„Lidl“ prekę nusipirkęs vyras pateko į neeilinę situaciją: užvirė įtemptas konfliktas

2023 m. liepos 19 d. 13:08
Radviliškio gyventojas vasarai nutarė nusipirkti valtį, tarėsi paplaukiosiąs ežere per karščius. Visgi įsigijus pripučiamą valtį iš „Lidl“ teko nusivilti: prekė buvo nepilnos komplektacijos, trūko svarbių dalių. Tuo vyro vargai nesibaigė – grįžus į parduotuvę, pardavėja pareiškė, kad tokių prekių atgal nepriima.
Daugiau nuotraukų (5)
Į portalą lrytas.lt kreipęsis radviliškietis Romualdas pasakojo neretai apsipirkinėjantis „Lidl“ ir seniau jų prekėmis ir paslaugomis buvęs patenkintas. Iki tol, kol liepos viduryje žvilgsnis užkliuvo už 69 eurus kainuojančios valties.
„Ilgai negalvojęs nusipirkau, žadėdamas paplaukioti ežere vyraujant tokiems puikiems orams. Parvykęs namo, išpakavęs pamačiau, kad nėra instrukcijos, nėra lyno bei jo tvirtinimo elementų, žiedų, be kurių neįmanoma valties pripūsti, bei remontinio rinkinio, kuris buvo paminėtas ant pakuotės. Galbūt ir daugiau kažko trūko, bet buvo neaišku be instrukcijos“, – pasakojo Romualdas.
Jis sakė pastebėjęs, kad perkant prekę jos pakuotė buvo pažeista, tačiau tai buvo paskutinė likusi valtis. Nusivylęs pirkiniu, dar tą pačią dieną nukulniavo atgal į parduotuvę.
„Paprašiau, kad grąžintų pinigus už netinkamą prekę. Pardavėjos paaiškino, kad žūklės prekės, kaip ir daugybė kitų buitinių bei laisvalaikio priemonių, nėra nei grąžinamos, nei keičiamos. Buvau apstulbęs“, – prisiminė gyventojas.
Visgi nutarė nepasiduoti – su valtimi grįžęs namo, iškart skambino „Lidl“ informacinei linijai. Atsiliepusi konsultantė pasakė, kad reikės palaukti keletą dienų, kol išspręs šį klausimą.
Romualdas liko nepatenkintas, kad teks tiek ilgai laukti, todėl užpildė internetiniame parduotuvės puslapyje rastą formą, kurioje paprašė klausimą spręsti žymiai operatyviau. Tačiau atsakymo nesulaukė.
„Kitą dieną pakartotinai net porą kartų raštu paprašiau atsakymo, buvo kapų tyla. Negalvojau, kad su pinigų grąžinimu ar prekės apkeitimu gali būti tokių problemų. Buvau ignoruojamas, buvo liūdna, pikta ir graudu“, – tikino jis.
Tad Romualdas vėl grįžo prie skambinimo informacine linija.
„Man buvo pasakyta, kad tokią įmonės politiką reguliuoja vyriausybės įstatymai, liečiantys mažmeninę prekybą. Tai kaip suprasti? Kalta ne „Lidl“ administracija, o vyriausybė?“ – tęsė Romualdas.
Po šio pokalbio Romualdas „Lidl“ esą skambino dar ne sykį, parašė ne vieną laišką, kol galiausiai vakare sulaukė teigiamų žinių.
„Sulaukiau išganingo atsakymo, kad išimties tvarka vis tik galėsiu tą nekokybišką prekę grąžinti. Vadinasi, kad sulauktum tokios išimties, turi paaukoti labai daug nervų ir laiko“, – nepatenkintas liko Romualdas.
Portalui susisiekus su „Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos vadovu Antanu Bubneliu, šis patvirtino, kad tokia istorija išties įvyko.
„Dar kartą atsiprašome kliento dėl patirtų nepatogumų ir apgailestaujame, kad įsigyta prekė buvo nekokybiška – dėl pakuotės pažeidimo ji buvo nepilnos komplektacijos“, – sakė A.Bubnelis.
Jis pabrėžė, kad už valtį pinigai iš pradžių buvo negrąžinami remiantis teisės aktais.
„Teisės aktai numato, kad įprastai valtys ir kiti panašaus pobūdžio plaukiojantys įrenginiai yra negražinami. Tačiau gavę kliento prašymą įvertinome šią situaciją ir jau kitą dieną buvo priimtas sprendimas priimti nepilnai sukomplektuotą prekę ir gražinti pinigus“, – tikino A.Bubnelis.
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė antrino: nacionaliniai teisės aktai išties reglamentuoja, jog fizinėje parduotuvėje pirktos valtys ir plaukimo įrenginiai yra priskirtini prie negrąžintinų prekių.
„Tačiau, preliminariai vertinant aprašytą situaciją, vartotojas galėjo įsigyti nepilnos komplektacijos prekę. Pirkdamas fizinėje parduotuvėje vartotojas visada turi teisę patikrinti ir apžiūrėti planuojamą įsigyti prekę, įvertinti jos sudėtį. Vėliau, jeigu kiltų ginčas su pardavėju, teigiančiu, kad pardavė pilnos komplektacijos prekę, vartotojas turėtų įrodyti, jog buvo priešingai“, – aiškino D.Malinauskienė.
Vadinasi, įsigijęs nepilnos komplektacijos prekę, vartotojas išties gali reikalauti pakeisti ją į tinkamą arba pašalinti jos trūkumus, o jei to neįmanoma padaryti – grąžinti sumokėtus pinigus arba sumažinti kainą.
„Jeigu kilusios problemos su pardavėju išspręsti nepavyktų, vartotojas galėtų kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo būdu. Vartotojas turėtų pateikti visus turimus įrodymus, kurie būtų vertinami individualiai nagrinėjant prašymą“, – teigė pašnekovė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.