Kenčia stiprius skausmus
„Iš pradžių ieškojau paslaugų Lietuvoje, bet kai pasakė, kad viskas kainuotų apie 17 tūkst. eurų, pasirodė truputį per daug, todėl pradėjau dairytis kitokios alternatyvos, – portalui lrytas.lt pasakojo Vaida. – Internete radau tarpininkaujančią įmonę, o ir artimieji buvo minėję, kad Turkijoje puikiai tvarko dantis, kainos pakenčiamos“.
Odontologijos kliniką lietuvė surado per Lietuvos agentūrą „ABK Travel“. Internetiniame puslapyje rašoma, kad įmonė teikia rinkodaros, reklamos ir ryšių su visuomene paslaugas Baltijos šalyse, Baltarusijoje ir Rusijoje SPA ir sveikatingumo viešbučiams, SPA ir ligoninėms visame pasaulyje.
Kaip minėjo pašnekovė, įmonės pasiūlymas skambėjo patraukliai: į 9 tūkst. eurų sumą įskaičiuotas ne tik gydymas, bet ir viešbutis vizito laikotarpiu Antalijoje (Turkijoje) bei pusryčiai jai ir jos vyrui.
„Viskas skambėjo labai gražiai, bet pasisuko kita linkme“, – pasakojo moteris. Jai per kelias valandas buvo išrauti 8 dantys ir įdėti implantai. Po kelių dienų uždėjus laikinus dantis Vaida išvyko namo. Po šios procedūros moteris jau pradėjo jausti skausmus.
Po keturių mėnesių, gruodį, ji vyko antram vizitui, kurio metu ant dantų implantų uždėtos 24 cirkonio karūnėlės. Kadangi per pirmąjį vizitą, pasak pacientės, jai buvo pamiršta sutvarkyti vieno danties kanalą, apie tai antrojo vizito metu gydytojams priminta. Jie klaidą pripažino ir patikino, kad vėliau sutvarkys.
„Kai atvykau antrą kartą ir priminiau, ką pamiršę, jie pasakė, kad viskas gerai – nušlifavus nieko nesimatys. Iškart supratau, kad šlifavimas ir danties kanalo tvarkymas yra du skirtingi dalykai“, – teigė Vaida.
Ieškojo kitų ekspertų nuomonės
Iš dviejų Lietuvos gydytojų moteris gavo patvirtinimą – danties kanalas nesutvarkytas net ir po dviejų vizitų Turkijoje ir jau prasidėjęs stiprus pūlingas uždegimas. Lietuvoje Vaidai tarpininkaujanti įmonė išsiuntė tą įrodančias nuotraukas ir tik tuomet klinika Antalijoje sutiko, kad nepadarė to, ko reikėjo. Jie sutiko pacientę priimti dar kartą ir ištaisyti klaidą bei iš dalies kompensuoti kelionės išlaidas.
Tačiau po trečiojo vizito Turkijoje problemos nesibaigė: skausmas nepraėjo, o moteris stipriai kentėjo. Vaida kreipėsi ir į gydytojus Danijoje. Specialistai konstatavo, kad ant dantų karūnėlės uždėtos blogai, dantys nušlifuoti per daug, o sukandimas taip pat padarytas netinkamai.
Tik po antrojo vizito moteris sužinojo, kad po tokių procedūrų skausmas gali tęstis nuo kelių iki šešių mėnesių, bet anksčiau apie tai jos niekas neinformavo.
„Tačiau Danijoje man pasakė, kad žmogus neturi kentėti skausmo nei mėnesį, nei pusmetį – tai nenormalu“, – pasakojo Vaida.
„Turkai aiškina, kad jei kreipiuosi į danų gydytojus, iš manęs atims penkerių metų garantiją implantams ir cirkonio karūnėlėms“, – aiškino ji.
Vis dėlto pagalbos paieškos Danijoje baido ir dėl kainų: jos būtų bene trigubai didesnės nei Lietuvoje. O ir gimtinėje Vaidai kaina buvo per didelė – už tokias procedūras būtų sumokėjusi apie 17 tūkst. eurų.
Toks kartas pirmas?
Tarpininkaujančios įmonės „ABK Travel“ atstovė, prisistačiusi Liana, kuri ir bendravo su lietuve Vaida, portalui lrytas.lt pakomentavo šią situaciją.
Atstovė patikino, kad tai pirmas kartas, kai gaunamas neigiamas atsiliepimas apie paslaugas, suteiktas Antalijoje veikiančioje klinikoje „Antlara Dental Clinic“.
Kaip teigė Liana, iš pacientų „ABK Travel“ neima jokio mokesčio už gydymo paslaugas ir neteikia gydymo paslaugų, todėl dėl pacientui suteikiamų procedūrų kainos ir gydymo eigos susitariama gydymo įstaigoje.
„Galutinis gydymo planas, gydymo kaina ir gydymo eiga derinama gydymo įstaigoje pirmos konsultacijos metu. Po apžiūros ir konsultacijos su gydytoju pacientas gali apsispręsti sutikti ar atsisakyti siūlomų paslaugų“, – aiškino ji.
Anot atstovės, pacientė Vaida dėl danties skausmo „ABK Travel“ informavo po antrojo vizito Turkijoje. Po šio kreipimosi agentūra susisiekė su „Antlara Dental Clinic“, kad dėl šios situacijos būtų susisiekta su Vaida – esą gydytojai taip ir padarė, domėjosi lietuvės savijauta bei konsultavo.
Kaip teigė tarpininkaujančios įmonės darbuotoja, patys turkai suorganizavo trečiąjį vizitą, kurio metu buvo suteikiamas gydymas.
„Mes rimtai žiūrime į bendravimą su pacientais ir visada užtikriname, kad mūsų pacientai būtų išsamiai informuoti apie gydymo galimybes, įskaitant galimą riziką ir naudą.
Gavome Vaidos sutikimą kiekvienam gydymo proceso etapui ir pateikėme jai formas, kuriose pateikta informacija apie gydymą ir galimas skausmo problemas. Mūsų klinikoje jau daugiau nei šešiolika metų pacientus gydo labai patyrusi komanda, naudojanti geriausias medžiagas ir metodus.
Tačiau suprantame, kad gydymo protokolai skirtingiems pacientams gali duoti skirtingus rezultatus, todėl rimtai žiūrime į bet kokius pacientų išsakytus nuogąstavimus. Kai Vaida mums pranešė apie savo nuogąstavimus, atidžiai išklausėme ir pakvietėme ją į savo kliniką pasitikrinti.
Mes palaikome savo gydymą, o pakvietimo priežastis buvo tiesiog užtikrinti, kad Vaidos susirūpinimą keliantys klausimai būtų išspręsti. Deja, Vaida nepriėmė mūsų kvietimo, ir mes gerbiame jos sprendimą“, – atsakymą pateikė klinika.