Tai, kad Vingio parke Vilniuje vykusio koncerto metu jis seksualiai priekabiavo prie specialiai atrinktų merginų, pastarosioms ir teisėsaugai dar teks įrodyti, jei tyrimas vyks toliau.
Birželio 9 dieną sostinės policija paskelbė nepradėsianti ikiteisminio tyrimo dėl įrodymų stokos. Tiesa, tai padaryti dar gali prokuratūra.
Tačiau skandalų nevengianti „Rammstein“ jau gali skaičiuoti nuostolius. Ir ne tik dėl pasirodymo Lietuvoje.
Jau nutraukia sutartis
Įprasta, kad muzikos arba kitų sričių žvaigždės sulaukia didžiulės vertės reklamos ar bendradarbiavimo pasiūlymų iš verslo kompanijų.
„Rammstein“ – ne išimtis. Apskaičiuota, kad nuo praėjusio amžiaus paskutinio dešimtmečio vidurio grupė turėjo susižerti apie pusę milijardo eurų. Tai – pajamos iš įrašų pardavimo, koncertų bilietų, atributikos platinimo ir reklamos.
Bet po to, kai mergina iš Airijos apkaltino T.Lindemanną seksualiniu priekabiavimu koncerto Vilniuje metu, grupės verslo partneriai ėmė atidžiau žvelgti į šį bendradarbiavimą.
Antai leidykla „Kiepenheuer & Witch“ išvis nutraukė sutartį su „Rammstein“ lyderiu, kurio turtas vertinamas apie 20 mln. eurų. Mat leidėjai aptiko, kad vienas jų išleistoje knygoje esantis rokerio eilėraštis yra kone pornografinis ir šlovinantis išprievartavimą.
Bet tai – tik pusė bėdos. Po pastarojo skandalo internetinio pokerio kompanija „GGPoker“ irgi nustojo bendradarbiauti su 60 metų T.Lindemannu.
O iš Vokietijos vaistinių tinklų „Rossman“ bei „Mueller“ išnyko grupės sukurti kvepalai „Pussy“, „Cocaine“ ir „Sex“, kurie iki šiol buvo parduodami po maždaug 30 eurų už 100 mililitrų.
Tai jau reiškia tiesioginius nuostolius.
Teko naikinti plakatus
„Rammstein“ lyderis yra tik dar viena savo paties skandalų auka, nes pavyzdžių, kai su įžymybėmis verslo kompanijos nutraukdavo pelningas reklamos sutartis, yra apstu.
Dar 2005 m. „Daily Mirror“ paskelbė nuotraukas, kuriose užfiksuota manekenė Kate Moss, vartojanti kokainą. Mados namai „Burberry“ reagavo išsyk: buvo sunaikinti jau išspausdinti plakatai su šia moterimi, o santykiai su ja nutraukti. Tiesa, neilgam – maždaug pusmečiui.
Tačiau dėl šio skandalo K.Moss prarado milijonais eurų vertinamas reklamos sutartis su kitomis bendrovėmis – „H & M“, „Chanel“, „Gloria Vanderbildt“.
Kad susigrąžintų buvusią šlovę, supermodelis turėjo paskelbti viešą atsiprašymą ir užbaigti gydymosi nuo priklausomybės kursą. Jai tai pavyko, todėl vėliau K.Moss tapo „Longchamp“, „Virgin Mobile“ ir „Calvin Klein“ reklamos veidu.
Kaina – milžiniška
Su įžymybėmis būta ir tokių skyrybų, kurios reiškė kone milijardinius nuostolius. Sporto prekių gamintojas „Adidas“ dar ilgai srėbs košę dėl savo sprendimo pasitelkti skandalingą Amerikos reperį Kanye Westą.
Buvo sukurta speciali batelių linija „Yeezy“: reperiui priklausė jos prekės ženklo, o „Adidas“ – produkto teisės. Vis dėlto skandalingi atlikėjo vieši antisemitiniai pareiškimai baigėsi tuo, kad praėjusiais metais buvo pradėtas sudėtingas atsisveikinimo procesas.
Vokietijos sporto prekių gamintojas apskaičiavo, kad vien per ketvirtąjį praėjusių metų ketvirtį neteko 600 mln. eurų pajamų dėl sprendimo nebepardavinėti „Yeezy“ batelių. Šįmet vokiečiams tai kainuos dar apie 1,5 mlrd. eurų.
Tiesa, nesutarimus pavyko išspręsti radus kompromisą: batai bus parduodami per „Adidas“ programėlę, o gautos lėšos skirtos labdarai.
Šįmet „Adidas“ nutraukė bendradarbiavimą ir su JAV atlikėja Beyonce. Tik šiuo atveju ne dėl skandalų: teigiama, kad bendradarbiaujant su ja sukurti prekės ženklo „Ivy Park“ gaminiai nebuvo tokie populiarūs, kaip tikėjosi vokiečių koncernas.
Įkliuvo dėl marihuanos
Aštuonis kartus pasaulio čempionu tapęs plaukikas iš JAV Michaelas Phelpsas galėjo labai praturtėti, mat jį nusižiūrėjo sausų pusryčių gamintojas „Kellogg’s“.
Jis jau buvo tapęs jos reklamos veidu, tačiau tik iki 2009 metų.
Tuomet JAV plaukimo federacija suspendavo sportininką trims mėnesiams, o „Kellogg’s“ atsisakė pratęsti reklamos sutartį.
Tai nutiko dėl nuotraukos, kurioje plaukikas buvo užfiksuotas rūkantis marihuaną Pietų Karolinos universiteto miestelyje. („Manager-Magazin.de“)