Inga prieš mėnesį atostogavo Tenerifėje ir trūko labai nedaug, kad kelionė būtų nemenkai apkartusi. Kaip ji pasakojo, iš Tenerifės ji turėjo Latvijos oro linijų bendrovės „airbaltic“ lėktuvu skristi į Rygą, tačiau skrydžio dieną ji sulaukė el. laiško, jog lėktuvas pakils 3 val. vėliau, nei planuota.
„Kadangi iki oro uosto – tik pusvalandis kelio, aišku, kad dėl to nusprendžiau pajūryje pabūti ilgiau, ypač kai oras labai geras. Tai ir šildžiausi saulelėj visai nepanikuodama“, – portalui lrytas.lt sakė Inga.
Visgi, pasirodo, į oro uostą jai reikėjo atvykti laiku.
„Atvažiavusi į oro uostą pamačiau, kad lagaminų nebepriima, kelias lagaminams dėti uždarytas, ir dar niekur nerašo, kad mūsų skrydis atidėtas. Tada nuėjau į oro uosto informacijos centrą ir paklausiau, kas vyksta. Ten dirbantis vaikinas patvirtino, jog skrydis, kaip man buvo pranešta, iš tiesų vėluoja, viskas gerai ir galime eiti prie savo vartų.
Bet tada parodžiau, kad dar turiu lagaminą, ir jis man atsakė: čia jau – problema. Pasirodo, kadangi keliauju su lagaminu, į oro uostą turėjau atvykti pirminiu laiku, o ne pagal vėluojančio skrydžio grafiką“, – prisiminė situaciją moteris.
Jai patarė nueiti ir pasikalbėti su vietinių avialinijų darbuotojais. Išaiškinus situaciją Ingai vis dėlto pavyko įtikinti darbuotojus ir šie, užklijavę registracijos lipduką ant lagamino, pažadėjo pasirūpinti, jog jis patektų į lėktuvą, kuriuo turėjo skristi vilnietė.
„Tai gerai, kad darbuotojai man dar gana geranoriškai padėjo šią situaciją išspręsti, o būčiau likusi be lagamino.
Nors, kai vėliau istoriją papasakojau draugei, ji sakė į tokią situaciją irgi kadaise papuolusi, tik už pavėluotus užregistruoti lagaminus jai teko susimokėti nemenką sumą. Man mokėti neteko, galbūt tai priklauso nuo oro vežėjų taisyklių.
Bet juk „airbaltic“ galėjo laiške nurodyti, jog, kadangi esu su lagaminu, turiu atvykti pirminiu laiku. Ar tai yra taip sunku?“ – piktinosi Inga.
„airbaltic“ atstovas Augusts Zilberts portalui lrytas.lt nurodė, jog, nors oro uosto darbuotojai šįkart buvo itin supratingi ir situaciją padėjo išspręsti, jie sakė teisingai – registruotas bagažas iš tiesų turi būti registruojamas pirminiu nurodytu skrydžio laiku.
„Registracijos pabaigos laikas yra susijęs su iš pradžių numatytu, o ne faktiniu išvykimo laiku, nes vėlavimai gali būti nenuspėjami, keleiviai gali būti perkelti į ankstesnį skrydį. Todėl oro linijų bendrovės rekomenduoja keleiviams visada atvykti į oro uostą laiku, ypač kelionių sezono piko metu“, – komentavo A.Zilberts, paminėdamas, kad, jei atvykti į skrydį laiku nepavyksta, keleivis turėtų susisiekti su oro linijų bendrove ir susitarti dėl alternatyvų, pavyzdžiui, persiregistruoti į vėlesnį skrydį.
Ar bagažą galima registruoti vėliau, priklauso nuo oro linijų taisyklių ir konkrečių vėlavimo aplinkybių. A.Zilberts nurodė, jog kai kurios bendrovės leidžia bagažą registruoti vėliau, o kitos, kaip ir „airbaltic“, reikalauja oro uoste būti iš pradžių numatytu laiku, todėl jis rekomenduoja prieš keliaujant pasidomėti tokia informacija, pasiklausti bendrovių apie taikomas taisykles.
Inga į Tenerifę pasirinko keliauti savarankiškai, kelionių organizatorių paslaugomis ji nesinaudojo.
Tačiau tiems, kurių atostogas planuoja kelionių organizatoriai, „Novaturas“ atstovė Miglė Bielinytė patarė dėl keičiamų skrydžių laikų ir bagažo registracijos tokiais atvejais kreiptis į kelionių organizatoriaus atstovą arba agentą, su kuriuo buvo bendrauta dėl kelionės.
„Dažniausiai keleiviai turi užregistruoti bagažą pagal originalų laiką, tačiau tai nėra taisyklė ir kiekvienu atveju reikėtų sulaukti patikslintos informacijos iš oro vežėjo arba organizatorių atstovo.
Jei kyla klausimų, ar pasikeitus skrydžio laikui taip pat atidėtas ir bagažo registracijos laikas, keleiviams visada rekomenduojame ir patiems dėl to pasitikslinti su oro vežėjais arba kelionių organizatoriumi“, – portalui lrytas.lt komentavo M.Bielinytė.