Kaip rašoma tarnybos pranešime, vartotojas nurodė, kad 2022 m. gruodžio mėnesį suvartotą elektros energiją deklaruoti laiku, t. y. iki gruodžio mėn. 31 d., pavėlavo, ir deklaravo 2023 m. sausio 1 d. Todėl kreipėsi į įmonę su prašymu dėl deklaruoto rodmens įskaitymo į gruodžio mėnesio ataskaitinį laikotarpį.
ESO vartotojo prašymą patenkino ir atliko objekte suvartotos elektros energijos kiekio perskaičiavimą bei išrašė kreditinę sąskaitą. Tačiau, anot vartotojo, bendrovės sausio mėnesį pateiktoje sąskaitoje nebuvo pritaikytas elektros kainos kompensavimas už gruodžio mėnesio suvartotą elektros energiją. Su tokiu sąskaitos apskaičiavimu vartotojas nesutinka ir prašo įpareigoti bendrovę pritaikyti 2022 m. gruodžio mėnesį suvartotai elektros energijai padidintą elektros kainos kompensavimą bei grąžinti jam sumokėtą permoką.
Išnagrinėjusi ginčo aplinkybes, VERT nustatė, kad pagal teisinį reglamentavimą įmonė neturėjo teisinio pagrindo vadovautis vartotojo prašymu ir įskaityti 2023 m. sausio 1 d. deklaruotų duomenų į 2022 m. gruodžio mėnesio ataskaitinį laikotarpį. Ji turėjo priskirti nustatytą elektros kiekį einamajam ataskaitiniam laikotarpiui (2023 m. sausio mėnesiui) ir taikyti šiam laikotarpiui galiojančias elektros energijos kainas, tarifus, kompensacijas, išrašant vartotojui atitinkamą mokėjimo dokumentą.
VERT konstatavo, kad ESO kainą apskaičiavo nesilaikydama galiojančių teisės aktų reikalavimų, todėl vartotojui pateikta kreditinė sąskaita yra nepagrįsta. VERT įpareigojo įmonę priskirti 2022 m. gruodžio mėnesį suvartotą elektros energiją 2023 m. sausio mėnesio ataskaitiniam laikotarpiui bei pateikti naują mokėjimo dokumentą su pritaikyta kompensacija. Bendrovė taip pat įpareigota per 30 kalendorinių dienų informuoti VERT ir vartotoją apie šio nutarimo vykdymo rezultatus.
VERT įpareigojo ESO ištaisyti savitarnos svetainės netikslumus
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT), išnagrinėjusi vartotojo ir AB „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) ginčą dėl vartotojo savitarnos sistemos paskyroje nurodytos netikslios informacijos, iš dalies tenkino vartotojo reikalavimą ir įpareigojo įmonę ištaisyti netikslumus.
Kaip rašoma VERT pranešime, vartotojas nurodė, kad bendrovei pateikė paraišką dėl dujotiekio pertvarkymo vartotojo objekte. Vartotojui buvo išduotos prijungimo sąlygos. Kai prijungimo darbai buvo baigti ir rangovas pateikė ESO visus dokumentus, vartotojas gavo ESO atstovo pranešimą, kad dokumentacija gauta ir patikrinta. Vartotojas sudarė gamtinių dujų pirkimo–pardavimo sutartį.
Vėliau vartotojas atsitiktinai pastebėjo, kad ESO savitarnos svetainės vartotojo paskyroje yra nurodyta, kad paraiška yra vykdoma ir laukiama dokumentų. Tą pačią dieną vartotojas kreipėsi į rangovą, vykdžiusį darbus, ir ESO su prašymu ištaisyti klaidą, nurodant, kad paraiškos statusas yra ne „vykdoma“, o „baigta“. Rangovo atstovas informavo vartotoją, kad ši klaida bus ištaisyta artimiausiu metu. Vartotojas patvirtina, kad tai buvo padaryta, tačiau po kurio laiko pastebėjo, jog paraiška yra atšaukta. Vartotojas vėl kreipėsi į ESO dėl klaidos ištaisymo.
ESO pateikė atsakymą, tačiau vartotojo jis netenkino, todėl jis prašo įpareigoti įmonę pasirūpinti, kad jos savitarnos svetainės paskyros grafoje „Pateiktos paraiškos“ būtų užfiksuota, jog procesas pagal paraišką yra įvykdytas ir pabaigtas, o ne atšauktas.
ESO VERT paaiškino, kad siekdama suteikti kuo kokybiškesnes paslaugas, nuolat atlieka klientų savitarnos svetainės ir kitų susijusių sistemų tobulinimus. Po vieno iš jų (Naujų vartotojo sistemos (NVP) pertvarkymo), vartotojo paraiška buvo atšaukta, nes įdiegtas robotas pagal 2 metų taisyklę apskaičiavo, kad pasibaigė techninių sąlygų dvejų metų galiojimo terminas. Dėl šios priežasties pasikeitė ir Paraiškos statusas vartotojo savitarnoje. Iki tol dėl tos pačios priežasties paraiškos statusas buvo „vykdoma“. Atšaukiant paraišką, NVP automatiškai neįvertino, kad išduotos sąlygos jau įgyvendintos, t. y. numatyti darbai yra atlikti.
Bendrovė taip pat nurodė, kad sulaukusi vartotojo pranešimo, jo paraiškos statusą rankiniu būdu pakoregavo į statusą „pabaigta“, tačiau, diegiant NVP sistemos atnaujinimus, paraiškos statusas vėl pakito į statusą „atšaukta“ (dėl suprogramuotos taisyklės). Sekdama pašalinti šią problemą, bendrovė numatė NVP pokytį, kad įgyvendintos vartotojų sistemų sąlygos nebūtų atšaukiamos, ir ketina jį įdiegti artimiausiu metu.
ESO taip pat pažymėjo, kad faktiškai paraiškos nagrinėjimas yra pabaigtas, o paraiškos būsena savitarnos sistemoje pasikeis įdiegus sisteminį pakeitimą.
Išnagrinėjusi ginčo aplinkybes, VERT konstatavo, kad ESO savitarnos sistemoje pateikiama informacija visgi turi atitikti faktą, todėl vartotojo paskyroje nurodyta paraiškos būsena turi būti ištaisyta, kai bus pašalintos techninės sistemos priežastys, dėl kurių to negalima atlikti šiuo metu.