, nors ir rašiau kelis laiškus, klausdamas, ar viskas gerai. Jokio atsakymo nesulaukiau visą dieną.
Kitą dieną vėl jiems paskambinau, paklausiau, kodėl man neatsakė. Mane patikslino, kad gavo laišką, ir patys buvo nustebę, kodėl neatsakė. Vėl paaiškinau situaciją, administratorė sakė, kad gal kaip nors anuliuos sąskaitas, pokalbis atrodė daug žadantis. Tačiau vėliau gavau laišką, kad vis tiek esu skoloje ir už rugsėjį, ir už spalį, nes privaloma pranešti 30 dienų prieš sutarties nutraukimą“, – šnekėjo Tomas.
Jis pasipiktino: esą tokia sistema padaryta tik tam, kad būtų uždirbta iš žmonių nežinojimo.
„Esu labai nusivylęs, nes sporto klubo abonementą pirkau tik vienam mėnesiui. Man atrodo nelogiška, kad turiu juos informuoti, kad daugiau nesportuosiu. Kodėl turiu susimokėti už du kitus mėnesius, jei nei planavau eiti, nei ėjau, nei eisiu?“ – nesuprato Tomas.
„Sistema sugalvota tam, kad jie gautų kuo daugiau pinigų iš žmonių. Kodėl telefonu mane informavo, kad esu skoloje už du mėnesius, kad būsiu perduotas antstoliams, bet niekas nepaskambino paklausti, ar sportuosiu toliau? Vos ne apgaulės būdu einama iki antstolių. Jie naudojasi žmonių nežinojimu. Nesulaukiau jokio skambučio, jokios žinutės iki tos, kad esu skoloje. Net nesuteikė progos atsisakyti jų prenumeratos bent už spalį. Kai reikia atsiųsti sąskaitą, jie – pirmieji, o kai reikia gražiai paklausti kliento, ar jis tikrai žino sąlygas – paskutiniai“, – įsitikinęs kaunietis.
Paaiškino savo poziciją
Sporto klubo „Gym+“ direktorius Mantas Badikonis paaiškino, kad jų taikoma praktika – niekuo neišskirtinė.
„Galime užtikrinti, kad visuomet ieškome kompromiso, sprendžiant klientui kylančias problemas. Siekdami užtikrinti aukščiausią klientų aptarnavimo lygį, esame įkūrę vidinį klientų aptarnavimo centrą, kad galėtume dar kokybiškiau spręsti klientams kilusias problemas bei suteikti visą reikalingą informaciją.
Informacija visiems klientams apie jų sąskaitas yra pateikiama tiesiogiai: el. bankininkystėje, el. paštu, SMS žinutėmis, jų kliento paskyroje arba skambučiu. Tad informacijos pateikimo atžvilgiu galime užtikrinti, jog „Gym+“ klientus visuomet pasiekia reikiama informacija. Taip pat noriu pabrėžti, kad „Gym+“ vykdomas periodinių apmokėjimų modelis yra toks pat, kaip ir kitų Lietuvos rinkoje veikiančių didžiųjų sporto klubų tinklų. Jokių išskirtinių ar neįprastų praktikų netaikome“, – aiškino M.Badikonis.
Kas teisus?
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė teigė, kad kilusiam ginčui išspręsti reikšmingos visos susijusios aplinkybės, nes kiekviena situacija yra individuali ir aplinkybės, kurias ginčija ar gali ginčyti vartotojai, yra skirtingos. Todėl sudėtinga pateikti vienprasmišką atsakymą.
„Šiuo atveju itin svarbu tiksliai žinoti, kokią būtent narystę buvo įsigijęs vartotojas – mėnesio ar, visgi, neterminuotą su, pavyzdžiui, minimaliu 1 mėnesio naudojimosi paslaugomis laikotarpiu, dėl kokių konkrečiai sutarties sąlygų su sporto klubu susitarė, kokia informacija apie siūlytą įsigyti narystę ir jos galiojimo sąlygas jam buvo suteikta iki sutarties sudarymo, ar ji buvo aiški, suprantama ir t. t.“, – aiškino D.Malinauskienė.
Ji priminė: jeigu vartotojui nepavyko išspręsti problemos su paslaugos teikėju, jis gali kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka.
„Vartotojas taip pat turi teisę pateikti prašymą dėl sutarties nesąžiningų sąlygų nustatymo, jei mano, kad jo su „Gym+“ sudarytos sutarties sąlygos yra nesąžiningos“, – pridūrė D.Malinauskienė.
VVTAT prieš kurį laiką jau vertino sporto klubo „Gym+“ standartinės sutarties sąlygas.
„Apie sutarties sąlygas, kurios galėtų būti neaiškios, vertintinos dviprasmiškai, klaidinti vartotojus (įskaitant siūlomų abonementų aprašymus, įspėjimų terminus dėl sutarties nutraukimo, priklausomai nuo abonemento pobūdžio ir kt.), taip pat tokias, kurios galimai yra nesąžiningos, VVTAT informavo bendrovę, pateikė jai rekomendaciją tokias sąlygas koreguoti. Sporto klubas informavo VVTAT, kad taiso sutarties tekstą“, – komentavo pašnekovė.