Vilnietę nustebino prekybos tinkle pamatyta prekės kaina: negalėjo patikėti savo akimis

2023 m. rugpjūčio 12 d. 08:56
Parduotuvėse taikomos akcijos papiktino vilnietę – atėjusi vienos prekės ji išėjo su dviem ir tikina, kad buvo kone priversta pirkti daugiau, kitaip akcija negaliotų. Ekspertai tikina, kad tai – apgalvoti prekybos tinklų rinkodaros triukai, mat gyventojai įvairių nuolaidų ištroškę, tačiau prekybininkai privalo rasti naudos ir sau.
Daugiau nuotraukų (4)
Nustebino kaina
„Kartoninis aplankas su gumele – 4,69 euro! Pats paprasčiausias aplankas, o kaina – kosminė.
Negalėjau patikėti, kad už kartoną su gumele prašo šitokios sumos, bet prietaisas, skirtas kainoms patikrinti, parodė, kad akys nemeluoja.
O prekybos tinklas žaidžia: pirk dvi kanceliarines prekes, pritaikysime 50 proc. nuolaidą. Nauji rinkodaros triukai, kad daugiau parduotų. Tai spėkit, kiek aplankų pirkau, jei atėjau ketindama įsigyti vieną? Žinoma, kad du, jog gaučiau nuolaidą. Kada nors gal prireiks, nes 4,69 eurai už vieną – sunkiai protu suvokiama kaina.
Kyla visokių minčių – ar kainos nekeliamos dirbtinai, kad būtų galima pirkėją įsukti į tokį žaidimą? Nes protu jau nebeįmanoma suvokti, iš ko ir kaip turi būti pagaminamas kartoninis aplankas, kad jo vienetas kainuotų 4,69 euro“, – portalui lrytas.lt apie apsipirkimą „Maximos“ parduotuvėje rašė skaitytoja Augustė.
Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė, „Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento direktorė, portalui lrytas.lt teigė, kad prekybos tinklas, kurdamas mokyklinių ir kanceliarinių prekių asortimentą, siekia užtikrinti plačias pasirinkimo galimybes įvairias pajamas gaunantiems pirkėjams, todėl ir buvo pasiūlyta akcija – perkant 2 ar daugiau kanceliarinių prekių ir kuprinių, taikoma 50 proc. nuolaida.
Tad ir aplankas, apie kurį kalbėjo Augustė, su nuolaida kainuoja 2,35 euro. Ir jis, prekybos tinklo atstovės teigimu, šiemet net pigesnis. Pernai jis be nuolaidos kainavo 5,99 euro.
Dėl geopolitinės situacijos brangusios žaliavos ir augę gamybos kaštai popierių bei kitus jo gaminius pabrangino, bet būtiniausių mokyklinių prekių krepšelio kainą, I.Trakimaitės-Šeškuvienės teigimu, prekybos tinklas išlaikė panašią kaip ir pernai.
„Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė taip pat tikino, kad mokyklinių, kanceliarinių prekių kainas pavyko išlaikyti panašias kaip ir pernai.
Tuo metu „Rimi“ atstovė Eglė Krasauskienė portalui lrytas.lt nurodė, kad rašymo priemonės ir įvairūs aksesuarai pigo, o popierius ir sąsiuviniai šiek tiek brango dėl išaugusių medienos kainų. Taip pat, anot jos, klientai į kainas šiemet tikrai reaguoja jautriai ir dairosi patrauklesnių variantų, nuolaidų, akcijų.
Papiktino akcijos taisyklės
Augustę nustebino ne tik prekės kaina, bet ir pasirinkta akcijos strategija – pritaikyti nuolaidą tik perkant dvi ir daugiau prekių. Anot jos, taip skatinamas vartotojiškumas ir tokių akcijų pasiūlymų ji regi ne viename prekybos tinkle. 
„Tai atrodo keistai, kai iš visų pusių rėkiama apie ekologiją. Kur dingo akcijos, taikomos vienai prekei?“ – pareiškė pirkėja.
Tačiau I.Trakimaitė-Šeškuvienė turi tam atsakymą: „Akcija galioja perkant tiek tas pačias kanceliarijos prekes, tiek skirtingas, o tai ypač aktualu pirkėjams, kadangi ruošdami vaikus mokyklai įprastai jie įsigyja daugiau nei vieną mokyklinę prekę. Tad pirkti dviejų vienodų prekių tikrai nebūtina, jeigu tokio poreikio nėra.“
Bando ir taikyti nuolaidas, ir užsidirbti
Rinkodaros strategijos ekspertas Linas Šimonis pabrėžė, kad Lietuvoje nuolaidos – ir taip gana didelės.
„Nuvažiavę į Vokietiją pamatytumėte, kad dėl 5 proc. nuolaidos visi labai džiaugiasi. Ten džiaugiasi net išvydę 3 proc. nuolaidą. O lietuviai jau priprato prie labai didelių nuolaidų ir išvydę 10 proc. nuolaidą Lietuvoje sakytų, jog iš jų tyčiojamasi. Sakytų: mus durniais laikote?
Bet tokios didelės nuolaidos po truputį atsisuka prieš pačius prekybininkus, juk jiems pelną irgi reikia kažkaip uždirbti, o sąnaudos didėja, viskas brangsta. Kainas reikėtų didinti, bet ne visi išdrįsta jas pakelti tiek, kiek reikėtų, o ir nuolaidas reikia daryti, nes žmonės prie jų jau yra įpratę, todėl reklamos specialistai ieško vizualinių triukų“, – portalui lrytas.lt teigė L.Šimonis.
Anot jo, dėl šios priežasties pastaruoju metu padaugėjo ir akcijų, taikomų perkant antrą tokią pačią prekę – už pirmąją sumokama reguliari kaina, o antroji, tarkime, kainuoja 30 proc. mažiau.
„Žmonės neretai neįvertina, kad tokiu atveju jie iš tiesų gauna 15 proc. nuolaidą, pirkdami abi prekes. Vizualiai ir nepagalvojus nuolaida atrodo didesnė, nei iš tikrųjų yra.
Tad tam tikra prasme yra bandoma nuolaidą vizualiai palikti tokio dydžio, kokį esame įpratę matyti, bet realiai pritaikyti truputį mažesnę nuolaidą, nes prekybininkams tiesiog reikia užsidirbti“, – pabrėžė jis.
O vartotojiškumo aspekto, anot L.Šimonio, daugelis verslų per daug dar nesureikšmina, mat, jo nuomone, žmonių, kuriems tai svarbu, dar yra per mažai.
„Gyventojai vis tiek labiau žiūri į savo piniginę ir perka tas 10 prekių už 5 kainą“, – sakė jis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.