„Retesni apsipirkimai buvo pandemijos meto realybė. Pastebime, kad jai atslūgus, lietuviai gana greitai grįžo prie įpročio dažniau užsukti į parduotuvę. Priežasčių gali būti ne viena. Dalis taip daro, nes švieži produktai yra svarbi jų mitybos dalis. Kiti – nemėgsta didelio planavimo, kuris būtinas apsiperkant tik kartą per savaitę. Taip pat dalis savo pinigine patyrė, kad dažnesnis apsilankymas tikrai nebūtinai lygu didesnėms išlaidoms“, – sako V.Budrienė.
Apsipirkimas kas savaitę: kruopštus planavimas leis sutaupyti
Savaitinis apsipirkimas vienu ypu septynioms dienoms turi savo gerbėjų ratą visame pasaulyje. Bene didžiausias privalumas – retėjant apsilankymams parduotuvėje, rečiau susiduriama su pagunda pasiduoti impulsyviems pirkiniams.
Antra, vienas didelis apsipirkimas kai kuriems gali padėti lengviau suvaldyti savo biudžetą. Norint įsigyti maisto produktų visai savaitei, natūraliai teks išleisti nemažą sumą. Didelis skaičius čekyje gali paskatinti susimąstyti, kaip atidžiau ir sumaniau rinktis produktus.
Be to, apsiperkant visai savaitei galima rinktis didesnes produktų pakuotes – kai kuriais atvejais tai padeda apsipirkti ekonomiškiau. Galiausiai, viena didesnė kelionė į parduotuvę leis sutaupyti ir laiko, o jeigu ji yra toliau nuo namų – ir lėšų, kurias tektų skirti kurui.
Kita vertus, retesnis apsipirkimas turi ir savų nepatogumų. Norint laikytis plano parduotuvėse lankytis tik kartą per savaitę, reikalinga kruopščiai suplanuoti septynių dienų patiekalus ir inventorizavus šaldytuvą bei spinteles pasirūpinti, kad namuose būtų pakankamai atsargų. Šis procesas gali būti imlus laikui ir palikti mažai laisvės keisti meniu, apsivertus savaitės planams ar atsiradus naujiems kulinariniams įgeidžiams.
Apsipirkimo kelis kartus per savaitę privalumai
Nors tai gali pasirodyti netikėta, tačiau dažniau ir sumaniau apsiperkant, galima pasirūpinti sveikesne savo ir savo šeimos mityba, o kartu ir sutaupyti.
Opi šių dienų problema – maisto produktų švaistymas. „Eurostat“ duomenimis, vidutiniškai vienas lietuvis per metus išmeta apie 86 kg maisto. Tai yra ne tik našta aplinkai, bet ir piniginei – vėjais paleidžiami pinigai, kurie buvo sumokėti už įsigytus produktus.
Todėl naudingas patarimas – pirkti tik tai, ko reikia ir kada reikia. Apsiperkant dažniau bus lengviau kontroliuoti, ką ir ko turite namuose, todėl bus mažesnė tikimybė maistą išmesti.
Didelis dažnesnio apsipirkimo pliusas – galimybė mėgautis pačiais šviežiausias naujojo derliaus produktais. Šylantys orai į parduotuves atneša vis gausėjantį šviežių vaisių, uogų, daržovių asortimentą. Kai kurios daržovės, vaisiai gali namuose išstovėti pakankamai ilgai, jeigu jas mokama tinkamai laikyti. Visgi, tokie nuo vasaros neatsiejami produktai kaip šviežios braškės, trešnės jau po kelių dienų praras savo skonines ir vaizdines savybes.
„Garsėjame šviežiais produktais, todėl pirkėjai jų išrinkti užsuka dažniau nei kartą per savaitę. Į tai atsižvelgėme ir kurdami naują lojalumo programą, kurioje pirkėjams dalijame taškus, o šiuos jie gali mainyti į nuolaidas ar prizus. Taškai renkami ir dalyvaujant iššūkiuose. Pavyzdžiui, nuo šiol dažnesnis apsilankymas parduotuvėje – tai ne tik šviežesnis maistas ant stalo, bet ir dar daugiau į lojalumo kortelę sugrįžtančių taškų“, – sako V.Budrienė.
Be to, dažnesnis apsipirkimas leidžia išnaudoti ir daugiau geriausių nuolaidų. Prekybos tinklai skelbia ne tik kassavaitines akcijas, tačiau pateikia ir specialių pasiūlymų, kurie galioja tik savaitgalį arba vieną konkrečią dieną.
O net ir patraukliomis savaitinėmis akcijomis pasinaudoti lengviau į parduotuvę užėjus kelis kartus per savaitę. Perkant viską septynioms dienoms, neišvengiamai kažkuriuos greičiau gendančius produktus gali tekti užšaldyti. Tuo tarpu numačius kelis trumpesnius apsilankymus parduotuvėje, vieną dieną galima įsigyti šviežios mėsos su nuolaida, o po kelių – jau mėgautis ir šviežia žuvimi.
Daugiau sužinoti apie geriausias nuolaidas ir prisijungti prie naujosios „Iki“ lojalumo programos – paprasta. Tereikia atsisiųsti „Iki“ programėlę arba apsilankyti www.iki.lt .
Tarptautinei „Rewe“ grupei priklausantis prekybos tinklas „Iki“ Lietuvoje veikia nuo 1992 metų. Turėdamas 237 parduotuves visoje Lietuvoje, „Iki“ yra vienas didžiausių mažmeninės prekybos tinklų. Tarp didžiausių šalies darbdavių esanti bendrovė yra įdarbinusi apie 5,5 tūkst. darbuotojų. Prekybos tinklas kartu su „Pixevia“ Vilniuje atidaręs keturias autonomines parduotuves su „Iki“ prekių ženklu. Prekybos tinklas taip pat valdo prekių pristatymo į namus startuolį „LastMile“ ir nuosavo prekės ženklo elektroninę parduotuvę.