Krepšeliuose – vanduo, ledai
„Analizuodami duomenis matome, kad atėjus karščiams, staigiai išauga paklausa toms prekėms, kurios padeda atsivėsinti“, – komentavo Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė.
Skaičiuojama, kad vandens ir ledo kubelių pardavimai karštomis vasaros dienomis išauga apie 60 proc.
„Dėl praėjusios savaitės karštų orų Lietuvoje pastebėjome, kad ledų pardavimų augimas buvo apie 50 proc. Populiariausių gretose – ledai vafliniuose indeliuose“, – teigė „Rimi Lietuva“ Ryšių su visuomene ir korporatyvinės atsakomybės vadovė Eglė Krasauskienė. Tokie skaičiai matomi palyginus šių metų 28 savaitę su praėjusių metų tokiu pačiu laikotarpiu.
Karštomis dienomis ledai tampa tikru prioritetu. „Maximos“ Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento direktorės Indrės Trakimaitės-Šeškuvienės turimais duomenimis, šią vasarą gyventojai jau suvalgė virš 1 mln. kilogramų ledų.
„Mat vien praėjusį savaitgalį, palyginus su prieš tai buvusiu, ledų pardavimai šoktelėjo 50 proc. Pirkėjai šią vasarą, kaip ir jau ilgus metus, lieka ištikimi vaniliniam plombyrui: su priedais ir be jų, indeliuose, ant pagaliuko ar dėžutėse“, – palygino ji.
„Lidl Lietuva“ tinklo parduotuvėse taip pat kiekvieną vasarą išauga susidomėjimas ledais, vandeniu, gaiviaisiais gėrimais, kefyru ir grilio prekėmis, komentavo šio tinklo Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento atstovė Rasa Didjurgytė.
Pastebima, kad auga susidomėjimas nealkoholiniu alumi – pernai „Maximos“ pirkėjai išgėrė daugiau nei 3 mln. litrų.
Domisi ir laisvalaikio prekėmis
„Žinoma, daug žmonių pastarąją savaitę sugūžėjo prie įvairių vandens telkinių ar kitų gamtos objektų, tad net 3 kartus išaugo saulės kosmetikos pardavimai ir 30 proc. įvairios grilio įrangos ir jos priedų.
Be to, 20 proc. išaugo bulvių traškučių ir kitų užkandžių pardavimai. Taip pat matome, kad vasara ir uogų sezonas diktuoja konservavimo tendencijas – žmonės pradėjo rūpintis tam reikiamais produktais. Tad cukraus pardavimai augo 40 proc.“ – pastebėjimais dalijosi „Rimi Lietuva“ atstovė.
„Maxima“ prekybos tinkle buvo pastebėta, kad šoktelėjuo skėčių nuo saulės ir jų priedų pardavimus, kurie, palyginus su savaitgaliu prieš tai, išaugo 12 kartų.
Skaičiai taip pat rodo, kad klientai vėsinosi vandenyje ir laiką leido gamtoje, mat tarp paklausiausių prekių rikiuojasi baseinai ir kitos pripučiamos vandens pramogoms skirtos priemonės, taip pat hamakai, palapinės, miegmaišiai, gultai, kilimėliai ir net valtys ir jų priedai“, – teigė „Maximos“ prekybos tinklo atstovė.
„Šiltuoju sezonu pirkėjai taip pat ieško vasarinių drabužių ir avalynės, įvairių laisvalaikio prekių, pavyzdžiui, vandens pramogoms skirtų prekių, lauko žaidimų. Esant karščiams padidėja ir sodo laistymo įrangos paklausa“, – pridūrė „Lidl Lietuva“ atstovė.
Prekybos tinklo „Norfa“ vadovas Dainius Dundulis taip pat teigė pastebintis, kad viskas priklauso nuo orų. Jei visą vasarą lyja, tai palapinėmis ar miegmaišiais žmonės nesidomės. Tačiau jei nusimato geri orai, juos jau perka ir pavasarį.
Ruošiasi gaminti šaltibarščius
Tačiau pirkinių krepšeliuose atsiduria ir ingredientai tradiciniam patiekalui – šaltibarščiams.
„Kaitrios dienos lietuvius skatina dar dažniau gaminti ir šaltibarščius – dažniausiai atėjus karščiams, jiems skirto kefyro nuperkama net 70 proc. daugiau nei šaltesnėmis dienomis.
Taip pat gerokai auga rūgpienio, paprasto kefyro pardavimai bei virtų burokėlių“, – portalui lrytas.lt teigė V.Budrienė.
Prekybos tinklo „Norfa“ vadovas taip pat patvirtino, kad atšilę orai reiškia tai, kad gyventojų virtuvėse galima dažniau išvysti gaminamus taip pamėgtus šaltibarščius.
Jis skaičiuoja, kad vien „Norfos“ gaminamo kefyro karštą dieną nuperka ir 50 tonų litrų, kai per visą žiemą skaičius būna apie 3–5 tonų.
Kadangi kefyro gaminimas nėra labai greitas procesas, gamintojai ir prekybininkai nuolat stebi orų prognozes ir pagal tai daro užsakymus – pasiruošimui reikia bent dviejų dienų.
Visų kitų prekių, vandens ar ledų, likutis prieš karštas dienas padidinamas, tačiau kartais gali nutikti taip, kad paprasčiausiai nespėjama pildyti lentynų, nors prekių sandėlyje dar yra.
Per metus vienas pagrindinių ingredientų – kefyras – kiek pabrango. Pigiausias 2,5 proc. riebumo kefyro litro kaina, palyginti pernai metų birželio pabaigą su šių metų birželio viduriu, išaugo apie 13 proc., rodo kainas stebinčio portalo „Pricer.lt“ kainų palyginimo duomenys. Visgi uoliau paieškojus, pirkėjai randa pigesnių alternatyvų ir šioje vietoje gali sutaupyti.
Norintiems šalia šaltibarščių turėti ir bulvių, joms taip pat teks išleisti daugiau. „Pricer.lt“ birželio pabaigos duomenimis, per metus jos pabrango apie 17 proc. Tačiau pigiausia 30 proc. riebumo grietinė per šį laikotarpį atpigo beveik 9 proc.