„Vilniuje matome naujo terminalo statybas, tuoj pat statysime ir naują Kauno oro uosto terminalą, nes Kauno oro uostas apskritai jau viršija priešpandeminius keleivių srautus ir braška per siūles.
Skrydžių skaičius tikrai didėja, o tam reikia daugiau skrydžius aptarnaujančių specialistų. Džiaugiuosi, kad Lietuva kaip šalis kartu su verslu, su profesinėmis mokyklomis gali pasiūlyti dvi naujas programas“, – „Lietuvos ryto“ televizijai sakė M.Skuodis.
„Darbdaviai pasikvietė atsakingas ministerijas. Pradėjome diskusijas apie tai, kad galbūt valstybė galėtų pasirūpinti šių specialistų ruošimu. Šiandien ir turime tą rezultatą“, – šnekėjo Švietimo, mokslo ir sporto viceministrė Agnė Kudarauskienė.
Būsimi oro uosto keleivių aptarnavimo specialistai mokysis aviatorių darbo ypatumų, pasitikti ir aptarnauti išvykstančius ir atvykstančius keleivius, taip pat ir turinčiuosius negalią.
Lėktuvų antžeminio aptarnavimo specialistai mokysis rūšiuoti ir krauti bagažą bei kitus krovinius, kitą įrangą.
Naujieji specialistai bus rengiami nuo šio rugsėjo. Priėmimo dokumentus užpildyti galima jau dabar.
„Programos skirtos tiek jaunimui, tiek suaugusiems, gali mokytis ir asmenys, ką tik baigę dvylika klasių, taip pat asmenys, jau turintys kvalifikaciją. Programos yra 60 kreditų, dviejų semestrų, vienų mokslo metų, tikrai neilgos. Per šį laikotarpį puikiai gali būti paruošti specialistai“, – komentavo Vilniaus technologijų ir inžinerijos mokymo centro pavaduotoja ugdymui Virginija Putnaitė.
Lietuvos oro uostų komunikacijos vadovas Marius Zelenius irgi prakalbo apie naujai rengiamas dvi specialybes.
„Kažkokios ypatingos situacijos, kuri trukdytų mūsų operacijoms, neturime. Bet kuriuo atveju, yra laisvų pozicijų, į kurias ieškome darbuotojų“, – tvirtino jis.
Pasak antžeminio aptarnavimo paslaugas teikiančios įmonės „BGS“ direktoriaus Gyčio Gumuliausko, mokymo programos bus naudingos bendrovėms, kurioms reikia bazinių žinių jau turinčių darbuotojų, o darbo vieta baigusiems mokslus esą garantuota.
„Neribotos galimybės. Tai tikrai priklauso nuo smalsumo ir noro“, – pabrėžė jis.
Prognozuojama, kad Lietuvos oro uostų keleivių skaičius šiemet pasieks beveik 6 mln., todėl antžeminio aptarnavimo įmonės per artimiausius metus planuoja įdarbinti daugiau kaip 200 darbuotojų.