Moters namuose neradusi „Lietuvos pašto“ darbuotoja ją paskelbė mirusia: artimuosius ištiko šokas Įstaigos atstovas pavadino „žmogiška klaida“

2023 m. birželio 29 d. 20:02
Namuose senjorės neradusi paštininkė nusprendė, kad ji mirė, tad pensijos daugiau nebenešė. Tačiau paaiškėjo, kad moteris mirusi nebuvo, tuo metu ji gydėsi ligoninėje. „Čia yra nesuvokiama istorija, aš dar pati negaliu atsigauti“, – pasakojo senjorės giminaitė Daiva (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi – red. past.).
Daugiau nuotraukų (5)
Kadangi garbaus amžiaus senjorė Rasa (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi – red. past.) gyvena nedideliame Lietuvos mieste, artimieji nenorėjo atskleisti jos vardo ir pavardės – taip bandoma apsaugoti nuo papildomo streso. Todėl publikacijoje neįvardijamas ir miestas, kuriame nutiko ši situacija.
Viskas prasidėjo tuo, kad pensininkei teko vykti į ligoninę ilgam gydymui. Senatvės pensiją vienai gyvenančiai senjorei į namus visada atnešdavo laiškininkė, tačiau išvykus į ligoninę moters kurį laiką namuose nebuvo, todėl pensija nebuvo nepristatyta.
Bėgant antrajam gydymo mėnesiui senjorės artimieji suskubo informuoti „Lietuvos paštą“, kad pensiją atsiims įgaliotas asmuo, jog pinigų nereikėtų nešti į gydymo įstaigą. Ketvirtadienį, birželio 22 d., notaras patvirtino dokumentus, leidusius giminaitei rūpintis senjorės gaunama pensija.
Tą patį ketvirtadienį turėjo atkeliauti paštininkė su pensija, tačiau pinigų taip ir nebuvo sulaukta. Jau kitą dieną įgaliojimus turėjusi giminaitė, norėjusi išsiaiškinti situaciją, nuvyko į mieste esantį „Lietuvos pašto“ padalinį, tačiau ją pasitiko darbuotoja su replika: „Ko jūs norite? Žmogus juk miręs.“
Moteris negalėjo patikėti savo ausimis – juk senjorė Rasa dabar gydosi ligoninėje, ją nuolat lanko ir kartu su gydytojais seka gydymo procesą.
Nors „Lietuvos pašto“ darbuotojai moteris patikino, kad žmogus gyvas, jai atsakyta, kad nieko negalima padaryti – sistemoje įrašyta, kad asmuo miręs. Giminaitė buvo nukreipta į „Sodrą“ ir patarta išsiaiškinti, ką rodo kita duomenų bazė. Nuvykus į šią įstaigą patikinta, kad jokios informacijos apie žmogaus mirtį nėra.
Grįžusi į miesto „Lietuvos pašto“ skyrių giminaitė vėl išgirdo tą patį: „Atstokite, žmogus yra miręs.“ Moteris pasijuto tarytum melagė – esą atėjo pasiimti mirusio žmogaus pinigų, nori juos pasisavinti.
Tuomet susisiekta su „Lietuvos pašto“ skyriumi, esančiu Vilniuje, bandyta vėl išaiškinti susiklosčiusią situaciją, bet ir sostinės darbuotojai sistemoje matė, jog žmogus esą miręs, nors kitame miesto skyriuje jau išsiaiškinta, kad asmuo gyvas.
Penktadienį popiet miesto, kuriame gyvena senjorė, skyriaus vadovė pranešė, jog antradienį, birželio 27-ąją, duomenys turėtų būti sutvarkyti ir pensija bus gauta. Taip ir nutiko, tačiau nemaloniai dėl to senjorės Rasos giminaičiai jaučiasi iki pat dabar, nors atsiprašymo ir sulaukė.
Pačiai pensininkei artimieji apie tai net nieko nesakė – bijo, kad neištiktų dar vienas insultas.
„Įsivaizduokite, žmogus nueitų į pašto skyrių ir jam pasakytų: jūs juk miręs“, – pateikė pavyzdį su portalu lrytas.lt bendravusi Daiva.
Anot jos, gerai, jog šįkart buvo, kas pasirūpino tokia situacija, tačiau pašnekovė kėlė klausimą: ką daryti tiems garbaus amžiaus asmenims, kuriais nėra kas pasirūpintų, kurie tik grįžę iš ligoninės sužinotų apie tokį nesusipratimą.
Artimieji sako apskritai nesuprantantys, kaip galima vadovautis „pletkais“, neįsitikinus pranešti, kad asmuo yra miręs, ir tokius duomenis iškart registruoti sistemoje.
Jie pateikė ir pretenziją, kurioje išdėstė, kad ne taip turi būti dirbama, o sistema, kurioje pranešama apie mirusius asmenis, privalo keistis. Suprantama, kad gali įsivelti ir žmogiška klaida, tačiau ji turėtų būti ištaisoma greičiau, prašoma ir aktyvesnio bendradarbiavimo su klientais.
„Lietuvos pašto“ Komunikacijos projektų vadovas Lukas Zadarackas portalui lrytas.lt teigė apgailestaujantis dėl nemalonios situacijos bei darbuotojos padarytos žmogiškos klaidos.
„Laiškininkė, deja, nepatikrino gautos klaidingos informacijos apie tariamą gyventojos mirtį, todėl pristatymo dieną pensija ir nebuvo atnešta gyventojai į namus. Tai buvo padaryta birželio 27 d., laiškininkė atnešė pensiją gyventojai į ligoninę ir atsiprašė jos bei artimųjų už sukeltas nemalonias emocijas“, – rašoma komentare.
Kaip pastebėjo atstovas, informaciją apie pensijų ar kitų socialinių išmokų gavėjus „Lietuvos paštas“ patikrina kreipdamasis į išmokų mokėtojus.
Lietuvos paštaspaštininkėPensija
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.