Automobilių parkas sparčiai auga
Pirmasis elektromobilis, atsidūręs verslininko rankose – „Nissan Leaf“. Kaip juokiasi pašnekovas – tai tikrų tikriausias elektromobilių rinkos etalonas, kuris tiek kokybės, tiek kainos santykiu itin patrauklus Lietuvos ir Europos rinkai.
Pats Mindaugas vos prieš kelerius metus gan skeptiškai žvelgė į elektrinių automobilių pusę, tačiau pabandęs nesuklydo: jį sužavėjo važiavimo savybės, dinamika bei ekologija. Kadangi su tėčiu garaže laiką leisdavo nuo mažens ir Vilniuje yra įgavęs transporto inžinieriaus specialybę, jis į elektromobilius vertina iš techninės pusės, tačiau yra susirūpinęs ir ekologija.
Kaip sakė kalbintas verslininkas, kai tiki parduodama preke ir ji tave žavi – darbas tampa tikru malonumu.
Dauguma vairuotojų vis dar tokie skeptiški, tačiau verslininko užduotis visas abejones išsklaidyti ir papasakoti, kuo gali pasitarnauti aplinkos neteršiantis transportas. Avižieniuose esančioje parduodamų automobilių įmonės „EV trade“ aikštelėje vis daugėja transporto priemonių – čia galima rasti ne tik įvairiausių markių ir modelių elektromobilių, bet ir hibridų.
Paklaustas, kaip nusprendė, kad nauja verslo idėja gali tapti nuosavu verslu, jis pasakojo, kad viskas vyko palaipsniui. Virš septynerių metų vyras dirbo samdomą darbą, kuris taip pat buvo susijęs su automobiliais, tačiau norėjosi naujo hobio, naujos veiklos.
Taip Mindaugas ir sugalvojo, kad būtų įdomu nupirkti vieną elektromobilį ir jį perparduoti. Toks hobis buvo lyg „užklasinė“ veikla, juokiasi pašnekovas. Tai tęsėsi kelerius metus iki kol verslininkas pasiryžo mesti samdomą darbą ir visą dėmesį sutelkti į savo verslą.
„Išaugau iš samdomo darbo, norėjosi daugiau iššūkių, todėl visą save ir investavau į savo verslą“, – atviravo jis.
Išmoko svarbią pamoką
Kadangi plečiantis parduodamų automobilių parkui, auga ir apyvarta, jis suprato, kad greitu metu ateis laikas, kai vienas viskuo pasirūpinti nebesuspės.
„Swedbank“ suteiktos konsultacijos su individualiu finansų konsultantu Mindaugui išsklaidė visus klausimus. Kaip teigė jis, pokalbių metu suprato, kad plečiantis verslui, yra svarbu žinoti, į kokius finansinius rodiklius atkreipti dėmesį, kaip tinkamai pasirūpinti finansinėmis ataskaitomis ir sekti numatytus planus.
„Aš maždaug žinau, už kiek aš nupirkau automobilį, už kiek pardaviau ir mintyse suskaičiuoju, kad esu „pliuse“ ir viskas. Tai yra gerai, kol esi vienas – mintyse gali viską apskaičiuoti, bet įmonė auga, automobilių skaičius didėja“, – pastebėjimais dalijosi pašnekovas.
Anot jo, po susitikimų su finansų konsultantu verslininkas kaipmat paprašė su įmonės buhalterijos klausimais dirbančių specialistų kas mėnesį dalintis finansinių ataskaitų rezultatais, kad pats galėtų padaryti reikiamas analizes ir stebėti įmonės augimą bei planuoti ateities tikslus.
Šios ataskaitos verslui – kaip kelrodė žvaigždė, pamoką „Swedbank“ suteiktų konsultacijų metu įsiminė Mindaugas. Vis tik finansų valdymas smulkiajam verslui – vienas svarbiausių aspektų.
Jau nuo pat įmonės įkūrimo pradžios verslininkas su investicijomis buvo atsargus. Supratęs, kad nenori skolintis šimtatūkstantinių sumų, jis pradžioje ir pradėjo nuo vieno automobilio įsigijimo, kurį iškart ir pardavė. Po kiek laiko jis jau galėjo įsigyti du, tris, keturis automobilius, kuriuos vėliau parduodavo, o uždirbtą sumą paskirdavo investicijoms ateičiai.
Kaip minėjo verslininkas, individualūs pokalbiai leido suprasti ir tai, kad versle tinkamai planuoti laiką – būtina. Pašnekovas pateikė ir konkretų pavyzdį, kurį pritaikė praktikoje.
Jei anksčiau nupirktą automobilį remontuodavo, nuplaudavo ir tvarkydavo skirtinguose švaros centruose ar remonto vietose, dabar elgiasi kitaip – transporto priemones pardavimui paruošia vienoje vietoje. Nors tai brangesnis malonumas, galima sutaupyti brangaus laiko ir tuo metu atlikti kitus darbus.
Visgi Mindaugas įmonėje kelerius metus sukasi vienas, tačiau planuose – plėtra ne tik parduodamų automobilių parke, bet ir komandoje, todėl reikia ruoštis, kaip tinkamai kontroliuoti įmonės finansus.
Randa pagal kiekvieno poreikius
Mindaugas dažnai bendrauja su vairuotojais, kurie pirmą kartą sėda prie hibrido ar elektromobilio vairo, todėl prieš pateikdamas tinkamiausio varianto pasiūlymą, jis užduoda kelis klausimus. Pirmiausia, reikia žinoti, kiek kasdien norima nuvažiuoti kilometrų.
„Daugelis mano, kad jei du kartus į metus planuoja nuvažiuoti prie jūros, bet kasdien nuvažiuojam vos 20 kilometrų, reikia suprasti, kad jei rinksitės automobilį, kurio didesnė baterija, permokėsite. Nors tai galėtų būti pigesnis automobilis, kuris mieste pilnai patenkintų poreikius. Ar yra logiška permokėti?“ – kalbėjo verslininkas.
Taip pat vilnietis atkreipė dėmesį, kad nemažiau svarbus ir pats automobilio dydis: jei yra augintinis – ieškoma erdvesnio automobilio su didesne bagažine, jei yra vaikai – norima daugiau vietos ant galinės sėdynės.
Nors šiuo metu pirkėjai savo į didesnius pirkinius žiūri kiek atsargiau ir juos įsigyja dėl ekonominės ir geopolitinės situacijos, pastebima, kad elektromobilių ir hibridinių automobilių rinka plečiasi. Žmonės vis dažniau pagalvoja, ar nori dėtis dar vieną „kilpą“ dėl lizingo automobiliui, kai paskolos įmokos už būstą irgi auga.
„Daug ateina ir tokių, kurie perka dėl to, kad turi saulės elektrinę ir turi elektros energijos perteklių, kurį reikia išnaudoti“, – pastebėjimais dalijasi pašnekovas, pridurdamas, kad vis dėlto – pirkėjai išlieka optimistiški.
Kalbėdamas apie pačias populiariausias elektromobilių markes, jis paminėjo, kad į šį sąrašą įeina „Kia“, „Hyundai“, kurie dabar yra pakilime ir „duoda į kaulus“ vokiškoms markėms. Tačiau vienas optimaliausių elektromobilių pasirinkimų – „Nissan Leaf“, o iš hibridinių automobilių parko – „Toyota Prius“.
Kelerių metų senumo automobiliai į Avižieniuose įsikūrusią „EV Trade“ įmonę atkeliauja iš Vokietijos, Austrijos, Prancūzijos, Belgijos. Kainos čia prasideda nuo 20 tūkst. eurų, tačiau atsisakius aukštesnių lūkesčių, galima rasti automobilį ir už keliolika tūkstančių eurų.
Mindaugas siūlo surasti ir iš Europos parvežti automobilį pagal individualų kliento užsakymą. Taip pat čia galima pamiršti ir dar vieną galvos skausmą – vyras siūlo seną automobilį atpirkti.
„Automobilio atpirkimas yra skirtas pirkėjui palengvinti elektromobilio įsigijimo procesą. Jei klientas turi senesnį automobilį ir nori atsinaujinti, tai kad jis pats nevargtų ir nereikėtų pardavinėti automobilio, mes jo automobilį įskaitome kaip pradinį įnašą, o jis sėda į naujai nupirktą elektromobilį ir išvažiuoja. Tai apima visą procesą nuo automobilio pardavimo iki naujo nupirkimo“, – aiškino vilnietis.
Yra buvę ir taip, kad vairuotojas norėjo iš vieno elektromobilio persėsti į kitą, todėl senąjį pridavė Mindaugui, o jis pasirūpino jo pardavimu.
Pasiteiravus, ar ir pats pašnekovas vairuoja elektromobilį, jis su šypsena atsakė – kiekvieną dieną sėda vis prie naujo automobilio vairo, esančio jo aikštelėje, kad klientui galėtų papasakoti, koks baterijos krovimo greitis, automobilio valdymas, nuvažiuojamas atstumas ir kitos funkcijos.
Valdykite verslo finansus sklandžiau: Smulkiajam verslui – Swedbank.