„Tad ką daryti? Sūnus savo vardu sukūrė paskyrą ir bandėme juos patys parduoti, bet to padaryti mums nepavyko“, – pasakojo Asta, paprašiusi neminėti jos pavardės. Juk piktomis kalbomis tokias istorijas apaudžiančių žmonių netrūksta.
Ji neslėpė apmaudo, esą, „Vinted“ reklamuojama veikla „nenešioji – nusibodo – parduok“ prasilenkia su tikrove.
Užblokavo paskyrą
„Už sportbačius sumokėjome 150 eurų, „Vinted“ paslauga kainavo 8,19 eurų, dar eurą – už atvežimą.
Bet kai įkėlėme skelbimą norėdami juos parduoti , „Vinted“ užblokavo paskyrą teigdama, kad mūsų prekė nėra originali – kad tai klastotė.
Kaip tai buvo nustatyta? Juk tuos sportbačius pirkome toje pačioje platformoje, tad kodėl juos pardavusio žmogaus paskyra nebuvo užblokuota? Susisiekiau su „Vinted“, bet gavau atsakymą, kad tai esą toks jų sprendimas. Ir viskas“, – patirtimi dalinosi moteris.
Pasak jos, juk pačioje pradžioje, kai buvo padarytas pavedimas ir sūnus gavo sportbačius, „Vinted“ užklausė, ar „viskas gerai“.
„Mes gi atsakėme, kad negerai, kad sportbačių dydis neatitinka nurodyto aprašyme, ji vis tiek pardavėjui pervedė tuos 150 eurų, nors galėjo sustabdyti mokėjimą, grąžinti pinigus ir užblokuoti pardavėjo paskyrą.
Bet taip nenutiko. Neturime nei tinkamų sportbačių, nei pinigų. Ir dar įsigijome rūpestį, kaip juos parduoti.
Paklausinėjau pažįstamų žmonių, kurie dažnai naudojasi „Vinted“ paslaugomis. Pasirodo, ten verda gyvenimas: perkama, nepatiko – parduodama, o platforma už visa tai kaupia paslaugos mokesčius“, – kalbėjo Asta.
Tenka tartis su pardavėju
Kaip nustatoma, kad prekė nėra originali? Ir kodėl ją „Vinted“ platformoje įsigijusio kliento paskyra buvo užblokuota, nors jis tenorėjo parduoti netikusią prekę?
Portalui lrytas.lt atsiųstuose atsakymuose į klausimus apie susiklosčiusią situaciją „Vinted“ pirmiausia patikino, kad atskirų bendruomenės narių atvejų įmonė nekomentuoja.
„Jeigu klientas pasinaudojo mūsų „Pirkėjo apsaugos“ funkcija ir prekė visiškai neatitiko aprašymo – skyrėsi skelbime nurodyta spalva, dydis, prekė buvo sugadinta, padirbta ir panašiai, pirkėjas turėtų pateikti prašymą grąžinti pinigus ir atlikti mūsų pagalbos centre numatytus žingsnius.
Jei „Pirkėjo apsaugos“ funkcija jis nepasinaudojo arba gauta prekė tiesiog nepatiko, pirkėjas turėtų susisiekti su pardavėju ir pabandyti tarpusavyje rasti abiem pusėm tinkamą sprendimą“, – teigiama komentare. Jame paaiškinta, kad „Vinted“ platformoje padirbiniais prekiauti negalima.
„Norinčių parduoti prabangias prekes savo bendruomenės narių prašome įrodyti jų autentiškumą, – pridėti čekį, sertifikatą, originalią pakuotę ar kitus elementus, kurie įrodytų, jog prekė yra tikra, o ne originalaus prekės ženklo kopija.
To paties galime paprašyti ir ne prabangioms prekėms, jei tai yra prekės ženklas, kurį populiaru padirbinėti.
Pastebėjus, kad skelbime siūloma padirbta prekė, mes jį paslepiame, o paskyrą laikinai užblokuojame. Jei iš tos pačios paskyros bandoma toliau prekiauti padirbiniais, paskyra būna užblokuojama visam laikui.
Siekdamos aptikti skelbimus su padirbiniais mūsų moderavimo komandos taiko kelis skirtingus stebėjimo metodus“, – teigiama „Vinted“ atsiųstame komentare.
Ignoruoja klastotes
Lietuvos gyventojai nepirktų padirbtų prekių ženklų, jei atpažintų, kad tai yra klastotė. Tai paliudijo pernai rudenį Valstybinio patentų biuro užsakymu atliktas socialinis eksperimentas viename sostinės prekybos centre. Vos 3 proc. eksperimento dalyvių įsigytų prekes net ir informuoti, kad tai yra padirbiniai.
Eksperimentas vyko laikinai įrengtame prekybos paviljone, kur žmonėms buvo siūloma įsigyti garsių prekių ženklų gaminių: kvepalų, papuošalų, avalynės, aksesuarų, padirbinių.
Iš šimtas vieno prie stendo priėjusio parduotuvės lankytojo 17 susidomėjo siūlomomis prekėmis ir norėjo jų įsigyti, tačiau didžioji dalis apsigalvojo sužinoję, jog tai klastotės. Tuo tarpu klastočių faktas nesutrikdė vos trijų eksperimento dalyvių.
Eksperimente buvo naudojami įvežant į Lietuvą muitinės sulaikyti ir intelektinės teisės turėtojų klastotėmis pripažinti gaminiai.